Kovboj - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Kovboj

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Playlist je prázdný :(

Fanoušek Kovboj si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.

Blog

Pro kytaristy - Stroj času – TOMBTONES – Sky Boost One Custom

V nedávné době do mého pedalboardu přibyl další obyvatel. Nic takového nebylo v plánu, ale nemohl jsem prostě jinak, stejně jako se o zkušenosti podělit. Jedná se o ultimátní vintage repliku slavného Rangemastera. Jde o treble booster, jednu z prvních a nejzásadnějších krabiček rockové historie např. Bluesbreakers with E.C. – „beano album“ nebo Brian May. Srdcem krabičky je germaniový tranzistor NKT275 z počátku 60-ých let. Přihazuju seznam komponentů, protože mnohé považuji za naprosté úchylárny J.

Foto:  http://fuzzyman.rajce.idnes.cz/rangemaster/#album

 

1) Germaniový tranzistor NKT275, original NEWMARKET, Suffolk,UK vyrobený mezi lety 61-66 a pečlivě vyměřený na 100% parametry a funkčnost.

 

2)CTS 10k Carbon Composition pot, made in USA 1968

 

4)DICK SMITH phenolic silver plated vintage board, made in UK in 60´s

 

5) input/output buffer (cap) original Mullard C296 Mustard capacitory,made in UK in 60´s

6) paralelně na vstupní buffer jsou přidrátovány MID a LO kapacity v podobě Mullard / Philips Mustards, made in UK in 70´s

7) Original made in UK PHILIPS BCXXX bypass a filter elektrolyty,70´s production.

 

8) Vintage original 60´s production CARBON COMPOSITION !!! RCR !!!! Military grade resistory ,výrobce Allen Bradley USA.

 

9)Vintage copper SILVER PLATED solid core wire

 

10) Největší uchylárna na konec: Vintage 60´s Kester TV Solder 60 / 40% tin / lead (cín / olovo)


Jak to hraje?

 

                Pekelně J !!!  Po zkušenostech s klasickými germaniovými fuzzy jsem čekal vekou specifičnost ale také neuniverzálnost. To druhé se naprosto nekonalo. S Gibsonem se chová naprosto dokonale. Většina ampů na které hraju má v velice tlustý zvuk a při vytavení do poloviny a více se mají s mnohými zkreslovaly tendenci hltit v basech. Sky boost je opatřen třípolohovým přepínačem, který nabízí klasický treble booster mod, ale je také možno zvětšit podíl nižších frekvencí až po plné spektrum. Já jsme zatím z 90% využil klasické nastavení, ale např s fenderem jsou příjemnější polohy bohatší na basy. Samozřejmě závisí na konkrétní kytaře a aparátu, ale s tímhle přepínačem máte jistotu, že optimum snadno naleznete. Krabička nemá velký gain, ideální využití je jako clean boost, crunch nebo při plném volume jako specifický overdrive. Jako u všech gramaniových záležitostí je naprosto dokonalá reakce na práci s volume kytary. Skvěle se chová jako nakopávalo germaniového fuzzu, pokud chcete aby v sóle pořádně táhnul. Zvuk je neuvěřitelně přirozený, dynamický a zachovává přirozenost nástroje.  Dnes jsme udělal to že jsem JTM45 ovalil s Les Paulem naplno a byli tady AC/DC, pak jsem stáhnul aparát na polovinu a nakopnul Sky boost (plné volume) a rozdíl? Zanedbatelný. Takže děkuji Tomu Barochovi a přeji ať zásoby vydrží co nejdéle!!! Krabička u mne pro kohokoliv k vyzkoušení, protože minimálně to stojí za to. 

Inspirace, můzy, alkohol nebo v čem to je?

 

 

Otázka autorství a tvořivosti pro mne byla a stále je velkou neznámou. Jde to vůbec ovlivnit a jak? Proč člověk prožije tři měsíce tvůrčí prázdnoty a  pak během jednoho večera to z něj doslova prýští? Vždy jsem obdivoval lidi, ze kterých stále vytékají proudem nové a nové nápady a takoví lidé opravdu existují! U mne je to jinak, dlouhá doba prázdnoty přechází v pocit, že tam někde v zadu něco stojí za dveřmi... a teprve potom to vyjde. Někdo texty chrlí a někdo spíše „sere".  Zvláštním případem byl také proces geneze tohoto textu.  Kytarový motiv už existoval několik měsíců,  potom vzniklo několik slovních spojení,  následovala další několikatýdenní doba temna... a pak?  Na zkoušce jsem byl obdarován litrem burčáku a večer text vybublal na povrch během 5 minut. Tak tady je, jo a ten burčák byl také pěkně sladký..... 

 

 

Sluneční přístav, měsíční prach

pod mlhou mléčné dráhy můžeme spát

ze křídel motýlích setřeme zprávu

o lidech uvadlých a květech co znáš

 

uvidíš místa kde umírá strach

kde děti bezstarostně můžou si hrát

a v jejich očích se zrcadlí svět

jako už tolikrát, ale stejný naposled

 

něco zas přijde, něco se ztratí

s ozvěnou smysl se vrátí

když nad hlavou bdí stromy proč se bát

tiše se zachvěla, vstříc novým ránům s tebou stát

 

údolí králů, lesy bílých lilií

zázračně vyléčí, jindy zabijí

na dosah ruky nebo pár světelných let

stojím tu znovu, ale stejný naposled...