19/6
Vyskytuji se na aktuálních demoverzích skladeb Intangible You a Pikniksun pražských PLOY 4... www.bandzone.cz/ploy
Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.
Vyskytuji se na aktuálních demoverzích skladeb Intangible You a Pikniksun pražských PLOY 4... www.bandzone.cz/ploy
ve středu 12.6..2013 basuju s PLOY /www.bandzone.cz/ploy v pražském klubu Popocafepetl, Újezd, Praha 1. Tak kdo budete mít čas a chuť, zastavte se.
Vetešnictví: Baskytary
nástroj většiny muzikantů, začínajících v komunismu, či čerstvě polistopadové době. Kvalita odpovídala tehdejší úrovni většiny vyráběných výrobků-v kontextu se světovými výrobců neostála. Hodně low-endová kopie Fenderu Jazz bass.
Ibanez CT /1994/
oproti Jolaně znatelný posun vpřed, co se zpracování i zvuku týče. Pro začátečníka ne úplně špatná volba
Hohner Jack bass /1995-1996/
bezhlavá baskytara s klasickým tělem, bylo zapotřebí speciálních strun s ukončením kuličkami na obou stranách. Model byl vybaven aktivní elektronikou, navíc v 5ti strunné verzi. Dodnes na nástroj rád vzpomínám, byl to solidní basový buldozer...
1996-2010 nic... :-)
Cort B4 OPN /2010- 2012/
po 14 letech jsem si opět koupil nástroj, avšak netušíc, zda se budu zabývat muzikou nějak seriózně, a nebo mě již toto hobby tzv. "nechytne", vybíral jsem do cenové kategorie 8000Kč. Z té mě vyšel nejlépe právě tento model. S basou jsem vcelku spokojen, mezi mínusy bych uvedl ne zcela přesnou ladící mechaniku.
Squier Classic Vibe Jazz /2011-2012 /
Od prodejce jsem dostal na rok zapůjčený tento model od Squieru. Musím nezaujatě uznat, že se oproti klasickým řadám této značky liší kvalitou zpracování i zvukem. Během kratší doby udělám recenzi, která bude dostupná na internetu. Zatím mě tento model velice mile překvapil a snese srovnání minimálně s mexickými Fendery, o několik tisíc dražších.
Fender Road Worn Jazz Bass /2011-2012 /
Klasický jazz bass v relic provedení. Modifikace '60, 864mm dlouhá menzura. 2 singl snímače-pasivní elktronika. R.v.2007... Co k němu říct? Padl mi výborně do ruky, a je to opravdu pohádkový nástroj na všechny méně destruktivní styly.
Läkland 44-01 /2012- /
alternativa k Jazz bassu, rov výroby 2008, moderní koncepce baskytary, charakter nástroje určuje materiál těla - bahenní jasan, aktivní elektronika Bartolini 3EQ. Krk je v porovnání s Fenderem plošší a "rychlejší". je to
taková slapová mašina... po peripetiích s prodejem, jsem se rozhodl o upgrade nástroje, v podobě výměny snímačů. Tato basa si to totiž zaslouží.
Sandberg California TM4 /2012- /
vyníkající nástroj, pohodlný krk, masivní kobylka, aktivní snímače s elektronikou Delano, u krku singl, kobylkový humbucker s možností rozepínání cívek. Olšové tělo, javorový krk s palisandrovým hmatníkem. Basa s osobitým
zvukem,vhodná však do všech stylů.
Fender Jazz Bass American Standard /2012-/
legendární nástroj, s osobitým zvukem a tradiční koncepcí. Tento kousek je vyrobený v roce 2006, vše v původním stavu, kromě laku, který dostal úpravu relic.
Na basách jsem používal různé tloušťky strun, v metalových začátcích to byly silné 50tky, po několika leté pauze jsem začal na 35tkách, poté 40tkách až jsem se dostal na 45tkové sady. A aby se kolečko uzavřela, začal jsem ted v na sklonku roku 2011 hoblovat opět 5Otky, značky Elixír . ...život je někdy neustálé hledání :-)
Aparatury:
HOME MADE /1992-1993/
Raději nevzpomínat, zesilovač a box 2x12 domácí výroby
TRACE ELLIOT BLX80 gp7 /1994-1995/
První seznámení se "zelenými" aparaturami. Malé 80W kombo s 10" reproduktorem... Hrálo to výborně, při tak malém výkonu se v pohodě prosadilo v kapele.
EDWARD /1995-1998/
full stack-hlava BASSGUN 120W výroba p. Rožďálovský, box 2x10" +1x15" výroba Edward. Na tu dobu solidní mlátička, hrálo to parádně...
HARTKE /2010-2011/
FULL STACK-zesilovač HA2500 spolu s boxy 4x10+horna a 1x15"+horna. Tak tenhle aparát mě těžce zklamal. Pořádně netlačil, měl takový poměrně tenký zvuk, v kapele se težko prosazoval, navíc s hlavou neustále nějaké technické problémy... Zrovna na tento apec nevzpomínám v dobrém
TRACE ELLIOT /2011-2011/
kombo od "zelených" naopak přesvědčilo bytelností a hlavněi zvukem, který je k nezapomenutí. Verze GP7SM 715 130W. Super skladná věc, nikdy nezklamala. Tlačí jako blázen-kluby, hospody i menší pódia zvládne s bravurou.
TRACE ELLIOT /2011-/
nic jiného ani nemohlo po mých předchozích zkušenostech následovat. Full stack AH250 12SMX-250Wattová hlava, v předzesilovači s lampou, kompresor, filtry Pre shape 1/2, 12ti pásmový eq... atd, boxy 1048h-tedy 4x10"+horna, a box 1518-1x15"...
Od téhle chvíle neřeším nedostatek výkonu, spolehlivost nebo malou zvukovou variabilitu... Prostě dospělý apec se vším všudy.
Efekty:
Jediný efekt, který používám, je podlahový kompresor od české firmy BAYGER, s názvem Sustainer. Jedná se o velmi hodnotného pomocníka při tvorbě vlastní zvukové představy. http://www.baygereffects.com
Reference od jednotlivých majitelů, včetně mé mmaličkosti na: http://www.baygereffects.com/cs/reference.html