Fanoušek hrášek na báglu si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.
>
Matka punku?
Edwards, později McLaren (převzal otcovo příjmení, protože jméno Edwards už bylo poněkud zatíženo několika přestupky), se zajímal o politiku - hluboce ho ovlivnily události roku 1968 a situacionismus. Zajímal se ale i o hudbu a o to, jak vydělat peníze. Pro rodící se
punkovou subkulturu byl jednou z klíčových osobností.
Vivienne Weswood se v té době věnovala své profesi - učitelství. Školní třídu ale brzy vyměnila za obchod s oblečením, knihy za jehlu a nit. S Malcolmem totiž v roce 1971 založili obchod s názvem Let It Rock. Tehdy to byl obchod s teddy boy módou, o rok
později ale přesedlali na rock´n´roll a název obchodu tentokrát zněl Too Fast To Live, Too Young To Die. McLaren dostal bezva nápad, že by oblečení už nemuseli nakupovat od dodavatelů, ale vyrábět sami - a tak podle zásady Rozděl a panuj zaúkoloval svou
přítelkyni Vivienne, ať šije kopie původních modelů. Vivienne si odmala šila nebo upravovala oblečení, což vlastně pro ženy nebylo neobvyklé. A tak Malcolm McLaren nejspíš nevědomky odstartoval kariéru módní ikony druhé poloviny 20. století.
McLaren nebyl zas tak originální, inspiraci si přivezl z New Yorku, kde vládla podobná atmosféra jako v Londýně a kde údajně vznikl i název nové subkultury - punk. Rok 1974 znamenal pro naši dvojici konec tápání - svému obchodu změnili prodejní artikl i
název: v duchu filosofie provokace ho pojmenovali Sex, a naplnili ho oblečením, které dosud bylo uzavřeno ve fetiš a SM scéně. Nešlo však o sex shop, šlo o nový styl. Vivienne s Malcolmem tvořili věci, které čerpaly ze všeho, nad čím "lepší společnost"
ohrnovala nos a pozvedala obočí. Používali propriety "zvrácených" sexuálních choutek, otrhané a zanedbané věci či sortiment obchodů domácích potřeb. Tvořili trička s pobuřujícími motivy, míchali sexuální tabu se situacionistickými slogany. Inspirovali se
módou ulice a zároveň ji tvořili. McLaren a Vivienne Westwood jsou někdy označováni za původce punkové "uniformy", což je možná lichotivé, ale rozhodně ne přesné. Punk nebyl výmyslem dvou lidí, vznikal na ulici, spontánně, jako reakce jedné generace na
společenskou situaci, ale tvořiví lidí jako Vivienne a Malcolm do něj mohli vtisknout svůj rukopis.
Jejich obchodem prošli lidé, kteří dali anglickému punku tvář. Sešli se tu Sex Pistols, ačkoliv jejich vznik nebyl nijak spontánní. Dohromady je dal McLaren a mimo jiné je použil jako modely pro propagaci módy z obchodu Sex. Pracovala tu ale i Jordan,
která jednak nosila Viviennino oblečení, ale přispěla do punkové módy i svou troškou. Nosila přehnaný make-up (my tomu říkáme panda) a podivné účesy a do punku prý přinesla třeba vojenské oblečení.
Rozjezd obchodu se podařilo načasovat přesně do doby, kdy punk začal zachvacoval anglickou mládež, a tak se ze Sexu stal kult.
McLaren byl zpočátku ideový vůdce, který Vivienne učil o politickém potenciálu umění a módy, Westwood byla zpočátku jen tvořivou šičkou. Inspirace, kterou jí její tehdejší muž dal, byla podle ní "dítě, které jsem vzala a už ho nikdy nedala z rukou." Když
však McLaren v roce 1974 odjel na informativní průzkum do New Yorku, během několika měsíců jeho nepřítomnosti se z šičky vyvinula návrhářka s vlastní hlavou a vlastními nápady. Vivienniny počátky, kdy různě přešívala, ničila a zase dávala dohromady kusy
oblečení, měly vliv na její další vývoj - použít něco hotového, existujícího v ustálených vztazích, a dát to do nových souvislostí, s novým významem. Ve filosofii se tomu říká dekonstrukce a postmodernismus.