Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.
Vítejte na mém bandzoňáckém profilu. Jsem muzikant ze severního Plzeňska a tady na Bandzone můžete najít hned čtyři hudební projekty, ve kterých se nějak zásadně angažuji nebo jsem se angažoval. Jde o moji dlouholetou kapelu GREYMON, můj starý elektronický projetk AQUILON, kapelu SIFON, která je teď mým hlavním působištěm, a chybět nesmí samozřejmě ani můj sólový melodic hardrockové projekt KARAKELA. Věřím, že v budoucnu ještě přibude něco, kde budu realizovat své nápady na filmovou hudbu.
V hudbě se aktivně pohybuji od nějakých 4 let, když jsem začal na stole řadit sklenice podle výšky tónu. Z toho bylo doma jasně vydedukováno, že je nutno dát mě do učení, které mi umožní vydávat tóny o trochu libozvučnější.
Od počátků jsem se vyznačoval schopností naučit se rychle nějaký základ na jakýkoli nástroj, ale poté už nevykazovat žádné známky zlepšení. To mi ostatně vydrželo doposud, a tak se nedostatek techniky snažím vynahradit zvýšeným muzikantským cítěním a nějakou tou kreativitou.
Rukama mi prošlo několik nástrojů: dětský metalofon, zobcová flétna, klarinet, akordeon, klávesy, basová kytara, klavír, elektrická kytara. S jistou drzostí jsem ochotný zahrát svépomocí i na jiné nástroje.
Skládat a textovat jsem začal někdy v 15 letech, zpočátku na starých historických klávesách Hohner, poté na dalších nástrojích, anebo pomocí počítačového programu Fasttracker.
Dosud jsem prošel těmito kapelami:
Tomáš Pícl - kapelní životopis
Jako sedmiletý jsem pochopitelně ještě v žádné kapele nahrál, ale přesto jsem jich měl hned několik. Dokonce vydávaly alba, měly svá loga, plakáty, ba dokonce i alba. A hráli v nich se mnou obvykle světoznámí muzikanti. Není ta dětská fantazie pěkná věc?
Téměř čtyřicetičlenné hudební těleso, kde jsem hrál třetí klarinet (na druhý nebo snad první jsem nikdy nepovýšil). Z této kapely vzešlo mnoho budoucích muzikantů kralovické scény, bývalé dechovkáře jste o pár let později mohli najít třeba ve skupinách Nadoraz, Repelent, Trafo, Silver, Hitbreakers nebo Verbež. Hrály se nejen dechovkové šlágry, ale i kompozice z oblasti vážné hudby. S touto kapelou jsem zažil i své první (a doposud poslední) zahraniční turné.
Krátká epizoda v kapele pokoušející se hrát thrash metal. Zlanařen jsem byl po předvedení svérázně vykřičené hlasové kreace v jedné z náleven. Naštěstí neexistuje žádný zvukový záznam zkoušek, ale asi bych se po letech nestačil divit. Kapelu kromě mě tvořili už jenom kytarista, basák a bicí pouštěné z kláves.
Slabosti pro atmosferickou instrumentální hudbu jsem se rozhodl dát průchod poté, co mi v televizi předvedl své umění Jean Michell Jarre prostřednictvím svého koncertu v Barceloně. První pokusy vznikaly ještě na starých klávesách Hohner, z nichž se po hodině provozu začínalo zpravidla kouřit, až jednoho dne vybouchly úplně. V roce 1998 už jsem své skladatelské aktivity provozoval v programu Fasttracker. Za pět let vzniklo obrovské množství kompozic, které dlouho zůstávaly vnějšímu světu utajeny, ale ze kterých mohu do konce života čerpat. Po dlouhých letech jsem se rozhodl zřídit Aquilonu profil na bandzone, kde si našel i nějaké posluchače.
Nezpochybnitelně srdeční záležitost. Heavyrocková kapela, jejíž předkořeny sahají do roku 1997, ale k jejímuž skutečnému založení došlo až v magickém roce 2000. V začátcích se inklinovalo k heavymetalu, poté zvítězilo bigbítové zaměření. Po pěti letech přišlo hektické období hledání správné cesty, aby se po ustálení sestavy zakotvilo ve vodách melodického heavy rocku. Lidé se pozměnili, ale Greymon jede dál. Koncertuje se, natáčí se desky a užívá se stále spousta zábavy. Snad to ještě dlouho vydrží.
Synteticko - blacková kapela, kde jsem se stihl krátce mihnout jako textař a basák. To už jsem věděl, že tvrdší žánry nechám těm, kdo je umí lépe, a z rozpadající se sestavy odešel.
Harmonikářské duo, které hraje jednou či dvakrát do roka v Lednici při různých příležitostech. Dvě harmoniky, propracované aranže, dvojhlasy a skladby, jež zlidověly již před staletím. V posledních letech se hraje i v kombinaci s kytarou či valchou.
Kapela, kterou jsem začal v 6 letech poslouchat, v 16 letech začal chodit na její koncerty a ve 37 letech do ní nastoupil jako kytarista.
Sólový studiový projekt, kterým si plním svůj sen natáčet vlastní skladby ve stylu melodic rocku a AOR typického pro 80. léta. Moc mě to baví a věřím, že za pár let vznikne další album.
Kromě toho občas textuji i pro jiné projekty, někdy vypomůžu s aranžemi a občas se zúčastním i nějakého zajímavého nahrávání.
Kromě hraní se věnuji i hudební publicistice, což byl můj sen od chvíle, kdy jsem v devadesátém ruce držel poprvé v ruce časopis Metal Hammer. V roce 1996 jsem začal přispívat do téměř samizdatově vydávaného zinu LOCK. Pak jsem na nějakou dobu psaní opustil, vrátil jsem se k němu až nesmělým psaním pro internetový server Hudba v Plzni. Nějakých 10 let jsem pravidelně psal pro Rockmag, v současné době příležitostně sepíšu článek pro Rockpalace.
Poslední hudební oblastí, kam se snažím zasahovat, je pedagogika. Pár zpěváků u mě absolvovalo lekce, jak řvát a přitom si neoddělat hlas, nějaké začátečnické lekce týkající se hlavně improvizace jsem dal i různým muzikantům.
Nástrojové obsazení:
Kytara,
Doprovodný zpěv
|
|
Nástrojové obsazení:
Syntezátor / Sampler,
Kytara,
Baskytara,
Doprovodný zpěv
|
|
Nástrojové obsazení:
Kytara,
Zpěv
|
|
Nástrojové obsazení:
Syntezátor / Sampler
|