Krysa žije!
První album MG, tehdy The Mordor´s Crazyhorses gang je na Youtube. Pustil jsem se do restaurace téhle vpravdě už historické nahrávky z čirého sentimentu. Jak jsem pracoval, vzpomínal jsem na všechny souvislosti s deskou a okolnosti jejího vzniku,
trochu se rozepíšu, zavzpomínám, dojmu se :-)).
On to byl tehdy docela výkon, za jeden den nahrát naživo 14 songů, nebyly peníze na studio ale bylo třeba mít něco v ruce pro kluby a tak jsme se rozhodli jít nejjednodušší
cestou živé nahrávky. V lampě
jsem zajistil neděli, zvukaře Michala Vaniše, ráno jsme nazvučili a jali se nahrávat. Práce šla pomalu, chyba - od začátku znovu atd. V dnešní době vrstvení tracků nepochopitelné. Nicméně v 18.00 dorazili barmani a normálně otevřeli bar, a my hrál a
hráli.
Zpětně při poslechu slyším ty kiksy, občas falešný zpěv, nějaká ta rána na buben jinde, prostě živák. Má li někdo pocit, že je tam hodně kytary tak....je tam opravdu hodně kytary, tak jsem tehdy hrál. 10 let punk rocku se zadře za nehty. Byli jsme
tehdy, alespoň já, plni svatého nadšení, nahrávku jsme nechali domíchat a i přes její syrovost a místy jednotvárné podání ji mám rád. Na baskytaru hrál čerstvě příchozí Martin Pok, se svojí pregnantní prstovou technikou bohužel není příliš slyšet i tak je
to jediná deska s baskytarou, další už byla s kontrabasem. Bohužel krátce po nahrávání odešel bubeník Mesqualero, milý chlapík který ale zřejmě nevydržel mé rostoucí nároky na instrumentaci. Tenkrát jsem to moc nechápal, v následujících letech jsem se
mnohokrát přesvědčil, že není chyba dělat muziku i jen pro radost. Nu, byla to předzvěst mnoha a mnoha změn na postu bubenickém....Deska vyšla, myslím, že se nesetkala s nijak velkým pochopením, ale pár lidí z okruhu pražského rock n rollu díky tomu
vědělo, že v Plzni je nějaká rockabilly kapela, pomalu jsme se šinuli vpřed.
Práci na tomhle albu jsem rozdělil na dvě zásadní věci - zvukové úpravy, remastering a hlavně editace některých pasáží, které mě už tehdy slušně řečeno vadily. Zkrátil jsem některá místa která se nepovedla, byla zbytečná, zdlouhavá atd. Bylo to
poslední album (včetně těch pro Požár mlýna), která jsem připravoval na svém tapedecku (manželka ví kolik jsem jich zničil neustálým nahráváním, přehráváním, přetáčením atd). Uvědomil jsem si díky tomu v té době, co potřebuji: domácí digitální nahrávací
studio, mít nahrávku dobře připravenou už před nazkoušením, mít zpětnou vazbu už na začátku. Další alba už jsem díky DAW slyšel alespoň v demo podobě a mohli jsme líp aranžovat songy.
Kéž by tehdy člověk měl možnosti, jaké mám teď, ale symbolicky, jeden ze songů se jmenuje Kdyby. Buďte prosím shovívaví, berme tohle album jako dokument doby vzniku, ukázku vůle tvořit a chuti dělat si věci po svém navzdory nepřízním, které to vše
provázaly. S díky P.