alien - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

alien Valašsko - Brno

Playlist je prázdný :(

Fanoušek alien si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

Francouzský crossover Watcha Clan se valí do Česka

 

WATCHA CLAN (FRANCIE)

Úterý 18.03.2008 20:00

BRNO: Klub Alterna

Tisk

Image

electro world music z Marseille!

Watcha Clan je vzrušující a slibná odnož  současného crossoveru. Nástrojové obsazení je velice rozmanité. Dvě kytary, kontrabas, harmonika, klávesy, příčná flétna, vokály a v neposlední řadě sampler tvoří vskutku nevšední podívanou. Watcha Clan je neuvěřitelná směsice zvuků ve stylech drum’n’ bass, jungle, oriental, hip hop, dub a reggae. Čistý vokál vysílá k publiku chvějící se beaty, protkané často orientálními harmoniemi. U Watcha Clan nikdy nevíte, kdy se muzikantům zachce popadnout kytaru a zajamovat si pro publikum jedno ze svých libozvučných reggae. Po 20 000 kopiích jejich vlastními silami vydaného alba (Nomades A.K.A., 2002) vydali v roce 2005, studiové album s názvem „ Le Bastion“, se kterým sklidili příznivou kritiku a nadšení fanoušků po celém světe. Díky cestování a hraní na největších festivalech se posunuli hudebně výrazně dál a vydali se do světa s převratným elektronickým zvukem. V roce 2006 přichází Watcha Clan s novým projektem „Diaspora Hi-Fi“, který se vyznačuje na první pohled neslučitelnou kombinací. Burácejícími elektronickými, klubovými beaty, v kombinaci s hluboce tradicionálním zvukem, který má kořeny v celém světě. K rozvoji této náročné hudby přizvali regionální umělce z Alžírska a Španělska. http://www.myspace.com/watchaclan . Ve spolupráci s Alliance Francaise.

Image

Aktualizováno ( Pondělí, 25 únor 2008 )

Watcha Clan are among the most fascinating and auspicious Fusion/Crossover bands at the moment. On stage, instrumented with two guitars, an upright bass, armonium, keyboards, sampler, transverse flute and voice, they create a spectacle between Drum’n’Bass, Jungle, Oriental, Hip Hop, Dub and Reggae/Ragga beyond comparison. And all this with only 4 musicians!
      Watcha Clan are a musical flirt, no, an „amour fou“ that takes you on a journey from the London Dancefloors to Mediterranean shores, from the balkan mountains to traditionals from southern france, from Europe to North Africa, from roots to revolution. They rock and sample, Soupa Ju raps and toastes and Sista Ka’s incredibly clear and concise voice leads the audience through vibrant beats and arabian harmonies, only to grab the guitar a second later and sing a sweet-as-can-be Reggae tune.
After having sold 20.000 copies of their first selfmade album (Nomades A.K.A, 2002), Watcha Clan took some studio time and in 2005 released their album “Le Bastion” (VaD La Bott, 2005), for which they gained enthusiastic critics all over. Things were going well for the Clan, they toured internationally and their albums were highly rated both by audience and critics. But there was that restlessness inside the musicians, knowing that there was so much more to explore in World Music and that there would have to be a way of letting out all that energy they felt inside. And so the Clan left the cosy path of playing festive World Music and gave in to their passion for electronic music. In 2006, Watcha Clan  resented their new project „Diaspora Hi-Fi“, with which they succeeded to combine the incompatible: phat electronic club beats with deeply traditional sounds from all over the world. It worked out, and they started working with international artists from all over, as e.g. in Algeria and in Spain, jamming together for a few days and presenting their results on stages throughout the country afterwards. With their new sound , Watcha Clan found  hemselves, they are right where they want to be, this is easy to hear and to feel. And everybody else is invited to celebrate with them, explore all musical borderlines and – of course – cross them!

AUTOPILOTE A ROMAN HOLÝ NA FLÉDĚ

aa 

AUTOPILOTE & ROMAN HOLÝ

6.3.2008

VSTUP: 160,- / na místě 190,-
START: 20:00

Autopilote & Roman Holý / Support: Orchestra

Roman Holý patří v České republice mezi nejnadanější hudebníky a znám je i jako průkopník netradičních projektů, ve kterých spojuje mnoho hudebních stylů a žánrů. Nejinak je tomu i v jeho nejnovějším projektu Autopilote, který přichází se svojí debutovou deskou „IDO“.

Zde se Roman Holý, jakožto výtečný funkový producent spojil s japonskou progresivní zpěvačkou Yumiko Ishijima, kterou můžeme znát v hostování na desce kapely Southpaw, legendárním bubeníkem Pavlem Fajtem, který stál kdysi u zrodu avantgardní kapely Dunaj a několik let spolupracoval s Ivou Bittovou a českým králem didgeridoo Ondřejem Smeykalem. Toto jedinečné seskupení dalo v posledním měsících dohromady album, které nazvali dost tajuplně „IDO“. Hudba v jejich podání je sonickým výletem plným rytmických ploch, valících se basových tónů i nečekaných zvukových efektů. Jde o hudební zážitek nabitý energií, který se vám po prvním poslechu vryje pod kůži.

Projekt Autopilote se svojí produkci rozhodl okamžitě představit i naživo. V tuto chvíli je naplánováno hned šest koncertních zastávek, kde Roman Holý a jeho combo ukáží, jak zní hudba třetího tisíciletí v podání Autopilote.

PŘEDKAPELA: Orchestra

Orchestra neoficiálně vznikla na počátku roku 2004 ve složení housle a bicí, které se dodnes nezměnilo. Původně ani nebylo záměrem zakládat novou kapelu, prostě se jen jamovalo a začalo skládat hudbu, ze které se časem (paradoxně) vyklubalo asi to nejlepší, co oba hráči doposud hudebně dělali. V polovině roku 2005 se uskutečnil první koncert a od té doby se kapela setkává vesměs s pozitivními ohlasy. Koncem roku 2005 bylo v provizorních podmínkách natočeno první demo (Demo 05), které bylo v únorovém čísle časopisu Rock&Pop vyhlášeno demem měsíce (Petr Korál; Korálky). Orchestra v této době začala pracovat s živě nahrávanými smyčkami a postupně si tento princip tvoření hudby osvojila. V polovině roku 2006 kapela vyhrála hudební soutěž Múza 2005 a koncem roku 2006 se umístila na 2.místě v soutěži Malá Alternativa. Díky těmto úspěchům, ale i stále intenzivnějšímu hraní na veřejnosti se podařilo oslovit několik lidí z hudební branže, díky kterým se tato zajímavá hudba jistě dostane zase o kousek dál. Debut této mladé, ale velmi zajímavé, kapely by měl vyjít na jaře 2008. Hudba Orchestry, složené pouze z dvou hráčů, se pohybuje někde mezi atmosferickou, filmovou, někdy až symfonickou hudbou, spojenou s artovými
bicími.

EXPOZICE NOVÉ HUDBY V BRNĚ

Expozice nové hudby, 2. - 6. března, Fléda, Uměleckoprůmyslové muzeum Moravské galerie, kostel sv. Augustina, Brno

V pořadí jednadvacátý ročník brněnského festivalu Expozice nové hudby odstrartuje už v neděli na pódiu klubu Fléda. Během čtyř večerů přehlídka nabídne na třech experimenty na poli akustické i elektronické, avangardně kytarové, improvizované i vážné hudby.

Mateřídouška (CZ) || 2.2. 19:00, Fléda
materidouskalivepromo.jpg Pod názvem, který evokuje obrázkový časopis pro předškolní dítka, se skrývá dvoje absolventů fakulty výtvarného umění v Brně Jiřího Suchánka a Terezu Damcovou. Odtud také pramení výrazný výtvarný akcent projektu. Zatímco Suchánek vytváří elektronický ambient s odkazy na trip hop, click´n´cut, metal a občas i moravský folklór, Tereza Damcová navlečena ve výrazném kostýmu doprovází produkci na pozadí animací něčím, co by se dalo nazvat scénickým tancem a přidušeným vokálem. Hudební koncept je inspirován dle slov Mateřídoušky českým psychologem Stanislavem Grofem a jeho teorií perinatálních matric (proslavil se především metodou holotropního dýchání, zkoumal i vliv LSD na lidskou psychiku a jejich využití v medicíně). Výsledek jejich snažení vyšel na agilním tuzemském elektronickém labelu Muteme pod vtipným názvem H(ack)err God. Naživo přidává duo další rozměr, a to scénickým řešením svých vystoupení...

Operabil Memotopia (D / Sl.) || 2.2. 20:00, Fléda
Zpěvačka a skladatelka Barbara Thun působila deset let v experimentálním vokálním souboru Die Maulwerker; poté se vydala na sólovou dráhu a vytváří podivuhodné hlasové přemety. Marko Košnik (zakladatel skupiny Laibach) patří k předním evropským osobnostem, jež kladly základy multimediálního umění. Společně vytvořili novou hudebně-divadelní formu "operabil", která propojuje prvky kompozice, improvizace, performance, využívá digitálních obrazů a interaktivních technologií. Jejich nový projekt vznikl speciálně pro Brno.

Pink Big Pig (SK) || 3.2. 19:00, Fléda
Pink Big Pig Slovenští skladatelé a muzikanti Ľubomír Burgr a Marek Piaček bez zábran překračují hranice vážných i nevážných žánrů. Vyzbrojeni zkušenostmi z mnoha bratislavských souborů (mj. Ali Ibn Rachid, Vapori del Cuore, Požoň sentimentál, Dogma, don@u.com) a společnými improvizacemi s řadou světových osobností (mj. Otomo Yoshihide, Jon Rose, Elliot Sharp, Miki Skuta, Daan Vandevalle, Marián Varga, Alfred Zimmerlin) tvoří společně jeden z nejosobitějších příspěvků k dění na současné hudební scéně. Používají recyklace nejrozmanitějších zvukových materiálů a pro jejich hudbu je charakteristická radostnost a doslova divadelnická hravost.

Phosphor (D) || 3.2. 20:00, Fléda
Sedmičlenný improvizační soubor sdružuje přední osobnosti současné berlínské improvizační scény. Vznikl v roce 2000 a zformovali jej hudebníci usilující o vysokou koncentrovanost a jasnost svého projevu. Namísto vytváření hustého zvukového proudu pracují raději s tichem, do kterého vkládají pečlivě zvažované zvuky. Vzniká tak situace plná napětí a celkový zvuk ansámblu je naprosto jedinečný. Každé jejich vystoupení je zcela mimořádnou událostí.

Burkhard Beins - bicí
Axel Dörner - trubka, laptop
Robin Hayward - tuba
Annette Krebs - elektrická kytara
Andrea Neumann - "inside-piano", mixážní pult
Michael Renkel - akustická kytara, laptop
Ignaz Schick - elektronika, gramofon

Poo (SK) || 4.2. 19:00, Fléda
Poo Temné drony laptopového dua někdejších pionýrů bratislavské "noise-scene" si vysloužily pochvalné hodnocení dokonce i britského odborného tisku. Róbert Bittner a Daniel Tóth, vystupující pod přezdívkami Rentip a ::.: jsou součástí širšího kolektivu "bratrů v hluku" Urbsound. Sami však pracují ze zvukem o něco citlivěji. Nejde jim ani tak o intenzitu zvuku či hluku, který zpracovávají všemožnou manipulací a generováním, jako spíš o prožitek neznámého prostoru. Na svém kontě má debutové album Fluorescent (11fingers rec.), o jehož námluvy se pokoušel také prestižní vídeňský label Mego.

The Text of Light (USA / D) || 4.2. 20:00, Fléda
Text of Light se zformovali v roce 2001 s ideou doprovázet hudebními improvizacemi abstraktní filmy amerických avangardních filmařů padesátých a šedesátých let, především Stana Brakhagea. A právě jeho snímek z roku 1974 Text of Light, jehož námětem je právě samotné světlo, dal proměnlivému uskupení okolo dvojice kytaristů Alana Lichta a Lee Ranalda ze Sonic Youth, i jméno. Dalšími členy jsou střídavě turnablisté Christian Marclay a DJ Olive bubeníci William Hooker a Tim Barnes, v Brně se představí v triu s Ulrichem Kriegerem (saxofon / elektronika). Na svém kontě má skupina, operující na pomezí vážné, improvizované a experimentální kytarové hudby i několik nahrávek, většinou ale jen limitované série na několika menších značkách.

Clemens Merkel (D / Can) || 5.2. 20:00, Uměleckoprůmyslové muzeum
Clemens Merkel Clemens Merkel z Freiburgu patří k dnešní houslistické špičce. Kromě působení ve vynikajícím Quatuor Bozzini (Montréal) se věnuje i sólové hře a ve svých recitálech rád uvádí zejména mladé autory či skladatele, kteří nově definují pojetí houslové hry. Na neuvěřitelně bohatém repertoáru ukazuje schopnost dostát nejrozmanitějším technickým i výrazovým požadavkům, které obohacuje svým nesmírným zaujetím: jeho hra je vášnivá i uměřená, precizní i citlivá - jak která skladba potřebuje.

Musica sacra || 6.2. 20:00, Kostel sv. Augustina
Současná duchovní hudba nechodí vyšlapanými cestami. Olivier Messiaen (1908-1992) byl kontroverzní osobností, manifestující katolickou víru neobvyklými hudebními prostředky. Dnes je považován za klasika. Alois Piňos, Miloš Štědroň, Peter Graham a Pavel Novák-Zemek zastupují různé generace a představují rozdílná pojetí spirituálně orientované tvorby.

Peter Graham: Quadragesima (Postní preludium)
Alois Piňos: Carmina lauretana
Olivier Messiaen: Alleluias sereins d´une âme désire du ciel
Miloš Štědroň: Querite primum regnum Dei
Pavel Novák-Zemek: Unisoni sacri
Olivier Messiaen: Messe de la Pentecôte