mrqa - Blog | Bandzone.cz

mrqa Muž, 35 let / Děčín/Brno

Playlist je prázdný :(

Fanoušek mrqa si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

Překonána hranice 500 návštěv

Wow, za 48 dní existence profilu víc než 500 návštěv? Co na mě vidíte? :D Každopádně si té vaší přízně cením :)

Co chtějí od hudby posluchači i interpreti?

V současné době je módní záležistostí škatulkovat všechnu hudbu a nejoblíbenějším termínem je KOMERČNÍ. Prodá se víc než x kusů (x je libovolné číslo od 1 do nekonečna, pro každý případ proměnlivé) alba/singlu - je to KOMERČNÍ. Líbí se to víc než x lidem - je to KOMERČNÍ. Hrajou to v rádiu, v televizi, v klubech - je to KOMERČNÍ. Pozvali to na festival - je to KOMERČNÍ. Zobecněně řečeno, téměř jakákoliv hudba, kterou denně slyšíte je KOMERČNÍ. Neexistují žádná kritéria pro takovéto posouzení, není ničím omezeno. Toto označení je v kontextu užíváno se záměrem poukázat na to, že hudba nemá co sdělit/není dělaná pro zábavu, ale jejím primárním (a jediným) cílem je vyždímat z posluchačů co nejvíc peněz. Taková hudba tu s největší pravděpodobností je, jenže opravdu KOMERČNÍ hudba zabírá z celkového množství hudby, která je někým označena za KOMERČNÍ zanedbatelné procento (á propos: stejně to ti interpreti dělají proto, že je to baví).

Za KOMERČNÍ tah je označeno rozhodnutí interpreta držet se svého žánru. Za KOMERČNÍ tah je označeno rozhodnutí interpreta zbořit (pomyslné) hranice a přijít s nějakou změnou. Tím pádem pokud jste již nějaké album vydali, tak to následující bude KOMERČNÍ. Vlastně i to současné je KOMERČNÍ (pokud jste ho vydali v posledních cca. 8 letech), protože jste to album vydali jenom kvůli tomu VÝDĚLKU. Jako tvůrci hudby totiž nechcete především u posluchače vyvolat sluchový orgasmus/dokonalý zvukový požitek/radost z umění, které sami velmi dobře znáte (a někdo by i mohl doufat, že právě proto jste se rozhodli tvořit), ale hlavně VYDĚLAT nehoráznou spoustu peněz (proto to přece všichni děláte).

Je mi zle z "odborníků", kteří jako přikázání hlásají KOMERČNÍ = ŠPATNÉ. Je mi zle z "pozérů", kteří nedokáží vymyslet něco smysluplného sami a označují muziku, která se jim nelíbí/nelíbí se jejich známým (oni ji nikdy neslyšeli, ale "Kamarád mi říkal, že...")/které nerozumějí, slovem KOMERČNÍ. Je mi zle ze "spotřebitelů", kteří nevědí, co chtějí a nedokáží ocenit ty hodiny dřiny, které stojí za vznikem desky, jinak, než slovem KOMERČNÍ.

Tak si prosím každý, předtím než zase něco označíte za KOMERČNÍ, položte tuhle otázku a pořádně se nad ní zamyslete. Možná nebudou PRACHY ta správná odpověď.