Sss Haa Set Yoth - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Sss Haa Set Yoth Třebíč/Brno/mjc

Playlist je prázdný :(

Fanoušek Sss Haa Set Yoth si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

Misanthropic Decimation tour | 1.10.2010 @ Slavonice, Kawárna





 ::: 24|10|2010 Sud, Antihumanoid :::
 

HEAVING EARTH, IMPERIAL FOETICIDE, BRUTALLY DECEASED, ALIENATION MENTAL 1.10.2010 @ SLAVONICE, KAWARNA /link/




Sud: Když jsme se nedočkali zastávky Misantropic Decimation tour v Brně, stáhli aktivní MMZ Crew jednu zastávku aspoň do Slavonic, což máme dost blízko na to, aby se tam dalo dojet, ale ne dost blízko na to, abychom se cestou nestihli jako vždycky ztratit. Sestava Antihumanoid, Bros, Stana a já vyrazila hlavně za současnou prezentací Heaving Earth, kteří v rámci tour propagovali čerstvě vydanou a dlouho očekávanou desku Diabolic Prophecies (recenze brzy?), ale stejně tak nás zajímali kolínští Imperial Foeticide, o kterých se šíří jedna zajímavá zvěst, ale o tom později. Slavonická Kawárna je zahulená vesnická hospoda-kulturák s echt hnusným pivem a pódiem-schodem, čemuž návštěva z většiny odpovídala, poctivý máničky a hlavně alko-punko vagabundi stohlavýmu (110 platících, tuším) davu dominovali, ale stejně tak se na místě vyskytovalo i pár lidí v hadrech normálních kapel :), což se vám třeba v Brooklynu nestane.
Imperial Foeticide zanechali smíšený dojmy a na vině bylo jednoznačně nazvučení - totální katastrofa. Z jejich technický hry jsme měli pendrek, zvuk byl koule nejkulaťoučtější a většinu času jsme si hudbu museli jen domýšlet podle práce instrumentalistů. Co psát o koncertě, kterej jsem neslyšel? IF hrajou stále s automatem, což je ale na pódiu nijak neomezuje, s bicí mašinkou i mezi sebou navzájem jsou výborně sehraní, v tomhle ohledu na mě působili ještě líp než na Obscene Extreme 2009, kde zahráli výborně. Kapela si set užívala, na Imperiálech bylo vidět, že hrají, to co chtějí a tak, jak to chtějí, tj. přesně, brutálně a rychle. Strašně moc bych chtěl psát o tom skvělém nátlaku a brutální síle, o dvou rozvětvenejch proplítajících se kytarách a výborný base, což by se patrně při jiném zvuku dalo (všechno tomu nasvědčovalo), ale bohužel, slyšeli jsme jen přepálenou kouli. Když nemůžeme psát o hudbě, tak si dáme aspoň populární bulvár: ona výše zmíněná zvěst, kterou jste už pravděpodobně slyšeli všichni, se oficiálně potvrdila, bicí party pro novou desku Imperial Foeticide bude opravdu nahrávat John Longstreth (Origin, Gorguts, Dim Mak, The Red Chord, Skinless)! Nahrávat se bude v zimě, ale jak to bude s živým hraním těžko říct, údajně se u nás bubeník, kterej by to zahrál, momentálně nenachází a prej se toho bojí i sám Jirka Zajíc :) Když jsme u něj, naťukl jsem možnost živýho hraní Supreme Conception, o kterým se dřív neuvažovalo, ale teď Sepp přiznal barvu, že to chtějí pro nějakou speciální příležitost secvičit, a to včetně živých bicích, takže u obou kapel je rozhodně na co se těšit.
Sepp zůstává na palubovce a postupně se k němu připojují kejtráci a kulometná baterie Jürgen a po dvaceti minutách může začít peklo. Zvuk je od začátku nepoměrně lepší a od cca poloviny setu se dokonce mění na relativně dobře poslouchatelný. V první půlce se trochu slévaly kytary, ale zato byly vytažený bicí, což je silná zbraň Heaving Earth a není to proto až takovej důvod k nespokojenosti. Heaving mají sice napsaný už čtyři nový songy, ale těžko je hrát, když se vám po takových průtazích konečně podaří vydat desku... Set standardně prochází čerstvou Diabolic Prophecies, jeden šťastlivec je standardně obdarován CD a na závěr standardně Dawn of Angry od Morbid Angel, která se ten večer povedla (spolu s Beyond the Void) asi nejvíc. Bylo to technicky kvalitní vystoupení s riffama táhnoucíma se závanem síry hezky odspodu, ale popravdě jsem viděl HE odehrát už lepší koncert. A to konkrétně v dubnu před Hour Of Penance, ale důvod je nasnadě, do Black psa přišli lidi na death metal, ve Slavonicích by ten večer přece jen vetší úspěch slavil Visací zámek, takže kapele se nemohlo hrát tak dobře.
Sepp s Jürgenem odcházejí, tentokrát zůstávají Zmetek a Patrik, pouze druhý jmenovaný mění šestistrunku za basu dlouhokrkou a doplněni o Žlababu na vokálu a Štefyho (Psychotic Despair) za bicími nám představují též čerstvou debutní desku, která v případě Brutally Deceased nese název Dead Lover’s Guide. Věděl jsem jen tolik, že se pojede old school vláčkem nach Stockholm, z čehož jsem usoudil, že se budu hodně nudit. No, dlouho mě nějaká kapela tolik nepřekvapila, BD se ten večer povedlo, na co sáhli, zvukem počínaje a vlastním výkonem konče. Skladatelsky se jim podařilo vymáčknout a vycedit z žánru to nejlepší a vše korunuje neskutečně hlubokej a hrubej Žlábův vokál. Set měl drive jako blázen a bavil mě od začátku až do konce; kdybych chtěl hledat mouchy, tak slabší byl jen cover od Grave, ale ne provedením, prostě jen hudbou samotnou. Jelikož měla muzika BD ze všech kapel tohoto večera nejblíž ke zmiňovaným Visáčům, platili za hvězdy večera a strhli publikum k pěknýmu bordelu (dokonce jsem viděl stage diving z baru :D), což samozřejmě nemyslím tak, že by to bylo neoprávněně. Nedivím se Bizzovi, že to chtěl vydat, ale pokud vím, tak se začal zajímat v době, kdy už byla dohoda s novým šumavským labelem Lavadome Prod. ve finální fázi. Ještě ta blízkost k punku, nemyslím tím Entombed, ale spíš crust/grind/death nazvučení až někam k Rotten Sound (což byl trochu jinej zvuk, než je na nahrávce). O detailnější rozbor jsem poprosil Pepka.
Antihumanoid: Pár slov ke zvuku Brutally Deceased - je to ten stejný zvuk, který mají všechny zásadní švédské deathmetalové kapely, ale i třeba Rotten Sound nebo Deathbound. Spočívá v používání distortion pedálu Boss HM-2 (všechny knoby na max) - autor tohoto zvuku je kytarista Nihilist (předchůdce Entombed) Leif Cuzner. Spolu s Tomasem Skogsbergem ho ve studiu Sunlight dovedli k dokonalosti - zde výčet nahrávek ze studia Sunlight a video…

Youtube Video b-1vcuKcXeIYoutube Video b-1vcuKcXeI

CROWBAR, REDRUM INC., 28. čERVNA 2010 @ PRAHA, 007

 Crowbar, to je především, škatulky žánrů mačkající, těžkotonážní kolos, valící se hradba emocí, těžko uchopitelná a většině lidí nepřístupná hudba, země nikoho v bitvě mezi lidskou vůlí a nepřízní osudu, zahalená mlhou přístavního města (New Orleans). Nejspíš ona neuchopitelnost a žánrová nejednoznačnost hudby téhle louisianské party má na svědomí, že do ní běžný člověk jen tak nepronikne, a že z Crowbar "nejsou" ani po dvaceti letech hvězdy světového formátu. Na druhou stranu, pro okruh hardcore fanoušků jsou Crowbar nedotknutelným kultem a onen undergroundový punc jim rozhodně nevadí, spíš naopak. Kdo totiž pronikne do neopakovatelné směsi vlivů, jež formují tvůrčí činnost party kolem vousáče Kirka Windsteina, naplno jí propadne. Ona kouzelná směs se skládá z melodií rockových balad let sedmdesátých, nasrané údernosti hardcoru, bahnitosti slugeových motivů a těžkosti sabbathovského heavy/doomu. Pokud vše doplníte o neopakovatelný Kirkův zpěvo/řev, dostanete něco naprosto unikátního, neuvěřitelně silného a během pár okamžiků rozeznatelného. Navíc na každé desce dokázali Crowbar svoji tvorbu mírně posunout a pokaždé tak vytvořit něco neopakovatelného.
Jak je z rodičovských žánrů asi jasné, hudba Crowbar není v jádru složitá, přesto je složité do ní proniknout. Předně je důležité ji akceptovat jako něco svébytného a nesnažit si ji přiblížit k zaběhnutým žánrovým klišé, to už ale nechám na každém z vás. Koho by zajímal detailnější rozbor, můžu jen doporučit článek od kolegů, největších odborníku na Crowbar široko daleko.
Jak již bylo řečeno, Crowbar jsou přes svoji kultovnost undergroundovou kapelou, a rozhodně nejsou žádní pozéři, čemuž odpovídala i volba klubu a návštěva. Přeci jen se nedalo čekat, že by dorazilo více než přibližně stovka fanoušků, ale z této stovky se však z velké části jednalo o HC fans, prodalo se hodně merche a publikum si každou skladbu náležitě užívalo. Od malého klubu se dá očekávat větší kontakt s kapelou, mince má ale i druhou stránku, a to slabé aparáty s prskajícím zvukem a schod místo podia. Ve srovnání s koncertem před Sepulturou, kdy byl silný čistý zvuk a vysoké podium (minimálně v případě Brno, Semilasso), nebyl tentokrát pocit buldozeru nebeského parního válce jezdícího na hlavě tak intezivní, ale pořád se jednalo velice o kvalitní koncert a silné dojmy. To se ovšem bohužel nedá říct o předkapelách, i když v případě pražských Gospel Of The Future tak můžu soudit jen podle reakcí kolegů, jelikož jsem je prováhal.
Účast německých Redrum Inc. pro mě byla překvapením, protože z oficiálních zdrojů jsme vůbec nevěděli, že si Crowbar vezou vlastní předkapelu. Nejednalo se však o nic světoborného, Redrum, jejichž zpěvák dělá Crowbar na tour merchguye, předvedli mírně nadprůměrný metal/core, sem tam s vlivy Hatebreed či Crowbar (zejména v druhé polovině krátkého setu), což bylo tak akorát na rozehřátí zaplňující se Sedmičky. Co se týče Crowbar, jednalo o povedený koncert, i když možná zbytečně zaměřený na starší tvorbu.
Osobně bych uvítal více věcí z Odd Fellows Rest a jak - již bylo naznačeno - akci velikosti nejmíň With Full Force.. :)
Takovej zážitek by mě dokázal naprosto rozjezdit, tentokrát jsem ovšem dokázal odejít po svých.

 

Podrobnější report od Ondrajse zde. Fotky od Bárta zde.

playlist: High Rate Extinction, Self-Inflicted, All I Had (I Gave), I Have Failed, Conquering, Burn Your World, I Am Forever, Planets Collide, The Lasting Dose, New Dawn, přídavek: Thru The Ashes (I’ve Watched You Burn)

 

Youtube Video YK2kWnIrUIEYoutube Video YK2kWnIrUIE

Jirka 'Jürgen' Zajíc interview

:::  30|04|2010 bizzaro, Sud, Abro666 :::


Není na scéně zas tolik muzikantů, kteří by se svého řemesla bez ustání pevně drželi již více než dekádu. U bubeníků toto platí dvojnásob. Proto bez výraznějšího představování se podíváme na zoubek, konkrétně na stoličku, jednomu z nich. Slovo má Jürgen Zajíc, který poodhalí, co se děje v Heaving Earth, jak je to se Supreme Conception, co ho zlákalo do Ingrowing, jak je to s Ahumado Granujo a dalšími jeho aktivitami Frondescent Gout či Intervalle Bizzare konče.



Heaving Earth aneb bouře událostí kolem Bouřící se Zěmě

Sud: Začneme na tělo. Nazrál už čas k nějakýmu vyjádření ohledně výměny vokalisty? Protože už na Obscene Extreme festu jste věnovali přátelsky jeden song Střapovi a vypadá to, že je vše v pohodě.

A mělo by to být jinak? Obě strany jsou takto spokojenější. Nerad se zpětně rejpu ve věcech, které jsou uzavřeny, tak snad jen v kostce. Rozhodnutí o ukončení Střapova působení vyvrcholilo v rámci mini tour s Origin, kdy zbytek kapely cítil víc než kdy jindy jeho nesoudržnost v partě, zapříčiněnou nejspíš několika faktory. Blíže se rozepisovat nehodlám, neboť můj pohled na celou věc by mohl být konfrontován a o to nestojím. I přesto, že Střapův odchod proběhl v klidu a přátelsky, společnou debatu o příčinách rozchodu jsme dodnes neuskutečnili a já nemám nejmenší zájem touto formou rozdmýchávat věci dávno uzavřené. Střapovi patří dík za to, co během svého působení kapele přinesl.

Abro666: Jak bylo zmíněno, před několika měsíci jste nahradili původního zpěváka Střapa Seppem z (IMPERIAL FOETICIDE, DESPISE). V čem se liší osobnostně a profesně? V čem vidíš klady a zápory každého z nich?
Zákeřná otázka. Těžko porovnávat tak výrazné osobnosti tuzemského deathmetalového podhoubí. Tak do nich. Střap disponuje obrovským darem mocného silného hlasu, který je satanžel kompenzován horšími schopnostmi s ním pracovat. Seppův hlas nedosahuje takových dynamických rozměrů, avšak jeho předností je pracovitost a píle a v kombinaci s nadšením ho právem toto pasuje mezi špičku pěvců u nás. Jeho otevřenost a schopnost vstřebávat naše vlivy je pro mě unikát, se kterým jsem se dosud nesetkal. U Střapa mi toto chybělo, jeho aktivita v kapele se více ubírala propagačním, managerským směrem, což z druhého uhlu byl též přínos, který v nás ale vzbuzoval pocit, že se stále více vzdaluje od svého postu v kapele. Výsledkem tohoto byly jeho nejisté výkony, vrcholící právě mini tour s Origin.

Abro666: Sepp ukončil spolupráci s DESPISE, s IF předpokládám bude nadále pokračovat?
Ano, přesně tak. Sepp opustil Despise z důvodu, které již mnohokrát veřejně uvedl, poté kývl na nabídku rychlého záskoku pro domluvené koncerty Heaving Earth, aby po proběhlém konkurzu zakotvil v našich řadách naplno. V Imperial Foeticide nadále účinkuje, co vím, tak kluci připravují materiál na CD a pilně koncertují.

Sud: Můžeš exkluzivně pro Marast prozradit, jakou coverovou lahůdku jste si přichystali? Protože podle vašich předchozích vyjádření to Pain Divine nebude. Já zase sázím na Morbid Angel :)) Nebo že by Hate Eternal? :)
Na připravované desce se neobjeví žádný cover. Co se týče Pain Divine, tak to byla první skladba, kterou jsme nahráli se Seppem a, při vší úctě k Morbid Angel, byla takovou menší zkouškou Heaving Earth v nové sestavě. Výsledek můžete posoudit sami. Pain Divine jsme ale nezůstali nic dlužní a tvoří součást našeho koncertního setu. Ještě bych dodal, že vedle Pain Divine jsme ve studiu pořídili o jeden cover navíc od neméně slavných floridských rouhačů. Zatím leží v šuplíku a není vyloučeno, že se neobjeví do budoucna jako bonus, ať už nosiče, či koncertního programu. A do třetice, vedle přípravy již nových skladeb pilujeme jednu z dalších morbidangelovských klasik.
Kdo měl možnost navštívit narozky Tomáše Fialy v Black Psu, kde jsme měli dostatek hracího času, tak mohl zaregistrovat náš dárek Tomášovi v podobě Jesus Wept od Suffocation. Pravda, tuto skladbu jsme si připravili jen pro ten večer, šance slyšet ji od nás už nebude. Nyní se vracíme ke staré lásce, co nerezaví, tedy Morbid Angel a pilujeme jejich klasiku Dawn of the Angry, kterou by jsme rádi zahráli přes léto na festech.

Sud: V současné době stojí sestava HE na dvou (sedmi)strunkách a absentuje basa. Plánujete nějakou změnu? Nebo doplněk? Ptám se třeba proto, že na coveru od Morbid Angel s vámi drhne Franta Šerák (spoluhráč ze Supreme Conception a ex- Intervalle Bizzare).
Spíš plánujeme sedmistrunky zařadit do budoucna do výbavy. Některé skladby si říkají o pevný hluboký tón. No toto ale přenechám naši strunné sekci. O absenci basy samozřejmě víme, nejsme tím ale nijak svázáni, přibrat baskytaristu samozřejmě chceme, ale nehrotíme to, nyní jsme ve stádiu vyčkávání. Nějaké pokusy tu proběhly, ale bez úspěchu. V první řadě chceme sehnat spolehlivého člověka, který má stejné zapálení pro hudbu, kterou děláme. Instrumentalita je na druhém místě, samozřejmě jisté základy by zvládnuté být měly. Já určitě upřednostnuji lidskou stránku, na všem ostatním se dá zamakat. Co se Franty Šeráka týče, je to dlouhodobý kamarád a spoluhráč, který svou hrou dokazuje, že patří na špici mezi kytaristy tuzemského metalového ug. Ostatně svým solem v Pain Divine nebo nedávno vydaným společným projektem Supreme Conception pečetí své postavení. Ve vztahu k Heaving Earth je váženým hostem na naši desce.

Abro666: Jak bys charakterizoval Patrika a Tomáše? Kdo je vedoucím u HE? :)
Nelze říct, že někdo Heaving Earth vládne. Patrik s Tomášem jsou oba dost odlišné osobnosti a dá se v tomto případě říci, že protiklady se přitahují. Patrik je každopádně poslední do mozaiky dlouhodobějších domluv mezi mnou a Tomášem. V podstatě rozpohyboval hydru Heaving Earth, doplnil do sestavy tolik potřebnou druhou kytaru, nakopl mě a Toma ke zpětné spolupráci, která kdysi skončila v troskách ještě pod názvem Intervalle Bizzare. Z opačného pohledu věřím, že Tomášovo a moje vnímání death metalu, potažmo fungování kapely, nakopává Patrika pozitivním směrem vydat ze sebe pro kapelu maximum. V kostce mezi klukama funguje určité pozitivní ovlivnování jeden druhého, nevyjímaje Seppa a mě.



Sud: V jaké fázi je nahrávání desky a na kdy máte naplánovaný vydání? Budou u toho zase pánové z Nihilistic Holocaust? Merch vám totiž, pokud vím, zajišťují „tramvajáci“ a často se objevujete na jejich akcích..?
Deska je hotová. Pravda, probíhá poslední drobné dolazování detailů, ale z 99% je dokončeno. Nyní jsme ve fázi rozesílání promo cd do celého světa s přáním oslovit zajímavé labely ke spolupráci a vydání našeho cd. Myslím, že není kam spěchat, navíc jsme stejně trochu limitováni výrobou coveru od jednoho nejmenovaného italského malíře, který přislíbil spolupráci od dubna.
Spolupráce s Nihilistic Holocaust nadále funguje, oslovili jsme Gaba s pomocí šíření proma, vyhověl, stejně tak Ossieho Infantilní kolektiv nám zčásti pomohl s realizací proma a vedle výroby merche nám též pomáhá s šířením promo cd.

Abro666: Jj, našli jste již nějakého zájemce o vydání CD? Kdy by se tak mělo stát?
Teď jsme ve fázi rozesílání a vedle hromady pozitivních ohlasů na promo jsme obdrželi konkrétní nabídku na realizaci od zaběhlého polského labelu Redrum, kterému jsme po fázích jednání už kývli, jelikož jsme si již stoprocentně jistí oboustrannou domluvou. Jinak nezahálíme a vedle proma kolem desky už vznikají pomalu základy pro nové skladby, které by jsme rádi začátkem roku 2011 chtěli natočit coby druhé full cd.

Abro666: Máte dokončenou nahrávku. Představ ji veřejnosti. Přibliž detaily vzniku materiálu, jeho nahrávání atd.
Album s názvem Diabolic Prophecies bylo složeno během roku 2008. Na jaře 09 odjíždíme do vyškovského Davosu, kde pod Otynovou taktovkou během dvou víkendů zaznamenáváme všechny nástroje. V období nahrávání odjíždíme na třídenní mini tour po boku Origin a Mortally Infected, po kterém se rozcházíme se Střapem. Hned záhy nastupuje Sepp na výpomoc s domluvenými koncerty. Vedle toho se snažíme konkurzem dát šanci novým talentům, což končí v některých případech komicky, ale abych se vrátil, především to zbržduje proces nahrávání. Hned po tom, co jsme si plácli se Seppem, začínáme společně makat na zpěvových linkách a postupně díky technickým možnostem zaznamenáváme zpěvy pro jednotlivé skladby u nás ve zkušebně a komunikujeme tak s Otynem na dálku. Celé nahrávání se tím prodlužuje a finální mix se zpěvy dokončujeme v těchto dnech. Myslím, že přes delší dobu nahrávání, nebo možná i díky ní, jsme s výsledkem spokojeni. Jen dodám, že deska obsahuje 8 skladeb nasáklých temnotou a rychlostí ve stopáži cca 45 minut.

Sud: Budete alespoň v rámci bookletu zveřejňovat texty? Zdá se, že pro vaši tvorbu nebudou úplně nedůležitý..
Určitě, texty budou v bookletu zveřejněny. Stejně to jak se „mazlíme“ s hudbou, se mazlíme se vším, texty nevyjímaje. Je to Seppův přínos, který má také vedle hudební stránky své místo.

Abro666: Z doposud uveřejněného materiálu je zřejmé, že Vám nejde o originalitu (v případě některých kapel až křečovitou), nicméně o maximálně dobře odvedenou rouhačskou práci. Líbí se ti přídomek IMMOLATION z Bandzonu? :-)
Abro, pičo……nelíbí! To má stejnou příchuť jak ty nádherně nasvícený, ale přitom maximálně hnusný klobásy z Václaváku nebo např. jako BMW vyrobený v Magdeburgu. Pravdu máš v tom, že nejsme z těch, co objevují. Bavíme se tím, co už napsáno a položeno bylo, samozřejmě s určitou chutí do osobitějšího přesahu, při zachování dávno vymyšlených rovnic. Budoucnost ukáže, čeho jsme schopni…

Abro666: Bude následovat nějaké tuzemské i zahraniční tour na podporu nového matroše?
Zatím nic konkrétního není. Začínají se střádat plány na víkendové cz tour během října, čítající cca 7 koncertů po republice společně s Martyrium Christi, Imperial Foeticide a Brutally Deceased. Buďte ve střehu, brzo bude následovat více informací. A snad v návaznosti na nabídnutý kontrakt s nejmenovaným polským labelem věříme v koncertní podporu u našich polských sousedů.

Supreme Conception jako vyšší koncept, jako něco víc?

Sud: Nedávno jste se Seppem a Frankem konečně splodili MCD v rámci toho projektu a sklidili poměrně úspěch. Jaká je teda budoucnost Vznešeného konceptu (nebo jakej je podle vás správnej překlad)? Tím rozumím primárně následující trio dotazů.
Budou konečně živé bicí? Chystáte pokračování, resp. full-lenght desku? A jak to bude s živým hraním?

Myslím, že překlad, který uvádíš ve své otázce, mě natolik povznáší, že nelze souhlasit s jinou verzí :-) K triu otázek: živé bicí nebudou, v plánu nebyly a nic nenasvědčuje tomu, že by tak někdy mělo být. "Saprým" je z mého pohledu vstup do neprobádaných oblastí programingu, v podstatě bezbariérový přístup k hudbě, kdy nejsem limitován svou technikou hry a naplno mohu rozvinout fantazii v rámci konceptu. Po zkušenostech a radostech ze vzniku mini cd se nebráním a myslím, že nikdo z nás, pokračování v podobě dalšího nosiče. Jen, momentálně každý z nás je vytížen jinde. My se Seppem teď maximálně šlapem Heaving Earth, každý z nás ještě navíc věnuje dost času Imperial Foeticide, resp. Ingrowing a Franta se snaží postavit pevně na nohy se svou partou Nemt. Časově v rámci projektu nejsme tlačeni a věřím, že si ho na sebe v budoucnu ještě najdem. Živé hraní se určitě neplánuje, i když každý z nás nad možností live prezentace přemýšlel...určitě ne.

bizzaro: Jak dlouho jsi se věnoval programingu bicích na těch 15min? Práce je to odvedená parádně, předpokládám, že jsi s ní taky spokojen.
Nahrávka vznikala v neuvěřitelném období čtyř let, kdy jsme měli s Frantou k sobě blízko. Bydlení přes dva bloky bylo velkou výhodou pro pravidelné zkoušky a poslední rok se navíc Franta přestěhoval ke mně do podnájmu. Z bytu se rázem stalo studio/zkušebna s deathmetalovým přetlakem. Moc rád vzpomínám na společné seance, Sepp nosil piva, já balil brka a v příjemné atmosféře jsme dokončovali náš koncept. Bicí jsem psal v programu Drumkit from Hell. Hrdě mohu prohlásit, že nebyly použity žádné z přednastavených patternů, každý uder na desce je zapsán mou rukou. Ve studiu jsme navíc nakonec použili i jiné samply pro lepší vyznění a tím dali zapomenout na klasický drumkitovský zvuk, který je dnes už specifický, poznatelný. S výsledkem jsem dodnes hodně spokojený.

bizzaro: Původně se jednalo vlastně Seppův projekt, do kterého vás angažoval. Jak je to tedy nyní? Pokládáte se za „kapelu“ nebo jsou Supreme stále jen projekt, který se bude dle potřeby oživovat?
Vzhledem k vytíženosti jednotlivých členů je lepší hovořit o projektu, který je momentálně zmražen a jeho oživení je otázka volného času a inspirace potřebné k tvorbě.

bizzaro: Máte v tomto projektu nějaký vyšší zájem (třeba to všem tady u nás prostě natřít hyper tech brutal řezničinou) nebo jen chuť dělat muziku, jenž neupotřebíte v domáckých kapelách?
Myslím, že především chuť si zahrát nebo vytvořit něco, co máme rádi a posloucháme. Když Sepp dával Supreme dohromady, tak, pokud se nepletu, bylo to především kvůli hladu po přísném brutálním death metalu, kterého neměl dostatek ve svých domovských partách. Původní plán byl vytvořit BDM kalifornského střihu ala Disgorge model, ale to by nebyl Franta, aby díky svému hudebnímu přesahu nerozevřel stylové kleště o kus více. Výsledek je tak mnohem osobitější a radost o to větší.


Uprise a jeho zimní spánek?

Sud: Pokud to ještě někdo neví, tak na počátku minulého roku od vás odešel kytarista, mohl bys to rozvést?

Je to víc jak rok, co nás opustil Honza. Důvody byly vesměs pochopitelné. Vzdálenost mezi námi je 150km, což v té době nebyl schopen pokrývat, myslím tím ježdění na zkoušky, příp. návraty z koncertů. Do toho si dodělával vzdělání a časově neměl na pravidelné koncertování, kterým jsme chtěli podpořit právě vydanou desku Iconoclasm. Bohužel se tak nestalo a to mě z jeho odchodu mrzí nejvíce, že jsme tím defacto tu desku propagačně zazdili. Vztahy mezi námi jsou fajn, vzdělání dokončil, finanční situace se mu též zlepšila a postavil novej vražednej band "BUT". Patří mu dík za odvedenou práci v Uprise.

bizzaro: Nepřejde ke kytaře třeba Beherit - aktuálně basista?
V začátcích jsme s tím koketovali, ale můj názor je a přeji si, aby Milan zůstal i nadále baskytaristou Uprise.

Sud: Pokud vím, tak nového kytaristu pořád nemáte.. Nebo se už situace změnila? Jak je to tedy s dočasným uspáním Uprise?
Uprise jsou momentálně funkčí kapela. Po nějaké době hledání se objevil Petr (jinak též keyboard Pessimist), nacvičili jsme osm skladeb z desky a chystají se uplně nové skladby. Už jsme stihli i první koncert v nové sestavě a vše nasvědčuje tomu, že by jsme se mohli v této sestavě dopracovat k nové nahrávce.

bizzaro: Po odchodu Splava se u Uprise vystřídalo vícero pádlařů a během zkoušek (s Pepou z Frondescent Gout, ex Belligerence) vznikl i nějaký matroš nepodobný třeba Gadget, Nasum.. švédské škole. Co s tím teď? Zůstane v zapomnění, použije se někdy v budoucnu?
Skladby, co jsi měl možnost slyšet na zkušebně se rozplynuly jak pára nad hrncem. S Pepovým náhlým příchodem a ještě náhlejším odchodem odešly i jeho nápady a zůstanou v zapomnění. Je to velká škoda, že se Pepa rozhodl nakonec k ústupu, jeho talent a cit složit grindovou skladbu byl obdivuhodný. Bylo mi ctí si zahrát s tak talentovaným týpkem, nicméně naše spolupráce neskončila a i přes to, že se rozhodl pro odchod z Uprise, jsme v kontaktu a naše společné aktivity se těd ubírají jiným směrem.

bizzaro: Jak zpětně vzpomínáš na Uprise-tour s Gadget? Kde jste se všude vyskytli, kde zahráli, co poztráceli…? Beherita jste naštěstí přivezli zpět s sebou ;-)
Asi jako příjemný výlet s přátelskými lidmi s Gadget. I s naší republikou jsme projeli pět zemí, poznali nová místa, kluby a odehráli víceméně dobré akce. Asi největší zážitek musím vypíchnout štáru na hranicích, kdy nám němečtí celníci otočili auto komplet naruby. Každý, kdo tohle zažil, ví, kam jsou schopni se vám podívat, aby něco našli. (pozn. Bizz: Jo, to můžu potvrdit, taktéž mám tu zkušenost…) No i přesto, že „jsme měli“, našli velký hovno :-)))


Skok do rozjeté mašiny, tak taky něco k Ingrowing

Sud: V poslední době se podílíš na samých MCD, jak se stalo, že jsi nabušil to nové od Ingrowing?

S Vlakinem a spol. se znám dlouhou dobu a odpověd na otázku nahrání jejich mcd pro mě byla asi tak jasná, jako když kuřáka požádáš o oheň :-) Samozřejmě cítím se být poctěn, že jsem se mohl podílet na nahrávce kapely, která je právem stálicí české extrémní scény. V té době se jednalo pouze o studiovou výpomoc. V Ingrowing se zabydloval nový bicmen a kluci ho nechtěli zatěžovat přípravami na nové cd, zvlášť v době, kdy měli před sebou tour a jiné nasmlouvané akce.. To, jak to nakonec všechno po roce dopadlo, už dneska většina z vás ví. Má slabost pro přímočarou rychlou muziku a jejich bezkonfliktní přístup a vůbec lidská stránka nás stmelila v dobře fungující celek.

Sud: Takže s nimi teď jedeš i koncerty.. Jak to při svý zátěži stíháš?
Zatím stíhám, koncertní aktivity Heaving Earth se nepřekrývají s aktivitami Ingrowing. Vzhledem k nastupujícímu zájmu o Heaving Earth se časem mohou vyskytnout i komplikace v překrývání koncertů. Uvidíme, máme domluvená určitá pravidla, která by neměla znesvářit obě kapely.

bizzaro: Jak se ti vůbec hraje v Ingrowing? Je to trošku odlišnej styl než tvůj, ačkoli díky Uprise sis asi zvykl čerpat ze základních „třech“ rytmů. Dá se to všechno pamatovat nebo používáš nějaké poznámky jako svého času v Appalling Spawn třeba Corn? ;)
Myslím, že už jsem se zorientoval. Co do počtů a pochopení skladeb to nějaký čas chtělo, ale pár koncertů to srovnalo a teď už se cítím jako ryba ve vodě. Poznámky nebyly potřeba, jen jsem musel zpětně oprášit určité techniky, které jsem naposledy použil tuším v Intervalle Bizzare. Mám na mysli ty nejrychlejší " Cryptopsypce" v tempech mezi 280-300bpm. Znova jsem si tento styl oblíbil, hudebně mi Ingrowing sedí.

bizzaro: Vypadá to, že jsi se tam teda zahnízdil. Budeš chtít nějak pozměnit styl bubnování a přinést tam něco vlastního nebo zůstane vše při starém a obměnilo se tak vlastně jen „maso na stoličce“?
Vzhledem k tomu, že vnímám Zbyňův styl jako odlišný mému, tak určitá změna vyznění bude myslím slyšitelná. Už na mini cd je slyšet posun, který má za následek vedle změny studia i krapet odlišný styl mé hry. Rád bych, aby můj přínos vedle hry spočíval v jistém vyhecování posunout kvalitativní laťku ještě výš. I po čtyřech deskách je v klukách tolik chuti a energie, že se těším na proces vzniku nové tvorby.


Furt je mi to málo, ještě trochu black metalu… Frondescent Gout

Sud: Aby toho nebylo málo a bylo to žánrově pestřejší, připojil ses ještě k této pro mně neznámé BM skvadře. Co se bude dít? Předpokládám, že to bude zlo :)

Zde se jedná o domluvenou studiovou výpomoc. Jak jsem výše zmínil o Pepově skladatelském talentu, tak tady to platí dvojnásob. Výborně mu sekunduje Loathsome (Belligerence). Z pracovních demáčů jsem nadšený a je jen otázka času, kdy material zvěčníme.

Sud: Bude se sypat, nebo se budete ubírat zatuchlejšími vodami?
:-) Sypat se bude o stošest, čekejte muziku velmi rychlou, temnou, členitou a se zapáchající black/deathovou atmosférou.

bizzaro: Předpokládám, že tato spolupráce vznikla díky „nástupu“ Pepy do Uprise, ale z toho nakonec sešlo, to už víme. Ty sám třeba posloucháš black metal nebo to chceš prostě jen zkusit nahrát?
Tak tak, jak píšeš, Pepa po domluvě odešel z Uprise, aby jsme po nějaké době domluvili Frondescent Gout. Moje chuť jít do tohoto projektu i přesto, že nejsem kovaný black fanda, pramení především z atmosféry, která z připravovaných skladeb sálá. Není nepodobná atmosféře Heaving Earth, ale s větším příklonem k black metalu. Je tu opravdu málo lidí v oblasti death/blacku, z jejichž riffů by mi běhal mráz po zádech. Tomášovi (Heaving Earth) a Pepovi se to daří.


Věčné téma. Bude ještě Ahumado Granujo?

Sud: Zalistujme trochu do historie a podívejme se na tuhle hudební mršinu. Nedávno se u vás na Bandzonu objevilo 'Nehrajeme, nebudeme, nechceme. Děkujeme! Odejděte!'. Měli jste poslední dobou nějaké seriozní návrhy k návratu, nebo se jen jedná o reakci na pruzení fans? :)

Spíš to druhý, ale i to je přehnaný. Už je celkem klid a pokusy ze strany fans o znovuobnovení se nekonají. Ahumado v klasické sestavě se naposledy bylo schopno sejít na Vlakinových narozkách před dvěma lety v Č. Budějovicích. A určitě to byl definitivně poslední koncert. Pravda, po tomto koncertu jsme dostali víc než seriózní nabídky, ale jistá nemožnost najít potřebnou chemii mezi námi nedovoluje dál pokračovat a jen hrát a těžit ze starých časů už vůbec ne.

Sud: Přijde mi, že i když jste už pár let po rozpadu, jste dodnes jednou z (myslím merch) nejprodávanějších CZ kapel. Třeba na OEF 2008 to byla jednoznačně nejčastější kapela na tričkách. Máš nějaký přehled o číslech?
To vůbec ne, merch A.G. sice stále registruji, ale opravdu víc nic. To je otázka spíše pro Ossieho, který má do značné míry za následek tak vysoký zájem o merch A.G. Většina designu byly jeho nápady, kterými profiloval Ahumado odlišným směrem od trdičních gore rovnic.

bizzaro: Když Ahumado svého času frčelo, taky se v něm střídali lidé, aby se chod udržel. Když to bylo kdysi takto možné, proč se nepokračujete? Lidi by vám utrhali… všechno ;-)
To už byl začátek konce, byly domluvené akce dlouho dopředu a než to všechno odpískat, zvolili jsme metodu proházení, doplnění a jakžtakž odehrání. Však taky ohlasy na to nebyly z nejlepších. Pamatuju si, jak Jarek z Ass To Mouth, se kterými jsme jeli už v pozměněné sestavě polské mini tour, přijel do Budějovic na Vlakinovy narozeniny, kde viděl Ahumado v klasické sestavě. Byl nejspíš natolik u vytržení, že když jsme se potkali za čtvrt roku poté na Brutal Assaultu, klečel přede mnou a Beheritem a prosil o koncert ve Wroclavi v klasické sestavě a snášel modré z nebe, ale jak známo i modré z nebe je pro Ahumado málo :-)

bizzaro: Ahumado za ta léta absolvovalo mnoho koncertů, i nějaké to tourko. Dokonce jste ko-headlinovali jeden fesťák na Ukrajině, kde první den jako hlavní hráli Napalm Death a druhý den vy (či naopak). Kolik tam bylo lidí, jak takováto akce probíhala a jaké jsou vzpomínky? (Třeba na Ládisovo kulinářské umění? ;))
Ládis se jevil býti tím nejlepším kuchařem pro celou výpravu. Však taky málokdo z nás zapomene na hraniční přechod Vyšné Německé, kdy jsme po odjezdu autobusu z Košic na hranice s chutí konzumovali jeho výtečný perník a po dvou hodinách jsme stáli tváří v tvář ukrajinskému přechodu naprosto zmaštěný, s pocitem nemožnosti pokračovat dál. Ještě si pamatuju, jak jsem dostal od celníků dotazník v azbuce, kterej jsem s pomocí ruštiny znalého Chymuse louskal, abych poté zvedl hlavu a viděl na nástěnce slovenský překlad tohoto dotazníku. Po úspěšném průchodu hranice nás čekal autobus a asi největší peklo v podobě 30tihodinové cesty napříč Ukrajinou směr Krym po silnici první třídy, která se rovnala naší třetí. Samotnej festival byl naprostej masakr, pominu-li technickou stránku, kdy aparát prděl, odposlech mi vypadl na půl setu, vzhledem k velikosti podia jsem neslyšel vůbec nic a borec, kterého jsem měl po ruce jenom krčil rameny. To všechno se dalo překousnout za pocit výjimečného výletu, výjimečné akce v užasném prostředí (festival se konal v zastřešeném stanu pro cca 3.500 lidí hned vedle moře na pláži). Náš hvězdný set bylo překvápko pořadatele, kterému odřeklo na poslední chvíli učast pár větších kapel, což se prý stává každým rokem. Po příjezdu nás pasoval na headlinery pátečního večera. Určitě jeden z koncertů, na které se nazapomíná.

Sud: Na závěr - stejně jako na začátku - ne úplně příjemná otázka. Určitě se k tobě musela dostat ta fáma(?), že jeden z členů Ahumada se ufetoval a další na tom pracuje. Jelikož jsem to už slyšel i od lidí a muzikantů, kteří se běžně nějakým drbům nevěnují, zajímalo by mě, co na to řekneš.
Jo, tohle se ke mně dostalo a jednou už jsem na to reagoval. Pravda je, že rozchod kapely s Davidem byl zapříčiněn z jeho strany kvůli nezvládnutí sebe sama následkem užívání drog. O tom, že by někdo ze zbylých členů na tom pracoval popírám, není tomu tak. Je mi jedno, co si kdo o tom myslím, víc k tomu nemám.


„Jen počkej, Zajíci!!!“ Co ty jako občan?

Sud: Čím se živíš v osobním životě, když musíš stíhat tolik projektů?

Pracuji v obchodě s hudebními nástroji a k velkému překvapení mám na starost bicí nástroje :-)

Abro666: Jak vnímáš metalovou scénu po letech působení? Zdá se, že český kapely se zamilovaly do serverů jako Bandzone či Myspace. Myslíš, že vlastní propagace stačí pouze pomocí profilů na těchto serverech? Jakým dalším způsobem by se šlo zviditelnit? Co jsi pro to ochotnej obětovat?
Kvantita převýšila kvalitu. Kvalitní muzika tu je, ale než ji najdeš, je potřeba se prohrabat tunami šedi. Dostupnost hudebních nástrojů je dnes daleko příznivější než před lety, možnost vlastního rekordingu v kombinaci využití netu v podobě třeba Myspace nebo Bandzone má za následek jistou kvantizaci "kapel", bohužel podle mě s vytrácejícím se kvalitativním metrem, se kterým klesá i posluchačovo vnímání úrovně kvality. Jinými slovy mám jeden velkej pocit, že hudební, potažmo metalová scéna je dnes jeden velkej guláš, ve kterým, aby jsi našel libový maso, musíš nejdřív přežvejkat a vyblejt tu hromadu tlustýho... Myspace, Bandzone či jiné sítě jeví se býti dnes asi nejefektivnější formou propagace. Já nemám managerské "střevo" a nevím, jak lépe než kvalitní hudba, její živá prezentace v kombinaci s využitím socialních sítí, by šla propagace posunout.

Abro666: Sám jsi velice aktivním metalistou :) Kdysi INTERVALLE BIZZARE, AHUMADO GRANUJO, FRONDESCENT GOUT, UPRISE, SUPREME CONCEPTION, HEAVING EARTH a INGROWING. IB+AG jsou již tedy minulostí, ve FG máš roli jen studiového sypače, v SC jsi programoval automat, U teď bylo u ledu, takže momentálně frčí hlavně HE a I. Jaktože ses nechal od Vlakina ukecat na na trvalou spolupráci? Zpočátku šlo jen o nahrání EPka, že? Jak bys krátce shrnul práci pro každé z těchto těles? Je zapotřebí „mít“ tolik kapel?
Abro, díky tobě jsem teď víc než aktivním metalistou spíš aktivním cyklistou. Nechci se opakovat, vše už bylo popsáno výše. I přes výčet kapel pod mým jménem jsem v současnosti aktivní v domovské kapele Heaving Earth a na plný uvazek ženu Motor České Budějovice Ingrowing. Ohledně Vlakinova ukecání..ano, vedle dobré party tu samozřejmě zafungovala možnost výletu do USA a vůbec hraní po významnějších evropských festech. Chybělo mi to…

Abro666: Hodláš někdy v budoucnu vydat “Jurgen’s drumming DVD“ po vzoru slavnějších kolegů?
Hmmm, vzhledem k tomu, že stále doháním slavnější kolegy, není důvod do toho nejít..ses posral ne, takovou otázku, pičo, ledaže by bavilo lidi koukat na to, čeho se vyvarovat :-)



bizzaro: Trošku skromnosti pryč, ty Zajíci jeden :) Pracuješ v prodejně hudebních nástrojů a promo Heaving Earth jsi sám ve zkušebně zvučil i točil. Nelákala by tě do budoucna víc tato cesta směrem do tajemství zvukových magií? Otýnek se v Davosu chytil pěkně.
Tak, jak šlape Otyn, rozhodně ne. Času není tolik a radši ho věnuji svému nástroji a kapele. Pravda, díky hudebninám jsem si mohl ke spoustě věcem „přičichnout“ a zkusit, ale ne natolik, abych přemýšlel tímto směrem. Občas se ze mě stane domácí zvukový inženýr, ale vše stejně konzultuji s odborníky na slovo vzatými, v mém případě s Otynem. Tak to bylo i při realizaci dema Vision of the Vultures, kdy s mým přispěním jsme celý materiál stočili ve zkušebně a Otyn to vše smíchal a nasadil zvukový kabát.

bizzaro: Poslední otázka. Kde tě v létě uvidíme hrát, případně kam se chystáš jako návštěvník? Díky moc za odpovědi na těch pár otázek :)), držíme palce ve všem, do čeho bušíš a budeme se těšit na nějaká ta místa, kde předvedeš, „čeho se vyvarovat“ a kde „jedno“ dáme :)
Vedle toho, že se sem tam poflakuju na pražských lokálních akcích a vychutnávám alkohol a jiné jak nikdy před tím, tak stoprocentně v akci budu s Heaving Earth letos na Antitrend festu v Žabčicích u Brna případně po prázdninách na Misanthropic Decimation tour po Čechách. S Ingrowing jsme dostali šanci se předvést na Obscene Extreme festu. Na tenhle koncert se dost těším. Z nehraných akcí navštívím určitě Brutal Assault. Mezitím přibudou nějaké nárazovky, kde si spolu dáme to „jedno“ před tím „jedním“ v létě…
Díky Tobě, Abrovi a Sudovi za otázky, at se daří a všem přeju hodně dobrý hudební inspirace…

bandzone.cz/fan/jurgenerator


http://marastjakcyp.com/new/?c=1&id=53