Zack Mueller - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Zack Mueller Muž, 69 let / Hlincová Hora

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Playlist je prázdný :(

Fanoušek Zack Mueller si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

Žiju nesmírně kulturně

Upraveno:

Tedy aspoň posledních pár týdnů. Pochopitelně, že nejen já, ale i několik kamarádů. Někde – zejména mimo místa, odkud nebyla vidět Černá věž i sám, ale rozhodně jsem nelitoval. Takže už je skoro na čase, abych se přiznal, kdeže jsem to byl a co jsem tam viděl a slyšel.

Takže 30. května to byl klub Highway 61, kam jsme vyrazili na Led Zeppelin Southern revival. Ty jsme viděli a slyšeli už v Krumlově, a protože se mi tuze zamlouvali, tak jsem na ně mocí mermo chtěl jít znova. Vyrazili jsme s kolegou Antonem a jeho žínkou Éliškou a Mlíkem s družkou Zdeňkou. Až na místě, před vchodem do klubu, jsem zjistil, že bych ty upoutávky měl číst asi celý, neb jsem se dozvěděl dvě závažné věci. Jednu méně pozitivní a jednu hodně pozitivní. Začátek koncertu nebyl, jak jsem se domníval ve 20 hodin, nýbrž ve 20:30 a navíc na plakátu stálo, že před Zeppelíny vystoupí kapela Vivat Black Sabbath z Tábora. Tak se i stalo.

Ve 20:30 nastoupili zpěvák Velen Ozz, kytaristé Marek Vídeňka a Luděk Sedláček, baskytarista Lukáš Sehnoutka a bubeník Roman Sehnoutka aby dali posluchačům připomínku největších hitů skupiny Black Sabbath včetně Iron man a Paranoid na závěr. Hráli opravdu dobře a Anton byl z jejich výkonu nadšen tak, že se pokusil o pár tanečních kroků, ale když převrátil tři stoly i s osazenstvem a barový pult se už do dalších krokových variací nepouštěl,

Po úspěšných Vivat Black Sabbath nastoupili Led Zeppelin Southern revival ve složení Mládě Broum Delmo – zpěv, Kejch – baskytara, kytarista Vlada magma, Dan Hubáček na bicí a klávesistka Pageová, Zeppelíni opět nezklamali. Mladen Djelmo zpíval jak o život. Ne nadarmo jsme konstatovali, že by tady jen těžko hledali jiného zpěváka, který by Roberta Planta zvládnul. Však ke konci byl s hlasivkami úplně hotov a v sérii přídavků musela kapela vystřihnout Mobby Dicka, aby si odpočinul a kde dostal možnost vyniknout bubeník Dan Hubáček. Ale byl by hřích vyzdvihovat jen tyto dva, když ani ostatní v ničem nezaostávali za svými vzory. Z písniček, které se mi líbí všechny, bych vyzdvihnul Kashmir.

Na tomto místě mi to nedá, abych nevzpomněl na jejich arizonské kolegy Song Remains the Same, kteří hrají také skvěle a navíc zde na klávesy, kytaru a mandolínu perlí můj velký oblíbenec, kytarový čaroděj Nick Sterling. Nerad bych srovnával Mladena s Anthonym Bianchi, ale řek bych, že Imigrant song, zejména ten jekot, zvládá Mladen lépe. Ještě jsem dlužný sestavu arizonských pěvců: jak jsem předeslal o sólový zpěv se stará Anthony Bianchi, pak dva mlaďasové Nick Sterling – Guitar, Keyboard, Mandolin, Miscellaneous Percussion a Harrison Walter – Lead Guitar, Theremin, dále Fil Lopez – Percussion, Nick Marshall – Bass guitar.

Hned druhý den 31. května jsme s kališťským gangem vyrazili na Perštát do hostince Na Americe na Undergroundovou pouť ke 40. výročí neoprávněného a velmi brutálního zásahu mocenských složek bolševiků a jejich nohsledů proti účastníkům undergroundového koncertu. Účinkovali tam DG 307, které jsme po minulé zkušenosti, ze které jsem se dodnes pořádně nevzpamatoval, vynechali a přišli až na Plastic People of the Universe. Ti nezklamali, byť vyměnili baskytaristku za baskytaristu a Muchomůrky bílé, byly třešničkou na dobrém dortu.

12. června mě lékařské koncilium opět pozvalo na IKEM do Prahy, aby se něco dozvědělo o tom, jak se dá ještě přežít i v tak vachrlatém zdravotním stavu, jakým disponuji. Co mě ale nadchlo, bylo, když jsem zjistil, že v témže dni hraje naše oblíbená kapela Strahov kdesi v kempu na Žižkově. Neváhal jsem a po poradě s mapy.cz a IDOSem, jsem odložil cestu domů a vypravil se pod bájný Vítkov. Indian bar mě příjemně překvapil. Vůbec to tam nevypadalo jako uprostřed Prahy, ale spíš jako blahé paměti u kiosku na Mrhalu, než to tam vzal do svých nenechavých rukou defraudant Šťastný. Pravda je, že kapelník Jirka Dvořák o mém pobytu v matičce Praze byl zpraven, ostatní se ale docela divili, jako třeba Marcel Vacínek, který mě vlídně přivítal slovy: „Kde ty ses tady vzal?“ Také jsem měl možnost poznat jeho talentovaného syna Filipa, který je velmi zběhlý ve vědách bubenických. Jablko holt nepadlo nijak zvlášť daleko od stromu. Tak jsem se osmělil a dle svých vlastních slov jsem si vyfotil dva nejlepší bubeníky v Evropě. Když jsem se spokojen s úlovkem otáčel, zaslechl jsem Marcela, jenž děl: „Chtěl jsi říct na světě. Ne?“

 Koncert byl velice podařený. Kluci zahráli všechny své pecky a neopomněli mi zahrát mé oblíbené All right now, s douškou, že jsem přijel až z Budějc, kdežto někteří nedorazili ani z Ohrady.

Youtube Video xVNo9wxCdbQYoutube Video xVNo9wxCdbQ

 Poslední akcičkou (zatím) byly 21. června Slavnosti sedřené kůže v Museu Czech underground, kde jsem dostal ke vstupence i náplast na sedřenou kůži. Jako první zahráli venku Béda Pingy s Milanem Tokarem mimo jiné i Milanovo cikánská blues. Několik lidí mi přímo sdělilo, že mě odněkud znají. Pouze s Bédou jsme se nakonec shodli, že jsme se viděli Na Americe v Rudolfově a s Milanem, že jsme se s nejvyšší pravděpodobností spolu ožrali kdysi v Krumlově.

Již uvnitř nastoupili mladí rockeři Danger Line. Přes svůj mladý věk hráli kluci v sestavě Atilla Von Wienerschnitzel - Kytara, Zpěv, Mandolína, Harfa, Balalajka, Scream, Doprovodný zpěv, Tamburína, Dřívka, Viola, juiop222 (14 let) - Baskytara, Cimbál, Niněra, Citera, Steel kytara, Balalajka, Ukulele, Banjo, Mrdanga, Šalmaj, studiopingi8 - Bicí, DJ, Dřívka, Mrdanga, Cajon, Piano, klavír, Syntezátor / Sampler a  Olaf Sushinson - Zpěv, Jódlování, Scream, Beatbox, Growl, Kytara, Banjo, Harmonika, Didgeridoo, velice dobře. To jen potvrzuje, co už delší dobu tvrdím, že současná nastupující generace rockerů je dost často lepší, než ta předchozí. Také vzniká mnoho kapel a kluci a snad i holky zase umí na něco hrát. Možná je to perioda, která zopakovala 60. a počátek 70. let, možná i snazší dostupnost poměrně kvalitních nástrojů a všelijakého vercajku k tomu (comba, mršítka…atd.).

Sistrum (Don Chose – kytary, zpěv, soundproces, Kury-buben, Don Emilio-kytary, zpěv, Puffy-bass,zpěv)nehráli vůbec špatně, ale ve svých některých skladbách snad vykradli, co se dalo, protože jsme s kamarádem Ahmedem zareagovali na jednu předehru nějak jako: „Ty vájo, oni hrajou zase Pražskej výběr?“ Jenže po předehře už to byla úplně jiná písnička (i když Pražáky hráli…).

Na závěr, již těsně po půlnoci, nastoupila Blues Orchestra Dobrkovice, která byla poskládána z hudebníků ze tří dobrkovických kapel. Mimo jiné Brkovice boys a Danger Line. Jejich brilantně zahraná blues byla efektně zakončena Ahmedovou prasklou strunou, čímž byly zakončeny i Slavnosti. Škoda jen, že jsem na Slavnostech nebyl již v pátek, kdy hrála další místní výborná kapela Another Fake Heroes. Ty doufám uvidím a uslyším na HP rockfestu 2. srpna. Kdyby někdo chtěl jet se mnou, stačí říct. Ještě v červenci bych chtěl znovu navštívit Museum Czech underground za účelem poslechu ryzího dobrkovického blues v podání Brkovice boys.

Youtube Video FT3xIWhbwK8Youtube Video FT3xIWhbwK8

Protivínský Platánek, ten klouže...

Upraveno:

Kapela Strahov v akciŘeknu vám vtipný vtip:

"Víte, jakej je rozdíl mezi Pink Floyd a Strahovem?

...???...

Žádnej, protože oběma na závěr koncertu prší!"

Cože? Blbý? To snad ne! Jsem tak neuvěřitelně vtipný chlapík. Dobře. Řeknu vám jiný"

"Víte jakej je rozdíl mezi vránou?

...???...

Že má každou nohu stejnou. Hlavně tu pravou!"

Ještě blbější? Já jsem se bavil výborně, ba až královsky, že jo, Romane... Tak do třetice:

"Víte jakej je rozdíl mezi učitelkou a žumpou?

...???...

Žádnej. Každá je buď nasraná, nebo vyčerpaná."

Jé, ahoj, Radko, Ančičko, Kristýnko, co ve škole? Žáci pořád blbí?

No, tak radši zpátky k zamýšlenému tématu. Nebudu se vracet až k nadpisu, abych tady rozebíral jak to chodí mezi Jeníčkem Konopů a Aničkou Klabouchů, nyní Konopů, nebo jak jsem to na sestřenice svatbě vysvětloval ve Volarech na hlavní třídě místním sotva zletilým opilcům.

V Protivíně se totiž odehrával dlouho očekávaný koncert kapely Strahov a tak jsme nelenili (u některých z nás je toto tvrzení velmi odvážné) a vyrazili na Protivín ve dvou skupinách A: Já, Píst a Mlíko a B: Ječmen s chotí, jež měla půlku Protivína příbuzných. (Ne, nebudu ti Radko vysvětlovat, proč jste B - to už tak u učitelek chodí a tu pětku ze slohu snesu.) Samotný atak Protivína nebyl špatný. Mlíko to tam naštěstí dobře znal, ale narazili jsme na kasu. Já starej lakomec měl zaplatit Kč 200 za vstupné. Ve Volarech jsem se tomu vyhnul maje tam příbuzných a s sebou Zdeňku, která o zážitek z Protivína přišla, protože nenaučila syna jezdit vlakem a musela pro něj do syrečkové metropole autem. Paní výběrčí se tvářila přívětivě, řka: "Jdete určitě na Lucii Bílou, za chvíli to začíná." "Ne," ohradil jsem se rezolutně. "My jdeme na Strahov." "To by jste nám to mohla dát za polovic," vložil se do toho Píst. "Radši bych vám to dala za tři sta," usmívala se dál výběrčí mýta.

Kluci obsadili kiosky, lépe řečeno hojně se zásobili jejich produkcí. Mlíka se sice zprvu dotklo, že nikde nemají Prazdroj, ale nakonec... Platánek, ten klouže. Problém nastal, když nás Ječmen marně na náměstí hledal. Úpěnlivý telefonát stíhalStrahov úpěnlivý telefonát. Nikdo nebyl schopen mu vysvětlit, že sedíme uprostřed náměstí před papírnictvím. Dokonce ani já, vzdělanec ve vědách geodetických a kartografických jsem mu nedokázal pomoci a to už je co říct. Nakonec si ho Radka, která nás našla hned si ho musela najít a přivést. Pak, Zdeňku, že jsou učitelky blbý...

Star Lucie Bílá, začala vcelku dobře. Láska je láska... Ječmen dokonce se při jedné písni na mě otočil s otázkou: "Ty, vole, to jsou AC/DC?" Jo, byli to. Ale jak čas ubíhal, začala zpívat čím dál strašnější cajdáky a začala být nuda. Naštěstí jsme v davu u kiosku potkali bubeníka Strahova Marcela Vacínka. Ten se sice výjimečné nepochlubil novým činelem, zato učil Písta kouřit. Nebo ho to odnaučoval? Možný to je...

Po té, co Lucie Bílá dozpívala a rozptýlily se davy jejích ctitelů a ctitelek (Radky teta si držela místo v první lajně od oběda) a nutné přestavby (teď, nevím proč, jsem si vzpomněl na Milouše Jakeše) aparatury nastoupila hlavní superstar večera - kapela Strahov (výše zmíněný Marcel Vacínek, zpěvák Jirka Dvořák, kytaristé Pepa Maršálek a Ivo Horňáček a basák Roman Rybenský). Hned při prvních tónech Honky Tonk Woman se vřítil na plac houf tanečnic a tanečníků. Během úvodu došlo i k zázračnému uzdravení od narození chromého muže, což by měly církevní autority rozhodně zaznamenat a když Vatikán neblahořečil kapelu již po Čkyni, měl by tak bez meškání učinit teď. Jenže do Vatíku teď nechodíme, tak nevím kdo tam zatlačí? (Ježišmarjá já mám hrozný asociace - já napíšu "zatlačí" a místo kardinálů a biskupů mi vytane na mysli nešťastník před záchodem.) Je docela s podivem, že zeměkouli brázdí taková parta skvělých muzikantů s takovým repertoárem. Většinou to spíš bývají takové roztodivné šramly, téměř k neposlouchání. Protože se nechci někoho dotknout, názvy kapel, kde jsem fungoval, vynechávám.

Časem jsme se do tance pustili i my, jestli se to, co jsme tam prováděli, tancem teda dá vůbec nazvat. Tancem svatého Víta určitě. (Jako z udělání mi tu začali hrát Free, i když "All right now" to není, nýbrž - "I am a mover") Strahov do nás ládoval i pecky, který si z dřívějška nepamatuju, jako např. "Born to be wild" a spoustu dalších. No z MKHH (Motoristický klub Hlincová Hora) s námi nikdo nebyl, aby si vynutil opakování, tím že by vjel na motorce na pódium. No dobrá, na sále na motorce byl zatím jen Libor, syn mistra světa na ploché dráze Honzy Holuba. Ale na dýze si opakování vynucují všichni, to vím naprosto bezpečně, i když nevím, proč to vím. Jestli to není tím, že jsem na posledních dýzách dělal DJeje - i když to označení nesnáším. Speed byl holt z jiného těsta: "Takže výborně..."

Bohužel závěr koncertu proběhl mezi kapkami deště (ve Čkyni taky), ale jak jsem se pokusil o vtipný vtip, když byli Floydi na Strahově (!!! - všimněte si toho - i Floydi byli na Strahově, my na Strahově i na Strahově) tak pršelo taky. Písta skvělá muzika a déšť rozdováděli tak, že poslední písničku odskákal v louži. Jak jsme slyšeli, není Strahov v Protivíně naposled, takže my také ne. Musím znovu kontaktovat Vráťu Klabouchů - to by byla bomba dostat Strahov na Perštát na Hornické slavnosti. Možná, že by tam to stříbro začali znovu dolovat a Plastici by nebyli v současnosti jediná hvězdná kapela, která na Rudolfově hraje, i když ti mají zapikanou spíš Ameriku. Super by bylo, kdyby jim předkapelu dělala Železná Šorna bez ohledu na to do jaké míry je ten band fiktivní - viz zde.

Youtube Video FhzcXKfAxf0Youtube Video FhzcXKfAxf0

Na závěr se mohu pochlubit že se mi podařilo získat (ne, nekradl jsem) dvě alba kapely Strahov. Příště si je můžu nechat podepsat... No! Radši už toho nechám. Budu se jen tiše těšit na další kulturní akci. Připomínám tímto, že v pátek 26. 10. 2012 bude "dýza" a pak ještě na čerty Uriah Heep. Doufám, že příští rock bude stejně nabitý výbornými akcičkami s mými oblíbenými kapelami - a Čkyně - a Strahov někde a v Protivíně - mohli by se dát dohromady Led Zeppelin a zahrát v  Zalinech (?) - tak tam v té jezevčí nože ne! Když už tak na Hlincovce - sál se prý bude zvětšovat. A ještě mám jedno takový přáníčko (kromě Floydů, Zeppelínů, Uriášů, Yes, Párplů, Jethro, Strahova, Krausberry, Železný Šorny...atd.) koncert písničkáře Adolpha z Plzně, protože jsem se u jeho, nebo jejich, písniček málem potrhal smíchy.

ROCKOVÁ PUMPA NEZAHYNULA

První diváciPůvodně jsem ten článek nazval "Čkyně neumřela...", pak na to chvíli koukám a začalo mi docházet, že to je kapku obrovský nesmysl. Obec může vymřít, zaniknout, může být srovnána se zemí, ale to se nestalo. Nakonec kde by pak stavěl vlak ze Strakonic do Vimperku? Rocková pumpa - to je něco jiného. Její svíce života před rokem sotva blikala, ale přece jenom se znovu rozhořela. Letos sice ne se zahraniční superstar, ale přece - jako revivalový fesťáček tuzemských rumůkapel: Judas Priest, Deep Purple a Ozzy Osbourne (and his paranoid melodyboys - to je poznámka zralá na zdravou sebekritiku...). Akce se ani neodehrávala tradičně u benzínky, nýbrž v areálu velkostatku zámečku ve Lčovicích. Nebyla to špatná volba, i když se na areálu těžce podepsalo čtyřicetileté budování lepších zítřků v čele s IQ nabitou revoluční marxisticko - leninskou stranou.

Moji kamarádi Mlíko a Píst mají mimořádné štěstí, že mají za kamaráda plašana. Jen tak se jim mohlo povést dorazit do Lčovic, co by první diváci. Chvíli to vypadalo, že budeme také jediní. Brzy se však začali trousit další umění lační fanoušci rocku a zprvu, místo aby se rvali do kotle, dokud je ještě místo, se vrhali na stánky s občerstvením, jež jsou neodmyslitelnou součástí pořádné kulturní akce. Popravdě řečeno, mělo nás být víc, nejméně o dva, ale Ječmen se asi zase vož... se asi zdržel na sympóziu. Nejsem zrovna specialista na odhad počtu diváků, ale nakonec jich mohlo být tak 400, možná i 300. I když popravdě řečeno, když se koncert chýlil k závěru, připadalo mi jich víc, ale, co vím zcela určitě, na Nazaretech jich bylo víc.

První naběhli na pódium Judas Priest. Byla to pětice mladíků z Brna a tohle bylo jejich první vystoupení. Vůbec nehráli špatně a zpěvák si zasloužil (na rozdíl od jiných zpěváků, nebo zpěváka toho večera) jedničku s hvězdičkou. Kluci hráli asi hodinu a soudím, kdyby hráli ještě jednu, že už by si zpěvák neřekl ani o pivo, tak se do toho opíral. Tady nemůžu jinak, než napsat, že zvukař (a toho večera to nebylo naposled) by zasloužil do dršky. Z mě naprosto nepochopitelných příčin klukům stáhnul kytary, takže jim to dost a toho slova se nebojím - ZKURVIL - metal bez kytar není metal, pane pseudozvukaři. Jidášovi kněží rozdováděli hlouček teenagerů - ke kterým se dali počítat - nejstaršímu mohlo být tak dvacet - a ti si vynutili i přídavek. Myslím, že kluci mají všechno ještě před sebou a vzhledem k mládí, nespornému talentu a nadšení mohou být za pár let stars večera.

Tvrdit o následující kapele, vydávající se pro změnu za Deep Purple, že naběhla na pódium, by bylo víc než přehnané. U někoho by se dalo skoro říci, že se přikutálel. (Nikoho jsem nejmenoval(!) - taky už nevážím pětasedmdesát kilo, jako, byť většinu svého života, v dávných dobách.)

U této kapely bych se měl spíš asi držet jejího názvu Beer Band, protože o nějakém revivalu Párplů se dá mluvit dost obtížně ve srovnání s ostatními vystupujícími kapelami, které se snažili kromě přehrání největších pecek skupiny i o sound a napodobování vizuální složky ať vážně, nebo až na hraně parodie - Ozzyho netopýr. Návštěvníci Rockové pumpy na klasický rock slyší a tak se kotel před kapelou začal více zalidňovat a reagoval nadšeně na každou další pecku. Je to můj soukromý názor, ale ten přídavek "Child in time" možná měli s ohledem na zpěváka vynechat, ačkoliv jsem měl pocit, že právě ten se do toho naopak hrne. Vibrato zpěvákovo hlasu mi dost vadilo. Neustále mi na mysli tanula jedna myšlenka: "Dušan Grůň po dvanáctým pivě." a děsil jsem se okamžiku, kdy zazní: "Otvárajte kasíno, dostal som chuť na víno..." Pak jsem si vzpomněl ještě na historku z mládí, když náš kapelník peskoval Ječmena: "Zpíváš jako nějakej Pfleger z Vyhlídek. To nikoho nezajímá!" (Pro ty, co to neví, tak Ječmen se jmenuje Pfleger a bydlí na Vyhlídkách a jinak zpíval fakt dobře i ACDC. - Já jsem se mu poškleboval, ale jen do chvíle, než jsem se s týchž úst dozvěděl, že mám nástupy tak včasný, že dřív dorazí vlak do Kájova - a že to byla doba.) Hammondky na Párply nestačí, i když se na ně hraje dobře a Beer Band by mohl změnit repertoár - jen ke svému prospěchu. Ono "Otvárajtě kasíno..." ...no já nevím, co je na tom špatného? (Asi ta písnička) Trochu jsem se zakecal. Dost se mi líbila Pístova hláška, že ten kytarista na to přes to břicho hraje jak na havajskou kytaru. Ale jinak kytarista byl docela "dobrej kousek." Však i jemu se zvukař pomstil a basák tam byl asi jen do počtu, že, pane zvukaři!? Po Beer Bandu už diváci kotel opouštěli nejvýš kvůli životním potřebám - pro pivo, štamprličku, nebo na záchod.

Revival Ozzyho Osbourna neměl chybu. Ozzy (nejen že mu byl podobný) měl Ozzyho přečteného do posledního gesta včetně zakousnutí do netopýra, i když byl gumový (ten netopýr). Asi doma pustil video a nacvičoval to před zrcadlem, jako Hitler projevy. (Zacku, Zacku, to teda bylo přirovnání...) Kapelu si Ozzy poskládal kvalitně, jen co je pravda. Zvukař dělal co mohl, aby jim to také dokurvil, ale to už bylo jedno i mě. Show, které se před námi odehrávalo bylo neuvěřitelné. Bravo Ozzy!

Nakonec se zvukař už zmohl jen na permanentní zpětnou vazbu, ale velký úspěch už neměl nárok sklidit , narozdíl od všech třech revivalů.

Hlavní také je to, co jsem napsal na začátku, že Rocková pumpa žije dál a už se těším na příští. Kdo pak nám zahudá? Počkáme si. Prý to bylo pod Kabátí důstojnost. Ještě, že to nebylo pod důstojnost Nazareth, Slade, Sweet, Smokie, Katapultu, Turba, Strahova, Parkánu a teď i Deep Purple, Judas Priest a Ozzyho Osbourna. (Takhle to vypadá dobře, že jo?).

Kdybych někdy měl pocit, že život ztratil smysl a je třeba ho rázně ukončit, půjdu tam dělat zvukaře - i když tenhle to přežil. No tak nevím...

Velké díky Ivanovi Müllerovi, všem pořadatelům a kioskářům. I účinkujícím - kluci, Brňáci, už neplačte. Bylo hůř a lidi si chválili.