vizor1 - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

vizor1 Muž, 255 let / Varšava

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Playlist je prázdný :(

Fanoušek vizor1 si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.

Blog

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 131517192123 24 25 26 27 28

Moravské Industriální Vytržení

To, co jsem naposledy zažil v roce 2007 na Litoměřickém kořenu, a pak dlouho nic, se mi letos přihodilo hned dvakrát. Teda nemůžu říct, bylo pár akcí, hlavně v režii NAAB, který se tomu hodně přiblížily, ale v takový intenzitě fakt až letos. Poprvé v květnu na Budějovickém Majálesu. A podruhé teď, na Moravském Industriálním Festivalu Číslo Čtyři. Ta naprostá pozitivní vyladěnost, blízkost tomu vytržení, kdy tě naprosto nikdo a nic nemůže rozhodit, kdyby nevím co. Ta vlnka, kdy už cejtíš, že ani nemůžeš, ale stejně tě to dostane. Lidi, které znáš a jednou až maximálně párkrát do roka vídáváš, jsou najednou všichni právě teď a tady správně, jsi s nimi sladěn a sdílíš momenty jedinečného prožívání. Prostředí je ti nakloněné, pití ti nechybí. Hlavně je tu ale TA MUZIKA, která všechny ty kostičky lepí dohromady jak základová barva, z níž se vzhůru vzpíná zážitek, v posledku naprosto strhující.

Takový byl letošní MIF a víc o něm psáti netřeba, toť jeho esence. Ostatní čtení je tudíž volitelné. :-)

Že letošní MIF bude nějaký lepší než naposledy, se dalo vytušit už z chystaného programu, kde se začaly objevovat položky odkazující na něco, co jsem znal i já. ;-) Tedy samozřejmě předně na Laibach Kunst a Test Department.

Ten mazec, co se z toho nakonec vyvinul, ale překonal moje očekávání o míle! Ta tam byla monotónností hrozící loňská přehlídka „umělců s nakousnutým jablíčkem“. Letos už jsem naopak zrovna před pár hodinami stihnul si popsat s jedním z účastníků na téma "co všechno je ještě industriál", neb takové to mělo přesahy a jako milovník prolínání všeho druhu jsem se rozplýval blahem nad tím, že se jedna kapela nepodobala druhé, ač bylo na druhou stranu jasně patrno, že mají ve svých nitrech atomy, které je jednoznačně spojují.

Byly nějaké potíže se zvukem, které odskákali hlavně In Slaughter Natives, ale nikterak mě to nesralo. Byli to pouze 300.000 V.K., u kterých jsem se po nějakých 20 minutách přistihl, že mě opravdu nebaví, a šel se věnovat přátelům. V takové společnosti, jaká byla vybrána pro letošní MIF, neměli hvězdní Slovinci šanci. Všech ostatních 9 kapel bylo krásných (aj zase vynikající DJ Knüppel, ještě posílen kamarádem z Petrohradu). Posledních pár hodin přemýšlím nad zhola zbytečnou otázkou, co bych z toho všeho označil za nejlepší. Moc to nejde, u každého tělesa jsem vydržel prakticky od začátku do konce. I u těch In Slaughter Natives – ač jim nebyl slyšet vokál, byli magnetičtí. Asi úplně nejvíc jsem si zapařil u Napalmed. Dostali mě legendy C.3.3. svojí plynoucí gradující extází. Tak bych mohl pokračovat u všech ostatních.

Ale dva kusy přeci jen neshovívavě vypíchnu, protože blesků z čistého nebe tam skutečně bylo téměř co kus. Nicméně NÄO posunuli celou industriální tancovačku opravdu hodně daleko do vod vysoce zasněných, zároveň však francouzským šoumenstvím navýsost cáklých (a to jejich cédéčko si prostě koupím!). A MINAMATA se mi se svou maximalistickou, přímo udeřující performancí zadřel tak bezohledně pod kůži, že ho odtamtud ještě pořád nemůžu dostat. Noisově-elektronické divadlo, které si na nic nehraje. Představení, u kterého si TEPRVE začneš přebírat svoje vlastní věci. Bezprostřední komunikace jiného řádu.

Stávají se setkání, ze kterých se ti nechce vracet. Ani domů, ani jinam. Kamarádka ze Slavonic mě nakazila jednou asi buddhistickou poučkou: "Od podzimního listí se učím nelpět". Zrovna se hodí do ročního období. Takže tak. A na viděnou příště!

 

MIF!

Carmen z přízemí

Upraveno:

Za svojí slávu nejspíš vděčí prvnímu dvojverší:

„Červená se červená, začíná se stydět,
ještě ho tam neměla, je to na ní vidět.“

Trocha paralely s poutníkovskou Panenkou. No, kluci maj rádi, když někdo někoho zbaví panenství a pak o tom složí písničku.

A jak už to tak bejvá, v celé té písníčce se zpívá o něčem jiným. U Kopernického teda určitě. Tam nabíhá tisíc dalších rozměrů. Jak tomu tak u jeho písní bývá. Je ale fakt, že v Carmen z přízemí se Kopernickému podařila „kontroverzní hitovka“ pro všechny nás, kdo nemáme rádi ani slabikáře, a už vůbec nenávidíme slovo „kontroverzní.“

Kopernický po první dvě sloky zasazuje les, kropí ho a ošetřuje (a říkej mu třeba les první lásky), aby na něj ve třetí sloce vzal nemilosrdně husquarnu a konec.

Dvě sloky romantiky a tu poslední cynicky pošle ke dnu, a ke všem těm otázkám, co Ti z toho vyvěrnou, Ti přidá ještě vlastní závěrečnou, kterou si zkus zodpovědět - „kam všichni náhle zmizeli, no to je vážně tajemství“.

A ještě jedno si neodpustim. Snad každej poeta, kterej kdy skládal nějakou aspoň trochu vášnivě sexuální báseň/píseň, se snažil nějak vykreslit vrchol svejch vášnivejch požitků, orgasmus na vrcholu. Jen Kopernický je schopnej si roztrženejch punčocháčů všimnout až po, ve večerním šeru bijáku – a zahalit je do dívčího pláče.

Ztracená existence. A opravdová vášeň.

Je to opravdu jedna z nejkrásnějších písní na světě.

Carmen z přízemí

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 131517192123 24 25 26 27 28