eNGii. - aka Maiestro. - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

eNGii. - aka Maiestro. 15 let / Úpice

Playlist je prázdný :(

Fanoušek eNGii. - aka Maiestro. si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1416182124283235384042 43 44 45 46

Vy nás ale zásobujete, páni z Tha Dogg Pound

Kalifornský expert na Českou republiku Kurupt sice létá s projektu do projektu a díky Roscoeovi, Terrance Martinovi a Dji Quikovi seděl v poslední době hned na třech různých židlích, nicméně ani takové vytížení neznamená, že by zanedbával svou domovskou stanici Tha Dogg Pound, kterou už dlouhá léta táhne s Dazem Dillingerem.

Jejich nový projekt nese název "That Was Then, This Is Now" a kdybyste vydrželi Dazovu "povídavou" a la Clue nebo Flex přes celý track, můžete si pustit novinku "Blessin´" k níž spáchal beat Hi-Tek z Reflection Eternal. Co se týče dříve avizované spolupráce DPG s newyorským klasikem Pete Rockem, o tom zatím nevíme víc než Google.


Tha Dogg Pound - Blessin’ (prod. Hi-Tek)

(alternativní link)

TORAE: Moje show na Hip Hop Kempu? Tvrdý boom-bap..

„Skutečný, autentický hip-hop,“ říká DJ Premier v intru desky Double Barrel, kterou přináší kanadský producent Marco Polo a brooklynský MC Torae, a rozhodně se v jejím popisu nemýlí.

Po turné s Dipset, vydávání na labelu AV8, singlu Click a poloalbu Daily Conversation dodává Torae posluchačům nový materiál, na který pějí ódy publikace od Evropy po USA a který za několik málo dnů zazní živě na Hip Hop Kempu.

Torae si v duchu desky Double Barrel nebere servítky a slibuje skvělou podívanou.

Jak se daří MCmu, jehož nové album sbírá recenze s hodnocením čtyři z pěti a vyšší?
Mám se dobře. Díky za optání. Užívám si života a dál dělám muziku.

Double Barrel obdrželo i druhé nejvyšší hodnocení (XL) v časopise XXL. Myslíš, že s aférami, kdy bylo změněno hodnocení desky Get Back od Little Brother, jsou recenze v podobných časopisech poctivé?
Recenze je vždy jen názor jedné osoby. Lidé by si každou desku měli poslechnout a sami se rozhodnout, jestli se jim líbí, nebo ne. Ale když si tohle uvědomím, tak je samozřejmě pocta obdržet tak dobré hodnocení v každém časopise, který lidé respektují.

Když už mluvíme o magazínech, co si myslíš o konci Vibe? A kde vidíš pro nezávislé interprety prostor kromě internetu šířit povědomí o jejich muzice?
To, že se Vibe zavírá, je dost šílený, ale je potřeba si všímat obecného povědomí. Nikdo si nechce číst měsíc staré novinky a články, které internet poskytuje v řádu hodin. To nemá smysl. Používání internetu nezávislým umělcům obrovsky pomáhá. Ale pořád si myslím, že je prostor pro komunikaci s ulicí a lidmi, kteří internet nepoužívají.

Jaká by byla tvá odpověď kritikům, že se boom-bap hip-hop stává ohraným?
Jestli ti připadá, že to je „ohrané“, pak to neposlouchej, protože to evidentně není muzika pro tebe. Je tolik různých stylů hip-hopu, že říct, že jeden z nich je ohraný, je blbost. Je nepočítatelně příležitostí a různorodosti, aby se lidem líbily různé styly hip-hopu a muziky obecně.

Youtube Video uMP26a60ymkYoutube Video uMP26a60ymk


Ve skladbách Word Play a Rah Rah Sh*t zmiňuješ nepříliš pozitivně úzké džíny.
Nenosím úzké a přiléhavé džíny, není to můj styl. Lidé se mohou oblékat, jak chtějí. Pokud se ale začneš oblékat určitým stylem jen proto, že si myslíš, že to pomůže tvým prodejům nebo ti sežene nahrávací smlouvu, tak je to podle mě divný. Hip-hop je o tom být osobností. Od kdy začal každý dělat stejnou kravinu jako ten vedle, jen aby se chytnul nové vlny?

Těmhle věcem a špatným rapperům se věnuješ od začátku do konce alba. Myslíš, že hip-hop je nyní skutečně v tak špatné kondici?
To ne. Slabí rappeři tu byli snad od začátku a vždycky bylo tohle téma adresováno. Vždyť různé komerční sračky vycházely i během zlaté éry hip-hopu a všichni od A Tribe Called Quest, Ice Cubea, 3rd Bass a mnoha dalších se tomu věnovali. Nepokrývám nic nového, když zmiňuju ty slabé výtvory, které můžeš dneska vidět. Lidé o tom ví.

„Různé komerční sračky vycházely i během zlaté éry hip-hopu a všichni od A Tribe Called Quest, Ice Cubea, 3rd Bass a mnoha dalších se tomu věnovali."




Jak jsi se dostal ke kolaboraci s Lil Fame z M.O.P.?
Poznal jsem ho díky Premierovi, který nás představil. Fame byl navíc velký fanoušek singlu Click a když zjistil, že to jsem já, kdo v tom rapuje, byl k té spolupráci okamžitě nakloněn. Navíc on a Billy (Danze) tráví spoustu času v Coney Island, takže spolu kravíme a tak.

S Premierem jsi blízký přítel. Guru nedávno uvedl, že on a Premier spolu mimo studio moc nebyli, že si nebyli tak blízcí. Přesto pořád nahrávali klasická alba. Je z tvého pohledu důležité být s producentem na stejné vlně a rozumět si, abys natočil skvělou desku? Nebo je to fakt jen o beatech a rýmech?
Beaty a rýmy jsou velmi důležité, ale ta vzájemná chemie taky. Gang Starr vytvořili v určitých momentech klasickou muziku, ale protože už přátelé nejsou, nemůžou v nehrávání desek pokračovat. Jedna podstatná věc o Marco Polovi a mě je, že jsme kámoši, a proto si ve studiu při nahrávání perfektně rozumíme. Tam to všechno začíná.

Youtube Video JQZ5NOKyqnUYoutube Video JQZ5NOKyqnU

Hostuješ na spoustě desek. Čemu to přičítáš?
Nemám potuchy. Hádám, že ostatní respektují, že si na nic nehraju. Jsem od srdce MC a ten zápal v mé muzice můžeš slyšet. Lidem se ta vnitřní síla zřejmě líbí a chtějí se mnou nahrávat. Jsem tím poctěn.

Co máš v plánu teď?
Teď to je vše o Double Barrel. Pak začnu pracovat na mém oficiálním debutu. Ale nad tím si budu muset ještě pořádně sednout a vše promyslet.

Ok, poslední otázky se týkají Hip Hop Kempu, kde příští týden vystupuješ. Co o něm a České republice víš?
Před pár lety jsem o Hip Hop Kempu četl na netu, když tam hráli eMC, Sean Price a další. Vypadá to úžasně. Jsem z toho nadšený, že jsem letos jeho součástí. Nemůžu se dočkat, až zahraju pro fanoušky v České republice.

„Jsem nadšený, že jsem letos součástí Hip Hop Kempu. Nemůžu se dočkat, až u vás zahraju."




Kdybys ztroskotal na opuštěném ostrově a mohl si tam sebou vzít jedno album z repertoáru interpretů, kteří letos budou na Hip Hop Kempu vystupovat, co by jsi si vybral?
Zvolil bych asi Method Mana. Má klasická alba jak s Wu-Tang, tak sólo. A kdybych si měl fakt jedno vybrat? Pak řeknu Tical.

Jak by jsi přesvědčil posluchače, aby se šli podívat na tvoji show na Hip Hop Kempu?
Jestli máš rád tvrdý boom-bap hip-hop z východního pobřeží, pak se jdi na tuhle mladou krev z New York City podívat. A snad nebude na škodu, že mi budu hrát beaty od DJ Premiera, Pete Rocka a Marco Polo.

SONA THE VOICE: Vymažu Mimsovo jméno

Po úspěchu singlu “Dreams“ a alba Man In The Mirror z roku 2007 se rapper s původem z Kamerunu a momentálně žijící v Milwaukee, Sona The Voice, vrací s novou deskou nazvanou Afrikan Juju, kterou vydává na svém vlastním labeu Intercession Records.

Zapřísáhlý fanoušek 2Paca, o kterém stihl Sona natočit i dokumentární film, na desku upozorňuje prvním singlem “It´s All About Money“ a především pak skladbou “Monkey See Monkey Do“, ve které se verbálně opírá do jmen jako 50 Cent, Gucci Mane nebo Dispet.

Myslíš, že Akon a K´Naan vydláždili cestu pro další africké rappery?
Bez pochyb. Víš, když žiješ v Africe, tak vnímáš Evropu a Ameriku jako něco lepšího. Ať už ohledně vojenské nebo technické vybavenosti, protože oni vládnou světu. Cítíš se tak trochu bezbranně a nejsi si jistý, jestli můžeš stát na stejném pódiu jako američtí rappeři. A přesně takový signál Akon a K´Naan posílají. Ano, můžeš na tom pódiu být a dokonce v tom můžeš být lepší než Američané. Za to je ohromně respektuji. Především K´Naana za jeho poselství.

Youtube Video DSMABrxXL3sYoutube Video DSMABrxXL3s

Co myslíš, že je řešením na chudobu a další problémy v Africe?
Pokud si lidé budou navzájem skutečně pomáhat. Africké vlády jsou do poslední zkorumpované. To mi je jasné i tady ve Státech. Je nutné tu starou generaci zbavit moci a dosadit mladé, nezkorumpované politiky. Posílat peníze do Afriky nemá smysl. Stejně si je rozdělí ti nahoře. Lidé se musí sjednotit a dát najevo nesouhlas. Spoustě jich kvůli tomu bylo vyhrožováno smrtí, ale i s touto hrozbou se musí změna provést.

„Spoustě lidem bylo vyhrožováno smrtí, ale i s touto hrozbou se musí změny v Africe provést."




Na co odkazuje název tvé desky Afrikan Juju?
V Africe znamená juju maškarádu nebo ples. Je to něco tradičního a intimního pro každý kmen. Vždycky to mají na starosti vybraní muži. V Kamerunu jsme juju říkali někomu, kdo dokázal vynikat a být dobrý.

V Monkey See Monkey Do, které se věnuje kopírování stylu, říkáš několik konkrétních jmen. Proč 50 Cent, který bývá považován za udavače trendů?
To je pravda, že udává trendy, ale hodně jeho nových věcí je jen ohranou variantou na ty staré. Jiný beat, jiné video, ale pořád peníze sem, peníze tam. Kreativně jsou na tom lidi z major labelů dost bídně a nahoru je tlačí jen prachy. Hodně lidí je ještě horších. Vždyť třeba Mims prodal nové desky za první týden jen pár tisíc kusů. Jsem si jistý, že kdybys vzal normálního rappera z ulice, dokáže s těma penězma od labelu větší věci než Mims. On je přesně ten typ, co vidí něco úspěšného a hned to zkopíruje. Nemám osobně nic proti němu, ale využiju všechnu energii, co mám, abych vymazal jeho jméno.

Zmiňuješ i Gucci Mane. Ten strávil poslední měsíce ve vězení a před tím měl beef s Young Jeezym, kde se i zabíjelo, což je dost surreální. Proč myslíš, že on kopíruje?
Když si poslechneš tu moji skladbu, zmiňuju tam, že ti lidé mluví pořád o tom samém – peníze, kluby a tak. Nikdo nekupuje desky, protože ty alba nic nevyjadřují. Proto zmiňuji i Gucciho.

„Nikdo nekupuje desky, protože ty alba nic nevyjadřují."




Když budu hrát ďáblova advokáta, namítnu, že beat v Monkey See Monkey je dost podobný tomu ve What U Gon´ Do od Lil Jona, což jde proti tomu, co v té skladbě říkáš.
Chtěl jsem dát lidem track do klubu s obsahem. Abys na to mohl tancovat a zároveň si sednout a zaposlouchat se. Zabít dvě mouchy jednou ranou. A máš pravdu s tím Lil Jonem. Ale je to kvůli sebevědomí toho beatu (smích).

Co teda sám posloucháš?
Všechno. Od Lil Jona a Eminema až po věci z Evropy. To platí i na žánry.

Proč jsi založil svůj vlastní label?
Pro mě to není jen o muzice, znamená to revoluci. Mám třeba kapelu Coalition Forces, do které vkládám velké naděje. Poznám talent. Chci dát šanci klukům z Afriky i Evropy, protože všichni mluvíme stejným jazykem, když přijde na muziku. Bude to invaze. Lidi se budou ptát: Odkud ten člověk vůbec je?

Youtube Video blbXvs1ro4MYoutube Video blbXvs1ro4M

Plánuješ tedy někoho upsat?
Ano. Hodně těch kluků teď pracuje na desce. Pomáhám jim s tím, dokud nebudeme plně spokojení, a pak to bude velký překvapení. Rád bych upsal i producenty.

Žiješ v Miwaukee. Jaká tam scéna vlastně je?
Hip-hop tady roste. Byla tu některá velká jména. Třeba Coo Coo Cal, jestli si ho pamatuješ.

Ne.
In My Project se jmenoval jeho song a byla to fakt pecka (smích). Pomalu se v Milwaukee dereme nahoru.

Minulý rok jsi natočil dokument o 2Pacovi? Co na něm tolik obdivuješ?
Tupac je hip-hopová ikona. Byl lídrem a ty já uznávám, protože musíš mít srdce, abys byl jedním z nich. Doporučuji všem, aby se na ten film koukli.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1416182124283235384042 43 44 45 46