demokratické prezidentské dolary
docela zajímavou informaci sem včera chytnul...prezidentský kandidát v jůesej Obama jenom za televizní reklamu utratil v letošních volbách 230 mil USD...když si k tomu přičtu ještě min. jednou tolik pro jeho volební tým a ještě jednou tolik na zbývající část kampaně...vznikne z toho hodně slušná sumička, ze který by vyžil nejeden africký stát po dobu jednoho roku..jasně, jde o nejmocnějšího muže světa, řikám si, ale stejně je to maso...
taky by mě trochu zajímal původ těch peněz...prý má tedy velkou síť drobných dárců, ale i kdyby se mu oni drobní „akcionáři“ složili na polovinu jeho kampaně, kdo mu dal tu druhou polovinu?...byly to zástupci zbrojního průmyslu? zástupci těžařského průmyslu? zástupci...? a jaká mu asi na „půjčené“ peníze dali „úrok“?
ale jistě jsou to dobře uložené peníze...je to vlastně obyčejný marketing – mám kandidáta, kterého potřebuji dostat na vrchol ( důvody mohou být rozličné ) – udělám mu tedy pořádnou marketingovou kampaň, lidem ho vlastně vtluču do hlav a stejně neomylně, jako my sáhneme po jogurtu Danone a nebo si na vánoční stůl koupíme lahodný nápoj, co nám přiveze červený kamion, voliči budou mít asi také jednoduchou volbu, pro koho zvednout ruku....tím tady nechci snižovat vlastnosti Obamy jako takového, neznám ani jeho volební program, ani program jeho protikandidáta....ale nějak si o čistotě jejich počínání nedělám iluze..
a taky si řikám, že můžeme bejt rádi, že u nás zatím tahle marketingová masáž při volbě prezidenta není...u nás si zatím vystačíme s pouhým drobným uplácením v řádech milionů korun v poslanecké sněmovně, s nějakým náhlým zdravotním problémem či s nutností policejní ochrany pro volitele, kterému na mobil přišla výhružná smska...což bude dáno asi tím, že u nás se nevolí nejmocnější muž Země, ale pouze země ;o)