Recenze na Rock & All
Tak už se objevila první recenze - moc za ní děkujeme Petrovi Korálovi!
Bubeník Ivo Plaček byl kdysi členem tuzemských průkopnických doommetalových kapel EKG a Immortallity z Rakovníka. Posléze nahrával například s tělesy Septagon Chimera, Jarraraca, After Rain, Kaviar Kavalier nebo s Necrocockem, avšak dlouho toužil i po něčem zcela vlastním. Spřízněnou duši nakonec našel v Aleisterovi neboli Aleši Hrnčálovi a tak vznikl projekt IPAH. Plaček všechny skladby napsal, nabubnoval a nazpíval, Aleister se postaral o kytary, basu a další nástroje. Mixu a masteringu nahrávky se zhostil Blackosh (Master’s Hammer, ex-Root) a pohostinsky přispěl mj. i hráč na kremační varhany (což souvisí s tím, že Plaček byl léta svou civilní profesí nefalšovaný „spalovač mrtvol“ ve strašnickém krematoriu).
Mrchožrout přináší velmi netradiční tvorbu, která se vzpírá nějakému jednoduchému popisu a škatulkám. To, co z alba slyšíte, je syrové, tvrdé a zároveň atmosferické, morbidní a zároveň nasáklé ohromnou porcí nadhledu a svérázného vtipu. Nahrávka se pohybuje někde mezi black a doom metalem s dalšími vlivy. Asi jako kdybyste smíchali Master’s Hammer, Necrocockovy projekty a Bathory, pořádně s tím zatřásli a navrch přidali ještě jiné ingredience… Zní to originálně a místy neskutečně bizarně, jako třeba v případě „hospodsky opileckého“ popěvku s akordeonem Lebka, nebo textově totálně ulítlých písní Divizna a Hitler, jež atakují vrcholné stadium absurdního a dada humoru. Moc mi nesedí jen zvukové pojetí nahrávky. Je zvláštně zastřená, občas až nečitelná a přiznávám, že jsem tomuto soundu zpočátku obtížně přivykal. Na druhou stranu přesně takové vyznění bylo autorovým záměrem. Nutno totiž nezapomínat, že se pořád pohybujeme v teritoriu ryzího undergroundu.
Petr Korál