DrQ - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

DrQ Muž, 255 let / Praha

Playlist je prázdný :(

Fanoušek DrQ si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.

Blog

1 2 3 4 5 6 7 81012151924293541475256596163 64 65 66

J.A.R. 17.11. Lucerna

Byl jsem na koncertu J.A.R v Lucerně včera. Hned na začátku jsem hořce zalitoval vyhozenejch peněz, a to pomyšlení mě nepustilo do cca 2/3 koncertu. Za tu dobu se konečně něco událo se zvukem a koncet začal taky gradovat. Jinak první písnička (Maximig) a následující skladby - to bylo zvukový utrpení. (Další utrpení je klima v Lucerně - vedro jak prase, ála komoušsky příjemný pinglové, co Vám po hezký dvacetiminutovce ve frontě přelejou pivo z flašky do kelímku a závěrečná bitka u šatny při odchodu domu to dokončí. Tohle je pravda). A tak nějak se mi nezdálo, že je to to, co to bejvalo. Spíš mi to spadlo někam jinam, nabralo blbej směr, zvrtlo se:
- tempo letního turisty v Praze, jdoucího před váma když spěcháte,
- hudba do auta, když nechcete překročit rychlost, a nespěcháte,
- zaručeně nejlepší zpěvák Dan, co gestikuluje rukou výšku svýho tónu a rytmus melodie stejně bravurně, jako to zazpívá,  
- jó to když vám za to ti jazzmani vezmou, to je panečku něco jinšího, podivej,
- důkazy kreativity kreativního ředitele (ale není rozumět…),
- Majkl Ví, variantní moderátor hitparády Eso, zaručeně mu tahne na pade, no a jako co byste na tohleto řekli svýmu otci?,
- brejlatý konzervatoristi s bekovkama (a dalšíma funky alternativníma pokrývkama hlav) slintaj,
- cože se to za těch 21 let změnilo? …chceme chlastat a fetovat něco, co má vopravdovou sílu… třeba chlebíčky, přesně!

OK, tak ať zase jenom nepindám, ta poslední třetinka měla pěkně (Babička) stoupající (Benzinbus) tendenci a (očekávatelnej) přídavek (Bulháry), fajn. Je hezký, že bylo plno, že i takováhle smysluplná kapela má potenciál hrát v sále pro tolik lidí. Za rok určitě nejdu. Příště příležitostně. Smrt Lucerně.

 

The Uniques, Kazety - Roxy Freemondays 18.10.

Tak po delší době jsem navštívil nějakej ten koncert. V nově zrekonstruovaným Roxy hráli v rámci Freemondays slovenský The Uniques a velmi in Kazety. (odbočka vedle - určitej druh kapel nemá na bandzone profil, což je, když se to tak vezme, vlastně trochu divný,  protože jinde ho zas maj, je to možná takový….. intelektuální(?)… tu nemít profil, takovej jakoby postoj (?)..., ale to je fuk, to jen tak (možná že já jsem)/vedle). 

Uniques byli kdysi na BZP a to jsem si tehdy řikal, že bych na ně rád zašel (viz blog 15.7.08). No tak to trvalo sice dva roky ale stalo se, nakonec. Je docela zajímavý si porovnat tehdejší dojmy s těma včerejšíma a se současným materiálem, kterej je k poslechu tady. Pokud to dřív byla kytarovka s nemalým podílem elektroniky, pak to dnes platí jedině pro živý provedení. Ve třech skladbách, co jsou na BZ k poslechu, je to ale spíš naopak - taková moderní trendy elektronika i s kytarou, sem tam. Živý provedení ale vyznělo o dost jinak, než studiový nahrávky. Bylo to - světe div se - o dost živější, tedy víc z toho lezly ty živý elementy. Uniques vystřídali během koncertu několik poloh, ale všechno bylo propojený jakousi 80´ estetikou. Nejvíc se mi asi líbila písnička, která vyzněla jak prvopočátky eurodancu, fakt dobrá byla taky skladba, při který mi na mysli zřetelně vytanuli Police. Míň zábavná mi přišla až skoro bluesově valivá poslední písnička, při který se kluci ukázali tak nějak víc muzikantsky, ale byl to krok zas jinam a příjemně to doplnilo celek. V úvahách a asociacích způsobenejch hudbou Uniques jsem se dostal, někam k tomu, co že bude dnešek přežvýkávat z minulosti a tavit to na hudbu budoucnoti. Myslim, že Uniques mají celkem dobře nahmatanej puls doby, jděte si je poslechnout, jsou fajn. 

V zápětí, do už hodně slušně zaplněnýho sálu, nastoupili Kazety. Trochu jsem se poflakoval stranou, a tak mi nějak utek začátek. Kazety jsou, jak je již obecně známo, velmi cool dvoučlenná kapela - zpěvačka, elektro operátorka a kytarista. Do „správnýho“ pocitu z „plnohodnotný kapely“ mi trochu chyběl bubeník, ale to je dost možná jen můj předsudek. Navíc v podstatě vizuální, 80´ elektrický bicí zvuky jsou pro Kazety málem charakteristický. Přes celou zadní stěnu pódia jela obrovská minimalistická ale působivá vidoprojekce, která, ale nejen ta, mi dala připomenout starý dobrý Kraftwerk (ani tak obsah, jako spíš to spojení projekce s kapelou). Kraftwerk přetavený a rozšířený ze 70tek do tý 80´ estetiky, sjednocující pondělní večer. Tím dalším, co mně evokuje Kraftwerk je zpěv - nezpívanej, odříkanej, s krátkejma sloganovitejma textama. Texty jsou pro Kazety asi to nejtypičtější, a to hlavně proto, že jsou v češtině. V tomhle druhu hudby je to vlastně děsně originální. Bavím se představou, že Kazety (a třeba ještě Midi Lidi) razí cestu českejm textům v elektronice, tak jakože pomaloučku polehoučku nesměle, a jako proto ty slogany a minimální spotřeba slov, abychom si nenásilně mohli přivyknout. A vůbec Midi Lidi - s těma mi Kazety připadaj hodně příbuzný (pak mě ještě taky napadla Mňága a Žďorp - asi to minimum zpěvu :-) a možná podoba kytaristy, no anebo taky zkraty v mozku spíš…). Kazetám moc nepomáhal zvukař, kterej místy kytaristu uplně vygumoval. Ale i tak se mi to líbilo a Kazety považuju za takovej zjev u nás, že je určitě záhodný je vidět a slyšet. 

Kdo to čte je kokot.

Ve středu po 20h takhle cvakám ovladačem od TV, až zabrzdim na ČT4 Sport, kde vysílaj přímej přenos ze zahájení misrovství světa v basketbalu žen. Tohle mistrovství se koná u nás v ČR v Ostravě, Brně a Karlovejch Varech. Asi velká událost, hm. V tu chvíli, kdy jsem na to cvaknul, na gigantickým open air podiu už jemně přešlapoval a decánko luskal prstama, jakože do rytmu svýho (minimálně half)playbackovýho vystoupení, Petr Kolář. Jo Petr Kolář, opravdu. Mečel a prožíval nějakou tu svojí romantickou, chlápackou sračku pro postarší ženy bez vkusu. Sladký český sádlíčko s kouskama slámy. Ne jednu, ne dvě, ale minimálně tři písničky si odbyl PK u týhle příležitosti (nevim kolik jich stih před tim, než jsem se začal koukat a potom, co jsem odpad po přerušení programu reklamním blokem, dál už jsem se nekoukal). Kde se sakra stala chyba? Proč má ten nejhorší póvl z kategorie oficiální "popmusic" vystupovat na akcích tohodle typu? Podobný věci jsou nepochybně placený minimálně z části taky z veřejnejch peněz, a tak by při výběru vystupujících snad mohlo dojít i na jiný argumenty než pořadí v anketě zlatej slavík. Proč má tenhle druh "umělců" a jejich pasáků mít reklamu na svý výkony ve veřejnoprávní televizi? Kdo tohle jako organizuje? Z jakejch důvodů se usoudilo, že třeba PK je ten, na koho jsou zahraniční a domácí sportovci zvědaví, že je nějak pobaví (nepočítám, že by byl organizátor takovej sarkastickej labužník, že by to myslel jako legraci - což bych bral spíš - jasně -  ženský mistrovství - takže nějakýho pěknýho chlápka).  A proč vlastně všechny tyhle "slavnostní" večery vypadaj všechny tak stejně, stejně trapně - osa: debilní moderátor nebo dva - nevkusný dekorace - hra na luxus - blemcy sponzorů - a na osvěžení nějaká ta hvězda z šoubyzu se svým posledním hitem?  Podezírám neznámé pachatele, že outsourcují tyhle večírky jednomu a tomu samýmu vrchnímu TVpasákovi s monopolem a  s dlouhejma prstama zatesnutýma jak v ČT, tak v soukromejch tv, a ten tam lifruje svý koníčky. Pointa není v tom, že PK je kokot, ale v tom, že kokot je ten, kdo za toho PK v tý televizi může. A tenhle kokot dělá kokoty z nás všech. Takže pozor, kokoti.

1 2 3 4 5 6 7 81012151924293541475256596163 64 65 66