Početí, porod, potrat: Re/produkce či im/potence PFD?
Předešlá "novinka" byla ve znamení znovuzrození: TEZE (PFD bez perkusí s Markem coby kytaristou) již dříve narazila na ANTITEZI (PFD bez Marka s perkusemi) a nyní se obé plně rozvinulo v SYNTEZI (PFD s Markem coby perkusistou). „Chalapeňon“ se stal životodárným prvkem, který naše tehdejší mdlé, unavené a trudomyslné "rozeskupení" transformoval – pochopitelně vyjma „Důchodce“ s basou, pro něhož je neaktivita životním stylem - ve skutečné pohybující se, dýchající a živoucí "seskupení". Prozatím tuto metamorfózu, resp. její možnou funkčnost dokládá pouze naše (soukromé) nadšení. Proto je nutné udělat další krok: Nahrát těch několik málo „našich“ skladeb a vylít trochu toho entuziasmu z hořovického "liďáku" do ulic. Hádejte, jak nám to jde...
Schematicky lze proces popsat následující rovnicí.
PFD v MP3/WAV
=
Stálé rozehrávání/přehrávání
+
Občasné nahrávání vyhrávání
*
Různě frekventované p(r)ohrávání během nahrávání,
kde proměnné mají níže naznačený význam.
(A) Rozehrávání
Pokud bychom se měli nějak jednoduše charakterizovat, museli bychom zmínit – dost možná hned na prvním místě – lenost. Každý člen je svým (pro ostatní většinou nepochopitelným) způsobem exemplárním vyjádřením „lenivosti“. Krom Čihura se nikdo svého nástroje mimo kontext společné zkoušky netkne, byť jsme o nutnosti domácího cvičení všichni přesvědčeni a žvaníme o něm, kudy chodíme. Důchodce si pravidelně cca (maximálně) po dvou hodinách zkoušení (tj. nikoli pouze hrání) stěžuje na nesnesitelnou bolest „zádíček“, „ručiček“ nebo jiných částí těla, jejíž kořeny hledá v kapitalistickém vykořisťování prostých dělníků (ostře kontrastující s Důchodcovým detailním popisem roztodivných mnohahodinových „flákacích“ aktivit v místě vykořisťování). Dr. Homeless se coby zastánce etnografického „going native“ řídí bizarně definovaným a vnímaným časem (resp. „trváním“). Jelikož není žádný král, dochvilnost nechává na druhých. Ovšem poněkud nešťastnou reakcí na pravidelné pozdní příchody je – v silné korelaci s leností – povaha trestání ze strany postižených (vložte preferovaný význam): naprostá ignorace čehokoli ohledně přípravy na nahrávání a následného zpracování nahraného. Donutit Důchodce, Chalapeňona a (pravda, méně, ale přesto i) Čihura ke stažení mixu stop z uložiště (!) do dalšího nahrávacího dne, který je vždy za týden (!!), je mimo (nenásilné) přesvědčovací schopnosti Dr. Homelesse. Těžší úkoly se s kognitivními a volními schopnostmi zmíněných míjejí ještě o mnoho více. Vzhledem k okolnostem, které vedly k nedokončení předchozího nahrávacího pokusu – tj. naprostá ignorace čehokoli ohledně přípravy na nahrávání a následného zpracování nahraného –, je celý podnik již v embryonálním stádiu v existenciálním ohrožení. Nechám(e) se překvapit, zdali porodíme nebo potratíme…
(B) Přehrávání
Je-li lenost za použití všemožných rétorických kliček a stimul(ant)ů potlačena, nebývá nahrávací den zakončen povzdechem: „Že jsem/jsme se na to radši nevysral/i“. Během opakovaného nahrávání, resp. přehrávání jednotlivých pasáží dochází i ke kreativním chvilkám. Písně tím pádem mnohdy procházejí radikální proměnou. Běžné završení kompozice nové písně typu: „To je docela v pohodě. Srát na to. Prostě sloka-refrén-sloka-refrén-vsuvka-refrén-konec, vole.“ nebo „Mno, strukturálně dobrý!“, nahrazuje mnohem detailnější zamyšlení nad celkovou koncepcí. Názory na takovou proměnu písní se však různí. Zároveň se nabízí otázka živého hraní s dalšími – human i non-human – členy. O tom někdy příště, nejlépe na onom živém vystoupení.
(C) Nahrávání vyhrávání
Paradoxně relativně menší část nahrávacího dne zabere samotné nahrávání našeho přehrávání a vyhrávání. Popisovat ustálené opoziční skupiny (resp. Dr. Homeless kontra zbytek PFD), pomlouvání, intriky, úplatky atd., tj. bytostně konfliktní průběh nemá smysl. Stručně řečeno, někdy přehráváme/jindy nahráváme, někdy vyhráváme/jindy prohráváme.
(D) P(r)ohrávání během nahrávání
Prozatím v průběhu pohrávání si s písněmi jednoznačně převládá vyhrávání (ve všech zmíněných smyslech slova). Jak dokládá „ochutnávka“ z konce jedné nejlépe zahrané a nahrané písně (viz BZ Playlist), je to skrznaskrz plodně strávená část týdne!
Za všechny, pro všechny , beze všech, za sebe, pro sebe, bez sebe
Z Řezna
Dr. Homeless