Utajeny a zapomenuty vol.5 - Cop Shoot Cop
Upraveno:Cop Shoot Cop, nekdy take oznacovani jako CSC, vznikli v New Yorku v roce 1987 a zanikli pak roku 1996, tolik suchy fakta. Byla to banda strelenejch blaznu, ktera jako vubec prvni v cely rockovy historii nahrala desky - s vyjimkou Release, kde kytara, potazmo nastroj, jez je v podstate ikonickou znackou rockoveho zanru i jeho podzanru, nehrala absolutne zadnou roli.
Naproti tomu si CSC svuj Industrialni lomoz postavili na buracivym hoblovani dvou baskytar, obcas totalne ujetejma klavesovejma vsuvkama, a hlavne vic nez charizmatickymu projevu zpevaka Toda A., kterej cernym humorem v textech rozhodne nesetril.
Fuze industrialniho a repetetivniho noise - pozor, to neznamena tvrdohlavyho, pater tvorby tvorili vlastne pekny melodicky pisnicky - , co vas rozseka totalne na stracku, to je v podstate definice CSC a v kombinaci s jejich povesti jedne z nejlepsich live kapel svy doby, to musel byt naprosto smrtici koktejl, se silou vyradit vam na par dni vase krcni obratle z provozu, to vam povim.
Vic nez z jakoukoliv jinou kapelou, zde vidim zasadni pojitka CSC predevsim s Barkmarket.Nejenze jim jejich posledni skvelou desku Release nahraval samotnej Dave Sardy, ale vubec cela ta swingujici baze rocku s poradnou davkou humornejch textu a sarkazmu mi dava vzpomenout prave na onu trojici, kde si mucil hlasivky jiz zminovanej silenec Sardy.
Dalsim vyznamnym spojenim je i misto vzniku - New York.Nevim presne proc, ale nejakym zatracene zvlastnim zpusobem, maji vsechny NY undergroundovy kapely na zacatku devadesatek totalne vyprasenej a noise zvuk - predevsim pak spodky - basa a bici u vsech tech sebranek jakymi jsou napriklad HELMET, Unsane, CSC, Barkmarket, Swans jedou jako buldozer, co neuhne pred nicim a na vase sluchovody utoci vetsinou bez slitovani.Je to jak kdyby se do sebe zahryzli dva tyranosauri, co nemaj na vyber - totalni a primalni spojeni, zed proti zdi..zkratka to drhne jako blazen.
CSC nahrali celkem ctyri vyborny alba a spoustu EPcek, avsak nikdy se jim nepodarilo se prodrat do mainstreamovyho podhoubi na tolik, ze by se tesili napriklad takove oblibe jako Soundgarden, Nirvana a jim podobni.Nakonec je to tak snad i dobre, cesta stredniho proudu vsechny kapely beze zbytku posle po hudebni strance beztak do kopru, i kdyz kratce po vydani jejich posledniho pocinu, je jeden hudebni pisalek oznacil jako bandu - "sneaking surreptitiously toward the mainstream."...tedy za cmuchalky, co se pokukujou po mainstreamovym uspechu, coz bych ale spis dementoval, pac s prihlednutim k povaze clenu, kteri po rozpadu CSC svoje sily rozlozili do jinejch UD kapel, bych podobny prohlaseni bral, jako obycejnou zavist.Na Release, jejich posledni placce, bylo proste jen vic melodii, to je vse.
Tak jako tak byli CSC urcite pozoruhodna skupina ctyr maniku, kteri to meli v hlavach v jistym smyslu vic nez v poradku...v hlukove historii za sebou zanechali nesmazatelnou stopu a za odkaz, kterej definoval spoustu jinejch a mozna i znamejsich kapel, si urcite punc klenotu zaslouzi.
Desky:
1990 Consumer
1991 White Noise
1993 Ask Questions Later
1994 Release
EPcka:
1989 Headkick Facsimile Supernatural Organization 12″ Rereleased in 1994 on cassette with a song from the Piece Man 7″
1989 PieceMan EP Vertical 7″ Cover spattered with pig's blood
1989 Live at CBGB cassette 300 copies, Japanese release
1992 Helmet vs. Cop Shoot Cop Micro Records 7″ Bootleg split with Helmet
1992 Suck City Interscope
1996 Dick Smoker Plus Fused Coil 7″, CD Split with Meathead
Singly:
1993 "$10 Bill"
1993 "Room 429"
1994 "Two at a Time"
1995 "Any Day Now"
Dukaz:
www.mediafire.com/?iyoyu4zm1dz