PetrS - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

PetrS Muž, 33 let / Rajhrad (u Brna)

Playlist je prázdný :(

Fanoušek PetrS si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

Zpětné nahrávky ve "špatné" hudbě

Tento článek mně poslal jeden super kámoš s přezdívkou Ozzy. Zabývá se v něm problematikou křesťanskýho rozlišování hudby na dobrou a špatnou podle toho, jak moc je v ní bubnů a el. kytar a zvláště pak podle toho jestli tam někdo zaslech pozpátku nějakej satanskej bordel. Každopádně je to super článek hlavně pro ty, co mají občas špatný svědomí, že poslouchají satanův metal a.t.d.

Takže dík tobě Ozzy a čtenářům příjemný čtení :-)

Ve shodě s pravidlem všechno zkoumat jsem se díval na problematiku backmaskingu a dospěl jsem k následujícímu názoru (za velké podpory odkazu http://en.wikipedia.org/wiki/Backmasking):
 
Když se hovoří o zpětných nahrávkách, směšují se dohromady dvě věci:
1. Text nahraný popředu a na nahrávku umístěný pozadu. Při normálním poslechu tak posluchač slyší nesrozumitelné brblání, o kterém ale ví, že tam je (protože ho normálně slyší). Když si pak příslušnou pasáž pustí pozpátku, uslyší srozumitelný text, se zcela korektní dikcí, nádechama, přízvukem, … prostě to vrátí do stavu, v jakém to bylo původně nahráno. Vytvořit takovouto zpětnou nahrávku je zcela triviální. Tento typ zpětných nahrávek je zcela objektivní a má smysl se jím zabývat. Kapely ho používají, většinou pro dokreslení atmosféry skladby (co jsem zjišťoval obsah u skladeb, které poslouchám, a obsahují text pozpátku, nikdy tam nebylo nic, co by neladilo s textem popředu). Což samozřejmě znamená i to, že když text popředu pojednává o okultních a temných věcech, tak pro „dokreslení atmosféry“ tam může být něco se satanskou tématikou (např. otčenáš pozpátku v jedné skladbě Cradle of Filth). Pustit si nahrávku pozpátku jde např. ve freewaru audacity a i nějaký nástroj ve windows by to měl umět. Čili je to objektivní věc, na kterou je dobré upozorňovat.
 
2. Text, který při puštění popředu dává smysl, a když se pustí pozadu, obsahuje jiný obsah. Tento typ je podle mě nesmysl. Když si člověk pustí cokoliv pozadu, uslyší zvuky připomínající řeč (ostatně základem je řeč). No a s trochou snahy těm zvukům lze dodat obsah skutečnými slovy. Je to jako, hledat v mracích obličeje a zvířata. A jakmile někdo tento nový „text“ napíše a ukáže ho, tak mozek ho v tom úryvku najde. Stejně jako když vám někdo popíše, že tamhle ten kus mraku je jasný nos, tohle oko, tak pak to taky „uvidíte“. Což ale neznamená, že tam ten obličej skutečně je, je to pořád prostě jenom mrak. Na každou takovouto zpětnou nahrávku by bylo možno udělat několik textů podle zaměření, které tam chce člověk najít. No a jelikož s tím přišly fundamentální církve, které celou rockovou hudbu odsuzovaly jako dílo ďábla, tak kupodivu našly v každém textu věty oslavující satana. Ono najít v textu jiný text lze i „popředu“. Stačí si na youtube zadat misheard lyrics a najde to mraky textů, které jsou založené na stejném zvuku slov (např. píseň Wishmaster od Nightwish začíná slovy Master, apprentice, heartborn, seventhkeeper a z pohledu jedné verze misheard lyrics to je Hamster, a dentist, hard-porn, Steven seagull). Co je taky další problém tohoto typu zpětných nahrávek je to, že není v lidských silách takový text napsat. Postup skládání takové skladby by musel být následující – vymyslet zprávu, která tam má být pozpátku. Začít vytvářet text popředu, ale současně s melodií, frázováním a tempem, každá dvě slova, která vymyslím nahrát a pustit je pozadu, jestli sedí, protože při zpětném pouštění by bylo potřeba počítat i s tím, že plynulý výdech ve směru normálním se změní na sérii krátkých vdechnutí, která ovlivní zvuk toho slova (čili, že když popředu řeknu Praha a pustím to pozadu, tak neuslyším aharP ). Navíc ten text popředu i ta melodie k tomu by se musela vymýšlet od konce!!! a tohle všechno dohromady prostě není realizovatelný a navíc ten výsledek by byl hrozně sporný (čili opět každý by tam našel, co chce). Je taky podezřelé, že kapely, které byly obviněné z tohoto typu zpětných nahrávek (Ozzy, ELO, Pink Floyd) na to reagovaly umístěním zpětných nahrávek, ale toho prvního typu. V nahoře uvedeném odkazu je i vyjádření zpěváka Led Zeppelin k obvinění, že Stairway To Heaven obsahuje zpětný text, stejně tak vyjádření skupiny Queen k „textu“ v Another one Bites The Dust (obě vyjádření jsou negativní, čili že žádná zpětná nahrávka tam není a ačkoliv samozřejmě můžou lhát, tak můžou ale mluvit i pravdu, což je věc, na kterou mi přijde, že se často zapomíná). Abych si u těch Led Zeppelin udělal trochu jasněji, tak jsem si půjčil v knihovně knihu, kterou napsal jejich cestovní manažer, který s nimi byl v podstatě každý den a kde také popisuje, jak vznikla jedna z nejslavnějších rockových písní. Vznikla (hlavně zpěv) při spontáním jammování ve zkušebně a text v podstatě z hlavy postupně vymyslel zpěvák Robert Plant. A tedy podíl Jimmyho Page (který se zajímal o okultismus a bylo by tedy možné od něj „čekat něco nekalého“) na textu je 0%.
Zlo tohoto typu obvinění je v tom, že se proti němu nelze bránit, protože, když mozku ukážeš, co má v těch zvucích hledat, tak to tam najde, takže pak lze argumentovat, co nám budete vykládat, my jsme to slyšeli na vlastní uši. A teď si představte, že vytvoříte něco krásného, dáte do toho kus sebe a okolí vás začne obviňovat z něčeho, co vůbec není pravda. A proto mi to přijde až jako hřích proti osmému přikázání tohle vědomě šířit.
 
Tak tolik můj příspěvek k problematice. Myslim, že celkový přístup křesťanů k hudbě (jakékoliv) by měl vycházet z úplně jiné perspektivy, než se to děje teď (rozdělování na dobrou, špatnou (ne z hlediska kvality)), ale to by bylo na dlouhý lokte.
Tož se mějte a keep on rocking, Ozzy

Poslední - aneb rady posmrtné

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:44.95pt 70.9pt 53.95pt 70.9pt; mso-header-margin:35.45pt; mso-footer-margin:35.45pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Poslední

 

- aneb rady posmrtné...

 

            Když někdo zemře, řeknou vám: „Vydal se na cestu poslední...“ a útrpně sklopí zrak, v náznaku piety.  Tato věta zní tak vznešeně, jakoby člověk co ji pronese dával najevo, že moc dobře ví, jak ta cesta vlastně vypadá.

            Víte, já jsem ještě na poslední cestě nebyl, a tak ani nemohu tvrdit, jestli se vlastně o cestu jedná. Jak tedy vlastně vypadá? A jak se na tuto cestu vydám jednou já? No, rozhodně ne pěšky.

            S jistotou mohu tvrdit, že bez mapy se do onoho neznáma nevydám. Už třeba jenom proto, že v nekonečných modrých výšinách, jak známo, kromě mraků nenalézá se jediný orientační bod a i ty jsou pohyblivé, a tudíž stejně zbytečné, jako kdejaké letadlo, nebo neidentifikovatelný létající předmět, tedy UFO. A právě pro případ, že bych snad UFO potkal, si s sebou vezmu také fotoaparát. Stále ještě hrozí, že moje smrt bude třeba jen klinická, a tak si alespoň prodejem podobné fotografie bulvárním plátkům přivydělám na dožití.

            Už jsem zmínil ony výšiny. Nesmí chybět dalekohled, protože letecké pozorování krajiny není uzpůsobeno mojí peněžence a přitom stále sním o tom, jak si prohlédnu naši Zemičku taky jednou z ptačí perspektivy. Veledůležitá věc pro poslední cestovatelství je předpověd počasí. V tomto momentě se totiž nacházíme v troposféře, kde je soustředěna veškerá vzdušná vlhkost, bylo by tedy nepříjemné cestovat zrovna v okamžiku, kdy leje jako z konve, bez deštníku. Zvládnu-li ale tuto etapu bez potíží, mohu se těšit na příjemnou teplotu v další vrstvě, tedy stratosféře. Co by dal kupříkladu takový tučňák za příjemné tři stupně pod nulou? Nejsem ale žádná máčka a proto se vydám dál, dokonce až za vrstvičku ozonu, čili v ústrety mezosféře. Zde bych rád podotknul, že cestovatel, který si s sebou nevezme opalovací krém s velmi silným UV faktorem to může rovnou otočit a mazat si to zpět, tak říkajíc na perón, protože míra záření zde již není redukována naším ozonovým štítem. Také teplota už vyžaduje rezervní rukavice a babiččin pletený svetřík. Minus třiadevadesát stupňů Celsia by totiž nerozdýchal ani známý drsoň-brňák Franta Kocórek. Otužilec se však může těšit do termosféry. Jak už název napovídá, bude vám v těchto chvílích patrně horko. Nebudu raději prozrazovat teplotu, protože žehlička je proti ní úplný břídil. Každopádně sluneční brýle s sebou. Uklidní Vás však fakt, že vzhledem k hustotě prostředí je tepelný vliv okolí na tělesa minimální. (Osobně tomu moc nerozumím ale máme na škole hned dva fyzikáře, proto neváhejte a zahrňte je zvídavými dotazy :-)

            Jakmile opustíte planetu, potkáte se se zbytkem sluneční soustavy a hned za Plutem odbočíte směrem k Nebi, máte už pěknou řádku nových zkušeností. Co nás ale čeká dál?

V bibli se hovoří o jakýchsi „schodech“ které završují lidskou pouť na cestě dobra. Už z tohoto důvodu jsem mluvil na začátku o mé neochotě cestovat po svých. Bůh přece stvořil vesmír, miliardy planet a Mickey Mouse, proč by tedy nemohl ulehčit námahu starým lidem a oblažit je eskalátorem?! Jenom doufám, že svatý Petr nebude pracovní morálce holdovat stejným způsobem, jako vrátný pavilonu „C“ nemocnice u sv. Anny. Koneckonců, je to můj jmenovec a tak, v případě velké fronty by snad mohla zafungovat protekce i v Nebi, když může fungovat tak brilantně i u nás, na Zemi. Vidíte, tak mě napadá...Kolik lidí zemře na světe za jednu minutu? Za minutu nás opustí rovných 112 lidí. Je tedy velmi pravděpodobné, že sem tam někoho potkáte. Nešetřete úsměvy a milými slovy. Ať máte alespoň šanci vylepšit nějaký ten restík co u Stvořitele máte z období pozemského života.

            Teď, doufám, už můžeme na poslední cestu vyrazit s klidným srdcem. Jen o jedno Vás prosím: Ať se do nejdelší smrti a vlastně radši ani po ní nedostane tento text do rukou žádnému teologovi, protože jestli mě cestou nějaký z nich potká, rovnou mě shodí z eskalátorů, já spadnu a to bude doopravdy to POSLEDNÍ co udělám!

 

PS: Nezapomeňte na padák!!!!!!

Pro peníze všechno - fejeton

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Pro peníze všechno aneb Jak jsem kolaboroval s fašisty

Statisíce studentů si chtějí přivydělat nějakou tu korunu hlavně na prázdninových brigádách. Přispívá tomu především fakt, že ve školním roce se větší částky dají vydělat jen o víkendu, večer, nebo v noci. A právě proto využívají sezónní brigádníci své volné dva měsíce maximálně. Nekuřáci jsou ochotni točit pivo v zakouřených pajzlech, klaustrofobici fárají do dolů těžit nerosty, slečinky umývají v krematoriu mrtvoly a spáči roznášejí ve čtyři ráno noviny. Hlavně když jsou za to dobré peníze. Vždy jsem si říkal, že budu dělat jen práci, která  mě baví, že nebudu nikdy nucen podobným způsobem zaprodat sám sebe kvůli hrstce stříbrných. Jeden srpnový den mě však přesvědčil o opaku. Než se  však rozepíšu, musím se vrátit k článku který vyšel v inTELEktu loni v září, ve kterém jsem popisoval  svoji práci v umělecké kovárně. Glorifikoval jsem tenkrát kovařinu. Ono prastaré řemeslo pro rovné a čestné chlapy. To jsem ještě netušil, co mě potká letos.

Dokončoval jsem zrovna ozdobnou bránu na jeden evangelický hřbitůvek, na stole rozložené plány, na kařdé straně razítko evangelické církve, když přišel šéf a povídá, že budu pracovat na bustě jednoho významného německého diktátora. Ano, správně. Z  ochranné fólie na mě vykoukla patnáct čísel vysoká a necelé kilo vážící bronzová Hitlerova hlava. Lekl jsem se.  S fašisty, kteří si podobiznu objednali totiž prý není žádná sranda a jestli to zvrtám, dostanu prý od nich přes držku. Mno dobrá tedy. Vrhl jsem se do díla. Opatrně jsem umístil tyrana do svěráku, podstavec zabalený do papundeklu, aby se nepoškrábal. Trochu mě těšilo, že jako nástroj budu používat zubařskou vrtačku, onen nástroj, který působí bolest bez ohledu na důležitost státnického postavení. Na tak jemné práce je totiž běžná frézka nepoužitelná. Troufnu si tvrdit, že žádný „hitlerolog“ nikdy nevěnoval liniím vůdcova obličeje takovou péči a pozornost jako já. Dokonce jsem dostal fotografii onoho obličeje v životní velikosti, abych mohl všechny rysy lépe vnímat. Každičký můj pohyb sledoval vůdce ze svěráku uhrančivým, podmanivým pohledem. A přitom stačila jediná chybička a vůdcův „kartáček“ by byl ještě užší a kratší, než bylo za jeho vlády moderní. Od toho dne smekám před hitlerovým lazebníkem. Ještě napínavější však bylo modelování hitlerovského nosu. Abych řekl pravdu, nikdy mě nenapadlo, jak velký a mohutný nosan vlastně Hitler měl. Snad právě ohromen oním zjištěním, nechal jsem se unést a udělal jsem diktátorovi tak velkou nosní dírku, že by potřeboval na smrkání spíše prostěradlo než kapesník. Ruka se mi nervozitou roztřásla, na čele vyvstaly studené kapky potu. Myslel jsem na svoji rodinu a připadal jsem si jako lazebník krále Lávry, kterého po dokončení díla čekal trest smrti. Nechybělo málo a byl bych snad i patku omylem lípnul na pravou stranu, včas jsem si ale svou chybu uvědomil a vůdcovy oči se na mě už tolik nemračily.

Připadal jsem si strašně. Vyčerpaný, rozporuplný ze svého úplatného jednání. Taky jsem na to doplatil. Nejprve když nás navštívil pan Ondráček. Má firmu naproti kovárně, občas si zajde vypůjčit nějaký šroubek nebo nýtek a nijak neskrývá svůj židovský původ. Když však uviděl, na čem pracuji, zapomněl na všechny šroubky a nýtky co si chtěl vypůjčit, zamumlal cosi o nezdvořácích, fašistech a hrubiánech a bez pozdravu odešel. Situace se ale vyhrotila s návštěvou pana Vavruše. Ten starý milý pán čistě z vlastního zájmu a nadšení opravuje zapomenutá boží muka po celé jižní Moravě. Kolikrát už jsem mu dělal podstavce na křížky, zámky na kapličky a hvězdičky na svatozář pro pannu Marii. V ruce držel další ulomené jezulátko. Když však uviděl, jakou hrůzu právě můj svěrák svírá, jakou hrůzu právě moje frézka frézkuje, položil jezulátko i s podstavečkem na ponk. Pochopil jsem. Útulná scenérie evangelického kostelíčka, vyobrazeného na hlavní straně oněch plánů které jsem měl na stole,  velmi ostře kontrastovala s černobílou fotografií diktátora. Nestihl jsem ani nic vysvětlit. Řekl jen, že si pro Ježíška přijde ve středu a že si myslel, že mě kapličky taky baví.