Smashed Face - Novinky | Bandzone.cz

Smashed Face death-alternative / Brno

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Architects Of A New Aeon (NEW SONG)
    Nezařazeno
  • Breaching The Arctic Seal (NEW SONG)
    Nezařazeno
  • Until The Indolence Make Us Dead (NEW SONG)
    Nezařazeno
  • Spawn To Evanesce
    Nezařazeno
  • SMASHED FACE - Frankenstein´s Fare
    Nezařazeno
  • SMASHED FACE - In The Eyes Of Mayhems
    Nezařazeno
  • SMASHED FACE - I Despise You
    Nezařazeno
1 2 3 4 5 6 7 810121518222732384347505355 56 57 58 59

Jeden zapomenutý dubnový rozhovor na NMNL.cz

Tak trošku jsme vám zapomněli přinést rozhovor na serveru NMNL.cz , který proběhl už někdy v dubnu, a který byl vlastně prvním online rozhovorem, který jsme dělali - je sice opět delší, ale poodkrývá spoustu informací z řad TRANSLUNARIA, DESPISE, NOOSTRAK či Brutal Assault fest...

http://www.nmnl.cz/rozhovory/25-fred_smashed_face

 

Fred (Smashed Face, Translunaria, Despise, Noostrak): Ten metal se sám neudělá! Rozhovor s leaderem jedné z nejbrutálnějších kapel nejen u nás...

U příležitosti vydání nové desky skupinySmashed Face jsem se rozhodl udělat rozhovor s frontmanem Lubošem „Fredem“ Kristkem. Vynecháme klasickou představovačku, kterou si čtenář může doplnit na stránkách kapely (oficiální - www.smashedface.com; aktuálnější -http://bandzone.cz/smashedface) a pustíme se do toho!

Dnešní rozhovor se bude týkat předevšímSmashed Face. Konečně, po roce práce ve studiu a všemožných odkladů, se mezi lidi dostala Vaše nová deska –Misanthropocentric. Kde jste nahrávali a proč to trvalo tak dlouho, než deska vyšla?

Jiříku, kamaráde, můžeš mluvit? :D Tenhle dotaz jsme už probírali v několika rozhovorech, takže jen ve stručnosti. Nahrávali jsme v GRAPOW studios na Slovensku, tedy ve studiu Rolanda Grapowa z HELLOWEEN,MASTERPLAN a vybrali jsme si ho, protože mělo zkrátka nejlepší reference a domnívám se, že stále tady lepší studio, než tohle, nemáme. Zpoždění bylo zapříčiněno velkou vytížeností samotného producenta, který právě dokončoval deskuMASTERPLAN, lítal kvůli ní do Finska a Německa a prostě se to celé vleklo i díky pracím na mixech a neustálým úpravám. Celkem 9 měsíců to tam leželo.

A když to teda vidíš takhle zpětně, jak to trvalo a jaký s tím byly obštrukce, šel bys do toho znovu?

Hmm, tohle je hodně zákeřná otázka. Mně ani tak nevadí zpoždění, jako spíš ten čas a nervy, který mě to stálo. Klukům odpadly nástroje od ruk a dál to bylo na mě, takže veškerá komunikace a čekování nových mixů, hodiny a hodiny poslechů. Ale myslím, že výsledek stojí za to. Nicméně kdybych věděl, jak to bude probíhat, šel bych do toho znovu, ale už bych ke spoustě věcí přistupoval jinak.

Takže můžeš říct, že máš z tý desky dobrej pocit, to je dobře...

Jsem asi o 10 let starší a šedivější, ale jo… :)

Na to ženský letěj... ;) Co texty - kdo se o ně postaral? A čeho se týkají? Alespoň v kostce…

O texty se postaral náš kamarád Petr Pádivý, který se podílel i hudebně už na splitku s CUTTERRD FLESH. Je to šikovnej lingvista, básník, moc inteligentní člověk. Sám musíš uznat, že přístup, se kterým jsme k textům přistupovali, je poměrně jedinečný...

V tomhle stylu hudby asi určitě...

Texty se i nadále zabývají environmentálními problémy, akorát Petrovy formulace mají větší přesah a mnohem vyšší uměleckou hodnotu. V češtině jsou texty pojaté formou básní, v anglickém překladu mají zrýmované sloky. CD obsahuje dva booklety ve dvou jazycích, takže si to můžete vychutnat do dna :).

Je pravda, že booklety desky jsou zpracovaný opravdu profi, je vidět, že na to nekašlete... ;)

A cos čekal? Krevety? :D

:P Tím jen chci říct, že minimálně na naší scéně se Vaše deska dá hned rozpoznat.

Je takovým SF znakem, že všechny grafické materiály kolem SF jsou v nadstandardním pojetí, snažili jsme se to držet či překonat i na desce.

To musí určitě stát dost peněz...

Víc, než je zdrávo. Třeba jen návrh designu desky stál 1000 euro. Vylisovat takovej digipack taky nebylo za hubičku. Do toho ještě několik designů nového merchu. U nás se peníze dlouho neohřejí. :)

Fuj Vy musíte bejt ale nechutně bohatý! :)

No čekáme to každou chvíli :D

A ne každá domácí DM kapela bere 30 tisíc za koncert... ;)

Vsadím se s kýmkoli, že jsme daleko nejlevnější kapela na scéně, co se týče poměru velikost jména vs. cena za hraní...

Jo, to asi určitě... Každopádně se právě člověk až diví, že kapela, která sice má jméno, ale asi si nemůže hraním až tak vydělat, dá tolik peněz do proma, merche, desky... A je asi pravda, že udržet si to jméno taky něco stojí - myslím tím kvalitnější trička, než má většina našich kapel, apod. Asi Vás to celkem baví, co?

A to je právě to! Nás to především baví. Jinak bychom sotva mohli jezdit takovou mrdu koncertů a ještě na to doplácet. Ono je něco jiného zainvestovat do kvalitní prezentace kapely - to se ti vždycky vrátí, protože to je vidět, to tu kapelu prodá. Druhá věc je i po 10 letech, 3 deskách 5 evropských tour jezdit za peníze, který ti sotva pokryjí náklady na cestu. Když jsem kupoval dodávku, říkal jsem si, že nastavím cenu za hraní tak, aby to to auto částečně splácelo. Najednou ale zjistíš, že jsou potřeba nový gumy, ručení, servis, novej výfuk, brzdy atd., a že vlastně všechny peníze z výplaty jdou stejně na dotování toho, abys moh‘ každej víkend vypadnout a hrát pro lidi, který to vlastně ani nezajímá? :D :D :D Asi nás to musí víc, než bavit. :D

Je to tak. Ale kdyby Vás bavilo hrát bavilo hrát s paní Vondráčkovou, tak byste si slušně vydělali a ještě to byla sranda, no ne? Holt máte špatnej vkus, no... :D

A ještě bych moh machrovat, že máme společný šatny a po koncertě jsme se zhulili. :D

Prostě ráj na zemi! :) Ale zpátky k desce - proč má tak krátkou stopáž?

V dnešní uspěchané době je ta stopáž úplně akorátní. Dle mě je optimum tak 20 minut a pryč od válu. Osobně by mě nebavilo hodinu poslouchat takovýhle námrdy, když za tu dobu můžu stihnout tři různý zajímavý kapely.

Mně to právě naopak přijde, jako když se vynaloží hodně snahy (v některých případech) a ve výsledku deska skončí dřív, než si ji člověk uvědomí. Asi jsem v tomhle ohledu staromódní, ale mám rád desky alespoň 3/4 hodiny dlouhý... (Nechtěl jsem to říct, ale podívej se třeba naLykatheu... ;) :D Elvenefris má 72 minut, rozhodně to není žádnej popík a ani po hodině to nenudí...). 

Ano, souhlasím. Jsi staromódní :D

Díky :D No ale můj vztah k Lykathee znáš, takže to nebudeme rozmazávat... :)

Ano, souhlasím. Nebudem :D

Díky :D Co se stylu týče, při poslechu Vaší nové tvorby si nemůžu nevšimnout posunu ve stylově-žánrovém druhu - od death-metalu spíš k death-core. Je to jenom reflexe celosvětového trendu nebo prostě přirozený vývoj?

Ona je ta situace poměrně složitá. Pro death metalisty jsme moc trendy a pro děcka zas moc death metal. Žádnej kalkul v tom nehledej, pouze jsme v naší tvorbě reflektovali to, co nás momentálně hudebně nejvíc naplňuje, takže to ovlivnění je tam patrný. Jinak my náš styl raději označujeme jako death metal / deathcore, aby bylo patrný, že to není zcela jednoznačný. Nazvat to jako moderní death metal by taky myslím zcela postačilo.

Dobře, takže to není "teď tu je vlna death-core, tak se svezeme..."

Když si to někdo bude chtít myslet, tak mu to stejně asi nevyvrátíme, takže je v podstatě jedno, co k tomu dodáme. Neřeším to.

Když jsi zmínil evropská turné - co deska - taky jste ji vydali/vydáte v cizině?

Deska je oficiálně vydaná pod SHINDY / RADIATION NOISE / COSMOPOLITEAGE, takže pod domácími labely. Asi nemá smysl to cpát někam do zahraničí, když prodeje klesají natolik, že labely jeden po druhým ohlašují konec fungování. Kdyby někdo projevil zájem třeba o licenci, klidně bychom souhlasili, ale pochybuju, že by kdo investoval do tak drahého release.

No jo, je to drahá sranda, ty Vaše dva booklety atd. ;)

A to jsme ani nechtěli po labelech zaplatit nahrávání / obal. :D

Hmm, takže situace je opravdu příznivá... :) Ještě k těm turné - vím, že jste jeli Východní Evropu - co Západ? Nechystáte se?

Západ jezdíme standardně, dá se říct každý rok. Pokud tedy mluvíme o Evropě.

A za dolarem se bojíte? :)

To spíš záleží od nějaké nabídky, ale osobně nevěřím tomu, že by jsme tam jeli s něčím, čeho nemaj na každém rohu dva pytle :D.

No, je pravda, že v Severní Americe byste asi moc nevyčuhovali...  :)

Možná tak jižní, ale jak říkám, závisí to na pozvání a ten spodek je přecejen hustá divočina. Teda ne že bych měl strášek… :D

Hele, Už jsme doma už projeli celej svět a nejsou takový čerti jako Vy! ;) Kdo se bojí, nesmí do pralesa, jojo... :D

U nás se říká: Kdo se bojí, sere v síni! :D

Nevím, jestli by tomu třeba v Kolumbii rozuměli... ;)

Názorně předvedem . :D

Hele, Ty posero :), jak to vlastně máte se složením kapely - vím, že proběhly nějaké personální změny - jaké a proč?

No vlastně proběhla jen jedna. Odešel kytarák Sam, který chvíli byl i v TRANSLUNARII a teď brousí basu u RATTLE BUCKET. Nahradil ho Ondráš, který dřív fungoval v ARCH OF HELL neboCINZANA BIANCA. Výměna proběhla celkem v klidu ke spokojenosti všech. :)

A desku nahrával kdo teda? Ještě Sam?

Jasný. Sam nahrál desku a odjel tour s MY AUTUMN + pár následujících koncertů.

Aha aha. To mě přivádí k myšlence na zvuk - se dvěma kytarami to je úplně jinde než dřív, co? Mnohem víc možností... Jak mají kytaristi rozdělený party? A kdo vlastně u Vás skládá muziku?

No jasně, je to hlavně o výsledném zvuku. Party se snažíme dělat co nejvíce rozmanité, tedy ty dvě kytary využít co to jde a pochopitelně napsat ty aranže tak, aby byly co nejlépe proveditelné živě, takže náročnost je poměrně rozložená. Muziku na Misanthropocentric skládalo víc lidí, ostatně je to rozepsané i v bookletu...

Tak teď jsi nalákal všechny ty, kteří ještě váhali s koupí! :) Co Tvoje další kapely? Jak to stíháš? Zkoušky, koncerty, nahrávání + spousta vlastní práce...

Blbě. Popravdě ty kapely jsou už jen dvě, takže se to ještě dá.

Despise šli vlastně k ledu, jsem se dočetl... Velká škoda! Zrovna ta poslední fáze se mně osobně líbila nejvíc!

Já jsem to tak trochu čekal, už když jsem do DESPISE nastupoval. Měli jsme odehrát 4 koncerty a pak měl Štěpán odjet studovat do Francie. Během těch dvou měsíců nám začalo docházet, že to vlastně znamená konec, protože jsme ze Štěpána necítili sebemenší náznak toho, že by chtěl sDESPISE po svém návratu pokračovat, což nám vlastně záhy potvrdil. Je to velká škoda, poslední sestava měla velký potenciál a hlavně ta atmosféra uvnitř byla prostě jedinečná. Budu na tohle období vzpomínat opravdu rád!

Takže jestli jsem to pochopil správně, kapela už neměla energii shánět (zase) nového bubeníka a znovu se sehrávat, a tak se radši rozpadla, je tak?

Tys to teda vzal hopem. Shánění samozřejmě proběhlo, ale upřímně, nevím o nikom, kdo by to po Štěpánovi zahrál a pokud se někdo takovej našel, už dávno v nejedný kapele hrál. Na druhou stranu se Dejvymu nedivím, protože tolik útrap, který si s bubeníkama užil, to je fakt asi na mašli.

To je, znám to moc dobře... Dobrejch bubeníků je málo, ještě aby sedli povahou. To pak hodně zamrzí, když Ti uteče... No ale kromě Smashed Face a dnes tedy spících Despise se angažuješ ještě v Translunarii a Noostrak. První tři kapely jsou u nás myslím dost profláklé, ale Noostrak mi popravdě nic neříká. Přiblížil bys mi tuhle kapelu trochu?

Je to asi poprvé, co to oficiálně říkám, ale TRANSLUNARIA je už také minulostí...

Oh! Tak to jsem nečekal... A jen z Tvojí strany nebo celkově? A proč vlastně?

No zásadní zlom nastal v momentě, když kytaráka Pecu potkaly osobní problémy - opustila ho přítelkyně a dost těžko to nesl. Pak už se to jen vezlo. Nakonec to vyvrcholilo povýšením v práci, které údajně nešlo skloubit s hraním. Chtěli jsme to alespoň zkusit, ale další týden jsme našli jeho věci po inzerátech, tak bylo jasný, že už to smrdí dost. Po nějaké době jen suše oznámil, že končí s hraním definitivně. Nějak jsme neměli sílu hledat někoho dalšího. Nechtěli jsme pokračovat bez něj.

Tak to zamrzí. Translunaria měla na naší scéně dost osobitej styl, bych řekl... Škoda jí.

Hmm, nenaděláš nic. Prakticky jsem pochoval v jeden moment dvě kapely.

Takže teď máš víc času a energie pro zbývající dvě - aspoň něco pozitivního ;). A co tedy je zač ten Noostrak? Kde se vzal a kde ses v něm (ní?) vzal Ty? A co to slovo vlastně znamená?!

Já bych do NOOSTRAKU nešel, kdyby DESPISE a TRX nelehli popelem, už takhle se to dalo těžko stíhat. DESPISE ale byli má srdcová záležitost už roky, tak jsem to prostě vzal. Ale prostě to tak osud asi chtěl a mě cestu zkřížil inzerát od těchto benjamínků, tak jsem si řekl proč ne. Kluci jsou na svůj věk strašně šikovní, tak uvidíme, jak nám to spolu bude klapat. Jinak co znamená ten název, to neví asi nikdo. :D

Takže teď je Tvojí prioritou zase Smashed Face a aby ses nenudil, tak máš Noostrak, jo?

Tak SF byli asi vždy prioritou, přece jen tu kapelu jsem z úplnýho hovna vypiplal až na to, kde je to teď. NOOSTRAK považuju za velice nadějnou a talentovanou kapelu, která by mohla dokázat velký věci, při troše píle a štěstí. Tak uvidíme.

No budu se těšit... ;) Budeme pomalu končit, bych to viděl... Rád bych se Tě ještě optal na Brutal Assault... Chystáte pro návštěvníky letos nějakou vyloženě chuťovku?

Chuťovka asi záleží na vkusu každého jedince, nicméně jsem pověřen nevynášet žádne informace, takže i kdybych věděl, tak bohužel nemohu prozradit.

I Ty sviňáku! :)

:D

Dobrá tedy, nebudu vyzvídat... :) pro dnešek...! :D A třeba nějaké novinky po technické stránce festivalu? Třeba zrušení žetonů? ;)

Zrušení žetonů se rozhodně nechystá. Vím, že je to pro návštěvníky obtěžující, ale na politice žetonů je postavena celá funkčnost kontroly oběhu peněz na festivalu.

Chápu. Asi byste se jich nedrželi jen proto, abyste buzerovali návštěvníky... nebo jo?!

Ne.

Jak si vlastně stojí BA v průběhu let? Přijde mi, že se stal nejrychleji se rozvíjejícím tuzemským hudebním festivalem...

To asi nedokážu moc posoudit, ale zájem ze strany zahraničních návštěvníků stále stoupá.

Tak i nabídka kapel je dost solidní... Nehledě na to, že asi 3/4 jich je z ciziny...

Já bych řek‘, že 9/10 je z ciziny. Letos určitě.

Čím to? Nemáme doma dost kvalitních kapel, který by stálo za to pozvat?

Tak na tohle máme dva argumenty. Proč zvát kapely, na které si můžeš zajít během roku nesčetně krát. A druhak, kolik myslíš, že zahraničních diváků je zvědavých na české kapely?

Argument jedna chápu. Argument dvě - to nevím...Proč by na ně neměli bejt zvědaví? My jsme taky zvědaví na třeba polský kapely - čím to je, v čem je rozdíl? Nebo chceš mi říct, že třeba v Německu nehrajou německý kapely na festech?

Tak zkus porovnat počet světových jmen polské scény a světových jmen české scény a dobereš se ke strašlivé bilanci. V Německu hraje spousta německých kapel. Otázka je stejná - kdo od nás je na takové kapely zvědavý?

No takže jsi mi konečně, sice oklikou, odpověděl, zda doma máme dost kvalitních kapel...  Nebo teda kapel světovýho jména...

Světovýho jména? Tak vyber nějakou zahraniční kapelu, třeba sousedního státu, ať vím, s čím to můžu srovnávat :D

Ne, v tomhle máš samozřejmě pravdu.  Ale jinak: Chceš mi teda říct, že se bojíte vsadit na málo známou, ale kvalitní kapelu? Že by přijelo míň lidí?

Hmm, jak to vysvětlit, abys tam pokaždý nenašel nějaký ale… V současný době jsou sloty na festivalu drahocenná položka a pro nás je zajímavější ji obsadit zahraničními kapelami.

Rozumím - a chápu v tom správně opatrnost?

Opatrnost určitě ne. Zkrátka chceme přinést co nejvíce zahraničních kapel. Hotové, vyřízené. :D

Dobrá, opět přestanu vyzvídat... :D

Na tohle ti stejně už nemám víc co říct. :D

Finito! Arrivederci! :)

Ještě tu máme ty dotazy čtenářů, ne?

O.K. jdu na ně!: Dotaz 1: „radazatl: Mě by zajímalo, kdo to vůbec Smashed Face, Translunaria, Despise či Noostrak, je. ;)“. Moc pěknej dotaz, viď? :)

Čarodějové ze země Nezemě! :D

Pěkně, to jsem ani netušil!! :) No a pak druhej dotaz: „xjendix: Mě by zajímalo, jak mu dupou králíci? :-D

Králíci dostali kokcidiózu, tak jsme je pustili na sousedy. Momentálně mám doma dva křečky :D. Všem doporučuju! :D :D :D

A dotaz z vašeho facebooku?

Natalie Lackovičová zaujímalo by ma, aké sexuálne praktiky majú radi členovia SF, ďakujem.

:D :D :D :D :D

Od té doby, co jsem k ní pustil ty králíky, tak mele takovýhle sračky. Asi chytila kokcidiózu od nich :D.

No dobrá dobrá, ale co odpověď na její dotaz, no? :P :D Přece nenecháte svoje fanoušky tápat v nevědomosti!!!

No není to nic, co bych jí mohl odpovědět a ona po tom mohla klidně usnout :D.

Hele, tak ještě jednu solidní otázku na závěr, jo? :) Máš teď nějakej objev, kterej Tě opravdu posadil na prdel? A myslim muziku, žádný porno...

Jasně, hned několik. Doporučuju experimentalní depku TOMA, neuvěřitelně namakaný prog death metal FLESHWROUGHT, orchestrální brutal death dílo v podobě poslední desky SCRAMBLED DEFUNCTS nebo norský experimentálnější Mastodon - MANTRIC. Všechno po čertech originální a nevšední díla.

Mhmmm... Hned se po tom poohlédnu! A Vy taky, drazí čtenáři! Fred má ňákej přehled a slyšel víc kapel, než má většina z Vás kamarádů na FB a Myspace dohromady!

Má pravdu ten chlapec! :D

Takže Frede, já Ti děkuju za rozhovor, jsem rád, že sis na měl udělal čas. Byl to velmi příjemně strávený večer a doufám, že Tě brzy uvidím naživo s nějakou kapelou - rozhodně jsem zvědavej na Noostrak! Obligátní dotaz na závěr: Chceš něco vzkázat čtenářům?

Ivánku, kamaráde, dyť já ten metal nedělám pro sebe. On se ten metal sám neudělá. Občas tomu štěstíčku musíme jít naproti, takže jsem ti tam poslal 30 jablek. :D :D :D My děkujeme za zájem o náš cirkus a prostor ve vašem zinu, moc to oceňujeme! Čtenářům přeju šťastnou ruku při volbě muziky a minimálně dva křečky do každé rodiny! :D Mějte se fanfárově… Fred

 

Nový vyčerpávající rozhovor na SouthCore.cz!!!

http://southcore.cz/rozhovory/747-online-rozhovor-s-fredem-ze-smashed-face
  

smashedface3 Domluvil jsem se s Fredem ze SMASHED FACE na rozhovoru a na jeho vlastní přání jsme udělali online rozhovor, ve kterém jsme rozebrali jeho úplné počátky v kapele SMASHED FACE, kapelu SMASHED FACE a vše okolo ní, názory na společenské problematické témata, českou hudební scénu, zkušenosti z tour a spousta dalšího. Jedná se o opravdu nadupaný rozhovor, kde jsme ničím ani trochu nešetřili.

SMASHED FACE je česká death-alternative kapela, která si za svých krásných 10 let vybudovala celkem slušné jméno nejen na české metalové scéně. Mají za sebou už nespočetně  živých vystoupení, včetně 5 evropských tour po boku WASTEFORM a INSIDIOUS DECREPANCY, DATURA, MY AUTUMN nebo EASE OF DISGUST. V roce 2006  si také zahráli na festivalech jako je OBSCENE EXTREME a BRUTAL ASSAULT. Během své doby stihli vydat 3 plnohodnotná alba, 1 EP a jedno demo.

(rozhovor je v originálním znění, případné gramatické chyby nám prosím odpusťte, psali jsme to dlouho do noci a né vše se nám povelo uhlídat, popř opravit)

Tak začneme a vezmeme to hned od úplného počátku. V kolika letech jsi začal zpívat a kdy tě napadlo, že by jsi mohl fungovat v nějaké kapele?

Zpívat jsem začal snad ve svých 17ti letech (takže poměrně dost pozdě), kdy jsem byl nucen z pozice managera sáhnout po mikrofonu a vlastně oboje mi zůstalo až do teď. Představy o vlastní kapele sahají až hluboko do minulosti, když jsem si začal uvědomovat hudbu jako takovou a nemalé zalíbení v ní :). Letos je to tedy 10 let, co jsem součástí hudebního byznysu jako člen kapely :D.

Takže jsi ještě před svou vokálovou kariérou začínal jako manažer? Mohl by jsi prozradit, co to bylo za kapelu? Předpokládám, že ta kapela tě poté donutila ujmout se mikrofonu, nebo to byla jiná kapela?

Tenkrát jsem viděl SMASHED FACE (ještě pod jiným názvem) u nás na koncertě a chtěl jsem jim trochu pomoci díky mým kontaktům. Měl jsem ovšem nějaké požadavky, mezi kterými byla i jiná barva zpěvu. Bylo mi řečeno doslova: tak si to zkus sám. A od té doby si hraju na zpěv :D.

Abych si v tom udělal jasno, tvé kontakty byli tenkrát co? TO jsi už pracoval pro OBSCURE? Nebo si měl pouze nějaké dobré známosti? A když jsme u té historie, mohl by jsi nám prozradit předešlé jméno SMASHED FACE? 

Ale vůbec. U OBSCURE jsem teprve dva roky, takže to bylo ještě v době, kdy jsem začal vydávat svůj první zine SCHIZOPHRENIA - klasika xerox, dopisy, mazání známek - prostě ten prazákladní oldskůl masakr. Tenkrát jsem si začal budovat kontakty, které se samozřejmě sháněly stokrát obtížněji a pomaleji, než dnes, ale jsem za tuhle prošlapanou cestičku vděčnej - je to kus metalové historie, kterou jsem pomáhal budovat. Co se týče bývalého názvu SF, těch bylo ve skutečnosti více, ale v podstatě neměli žádnou hodnotu z dnešního pohledu...

O tom zinu jsem už něco málo slyšel, funguje ještě v dnešní době, nebo už je to pouze historie? Musel to být hodně dobrý masakr, to jsi měl asi o dost větší náklady, než kdejaký webzin, kdterý dnes povětšinou spíš těží na reklamách ne? Přece jen, jsou to zkušenosti, které si nikde nekoupíš, že? A myslím, že tuto zkušenost ti spousta z nás může tiše jen "závidět".

Ono je to v podstatě dost obtížné vysvětlovat někomu, kdo to nezažil. Tenkrát ty ziny byly takovým UG ekvivalentem tištěným časopisům a neprofesionální zpracování bylo vykompenzováno neuvěřitelnou dávkou nadšení, zápalu pro věc, touze pomoct kapelám či labelům, touhou být součastí něčeho takového jako tenkrát UG byl. Ono se to zdá jako vyprávění z jiného světa, ale je to tak. Tenkrát jsem to všechno mastil ve Wordu a když dneska ukážu grafikům, co všechno jsem dokázal v tomhle xindlu nasázet, nevěřícně kroutí hlavou.

Tenkrát ještě dost frčely psací stroje, internet měl málo kdo (vytáčení přes telefon ), počítače to samý - prostě středověk jak kurva . Ten časák a pak mnoho dalších tištěných, do kterých jsem psal (Antitrend, Payo, Pray & Keep Quiet, Killed By Noise, Inqizitor…) je dávno v pánu, jediný kdo přežil, je PAŘÁT a dost nepravidelní METAL BREATH či IN DEED HELL, z HC pak HLUBOKÁ ORBA. A pochopitelně ty náklady byly nechutný. Chodil jsem kopírovat k máti do práce a nejednou jsem zavařil kopírku, jindy vyčerpal zásoby toneru. Tohle dneska všechno odpadá, protože vše si můžeš postavit na netu. Ale nic z toho nemá tu duši, co ziny dříve. Proto taky jediný, co čtu, tak jsou tištěná média, na internetu skouknu jen newsky, hodnocení recenzí, případně kdo co píše o mých kapelách. Na víc není čas a ani chuť zírat do monitoru.

To je zajímavé, když se z aktivního redaktora vyvine zpěvák. Je to dosti zajímavá informace, docela tě i chápu a tak trochu mě mrzí, že jsem si ty časy neprožil. Tenkrát to bylo určitě o něčem jiném, žel bohu já v té době tahal kačenku za provázek. Vrátíme se zpět ke kapele, když jsi nastoupil do Smashed Face, jak se to všechno vyvýjelo, změnil se ihned název, nebo jste fungovali pod jiným jménem a to se změnilo až časem?  

V podstatě veškeré změny přišly s mým nástupem. Měl jsem celkem jasnou představu, jak by to mělo vypadat a jak by to šlo dělat, což samozřejmě nepadlo hned na úrodnou půdu a musel jsem o své postavení v kapele dost težce bojovat (no copak se sluší, že malej fakan bude poučovat starý kousky, i kdyby měl pravdu sebevíc? :D). Postupem času se věci začaly hýbat, měnila se sestava, vyvíjel hudební záběr atd. Prostě nic zajímavého :).

To si nemyslím, mě to třeba zajímá. Když jsi se zmínil o té představě, ta představa byla tenkrát taková, v jaké fungujete dnes, nebo k tomu jste se časem dopracovali? Vcelku by mě zajímalo, jakou představu, takový "fakan" před takovou dobou mohl mít. :) 

Tím fakanem jsem myslel čistě organizační věci - tj. koncerty, pořádání vlastních akcí, promo, reklama atd. Prostě bylo těžké svoje myšlenky protlačit tam, kde o tomhle nikdy neslyšeli. Představou jsem myslel spíš hudební směřování. Když jsem přišel do kapely, byl to takovej thrash death…, avšak má představa se začala naplňovat až s příchodem Patrika a udeřením na tvrdší notu, protože já od začátku snil o hodně brutální kapele a když se podívám dnes, jsem víc než hrdej, že jsem SF tak daleko dokopal :).

smashedface Rozhodně máš být na co hrdý, myslím si, že SF patří už mezi ty TOP kapely na tvrdší hudební scéně. Probrali jsme lehkou minulost, co se týče současnosti, máte jako poslední CD Misanthropocentric. Jaké jsou ohlasy od tohoto cd a co vy, jste s tím výtvorem na 100% spokojeni, nebo jste názoru, že to mohlo být ještě lepší?

Vždy to může být lepší :). Ale myslím, že málokdo má u nás takovej masivní zvuk, tak nabušený texty a tak drahej obal :D :D :D. Popravdě řečeno, reakce jsem čekal asi trochu lepší - vymáčkli jsme ze sebe maximum, potili krev a udělali matroš, kterej může ČR reprezentovat v zahraničí, ale jak je vidět, našemu nepřejícímu národu se jen tak nezavděčíš :).

Co myslíš tím, nezavděčíš?

Už jsem to někde psal… Dokud jsme vydávali desky s nezajímavým death metalem, nikdo nás neřešil. Konečně přijdem s nabušeným matrošem a hned je každej odborník a největší kritik.

Což to máš asi v něčem pravdu, ale přece jen, kritika v rozumné míře je potřeba ne? Nemyslím si, že by vaše CD byl nějaký shit a co se týče bookletu, dovolím si říct, že je to český nadprůměr. Těžko říct, co by čeští fanoušci chtěli ještě víc...

Samozřejmě! Otázka je, proč se kritika neobjevila v době, kdy to bylo opravdu potřeba :D.

Ještě k vašemu CD, mohl by jsi trochu shrnout, pro ty rádoby fanoušky, co všechno raději stáhnou. Kolik na takovém 1Ks CD vyděláte? Pokud se nepletu, tak dnes kapely svá CD dávají dost silně pod cenou, protože jinak by je asi nikdo ani nekoupil ne?

Kdybych do toho měl započítat náklady na studio a artwork, tak zřejmě opravdu budem v záporných hodnotách :D. My se na ty, co stahují, nezlobíme. Udělali jsme CD natolik atraktivní, aby mělo smysl si ho pořídit, víc už udělat asi nemůžeme :).

Kdo dává dohromady texty a o čem vaše texty hlavně bývají? 

Texty píše náš kamarád Petr Pádivý, který je tématicky naladěn na stejnou anti-human notu, takže není co řešit. Ony jsou hodně metaforické, takže si tam každý najde vlastní iterpretaci, ale aby se moc nevzdálil původní myšlence, je pod každým textem ještě komentář autora.

Aha, kecáte mu do toho taky někdy, nebo mu nechávávte čistě volnou ruku? A pokud jsem si dobře všiml, tak vše máte v AJ, neuvažovali jste také o CZ skladbách?  

Zpívám výhradně ENG, ale texty jsou pro našince v bookletu i v CZ verzi, aby vyniklo jejich básnické zpracování, zatímco ENG překlad se celý rýmuje! Většinou mu do toho nekecáme, protože pokaždé příjde s něčím, co je lepší, než by vymyslel kdokoli z nás. Na začátku si jen proberem téma, případně příběh a pojintu a dál je to na něm. Co se týče zasahování do textu, tak jde jen o kosmetické úpravy kvůli aranžím, ale i tak to je jen zlomeček.

A češtinu jste nikdy nezkoušeli? Nemyslíš si, že by to stálo za zkoušku? Není to tak trochu škoda, že většina CZ kapel zpívá v AJ jazyce, jsou tu přece kapely, které dokážou i v CJ a zní to taky víc než dobře.

Češtinu jsme měli v SF úplně na začátku, ale tu jsem hned vymýtil, protože jsem stále přesvědčen, že ČJ zní v metalové muzice dost agro. Sice je mrak kapel, které v moderní hudbě používají rodný jazyk a zní to exoticky a parádně, ale u CZ kapel se neustále vkrádá na mysl takový ten pocit kluků z Horní Dolní. Já osobně miluju češtinu v melodických a emotivních věcech - viz AGNUS DEI, ION AT AN, PALADRAN či DARK GAMBALE, ale opravdu málokdo tímto jazykem vládne natolik aby to znělo dobře.sf2 

Přejděme trochu dál, jak jste na tom s novým materiálem, pracujete už nějakých novinkách, nebo si teď dáváte voraz a pilujete na koncerty?

Tak nějak pozvolna dáváme dokupy nápady pro nové věci, trochu koketujeme s novými technologiemi, tak se to trochu vleče. Ale nikam nespěcháme a novou desku propagujeme především koncertně.

Co koncerty, máte toho teď hodně, nebo se kopete do zadku?

Koncertů máme požehnaně, snažíme se hrát co nejvíc. Kolem 60ti koncertů ročně dáme, což je fajn.

To vám může spousta CZ kapel závidět. Jak se k těm koncertům dostáváte, ozývají se vám pořadatelé sami, nebo se taky někam zkoušíte procpat?

Je to kombinace obojího. Dneska nikdo na nikoho nečeká, takže kapela nebo její management musejí vynaložit dost úsilí na to, aby se co nejvíc hrálo, ale zároveň to podporovat jistou mediální pozorností, komunikací s fans atd. Je to v podstatě živý organizmus, o který musíš souvisle pečovat. Žádná prdel :D.

To ti i věřím, je vcelku dost zarážející (v dobrém slova smyslu), že vy jste celkem dlouho fungující a známá kapela a přesto jezdíte neustále za cesťáky, což jsou na prosto minimální náklady, které pokryjí většinou jenom náklady na benzín, ne? Proč to tak máte? Nebudu jmenovat, ale znám i kapely, které na CZ scéně nejsou ani 2 roky a už si říkají cestu plus něco navíc. Určitý lidi - org - mají i tak zlé zkušenosti, že jim "narostli nosy" a vybírají si už i v jaký čas budou hrát... Vcelku mě to překvapilo, jaké ceny si říkáte. Myslíš si, že by jste si nemohli dovolit říkat víc?  

Tohle je otázka na tři odpoledne. Pokud mám mluvit za sebe, pro nás je nejdůležitější hraní, ne rejžování peněz, takže radši budem jezdit za náklady než se bít doma v prsa, za jakou že sumu to jezdíme, ale při tom sedíme doma na prdeli. Ale ano, souhlasím s tebou, že jsme hrubě nedoceněným artiklem…, třeba to bude nakonec naše přednost :D. Téma krátké trvání kapely vs. vysoké cesťáky vs. nosy nahoru je kapitola sama pro sebe a opravdu hodně smutné téma. Divil by ses kolik kapel u nás (v ČR na to snad máme precedens) je absolutně bez soudnosti a během krátké chvíle se z nich stávají hvězdy s nepochopitelnýma podmínkama. Většinou takovéhle rychlokvašky neustojí velikost vlastního ega a kapela jde brzy do hajzlu. Já sám za sebe se řídím na scéně pár kritérii, které mi pomáhají přežít i v době mamonu, závisti, vrážení nožů do zad, jsou to: pokora, soudnost, skromnost a celé to podtrhuji láskou k muzice na prvním místě.

Je pro vás nejdůležitější hraní a ne peníze, tak to má myslím být. Když jezdíte za tak málo, tak jsi říkal, že máte i spoustu koncertů. Docela by mě zajímalo, za tu dobu hraní, s jakou kapelou byla pro vás opravdu čest s ní hrát na jednom podiu?

To je težké říct, snažíme si užít každý koncert a vážíme si všech pozvání. Jak psal AGATHOCLES - Kill Your Idol, takže asi moc neprožíváme hraní s velkýma kapelama (většinou maj support stejně u prdele), spíše si pak vážíme přátelství, která mohou vzniknout, za všechny bych jmenoval MY AUTUMN, INHATRED, EASE OF DISGUST, WFAHM, Max z DESPISED ICON, Alan z JOB FOR A COWBOY. Pochopitelně si ceníme opravdových přátelství i na CZ scéně. Ale kdybych měl odpovědět na tvou otázku, prdel jsme měli staženou z koncertů s ORIGIN, CRYPTOPSY, NAPALM DEATH a dalších :).

Známá jména, čest vystoupit vedle NAPALM DEATH apod., by mě zajímalo, jestli jste s nimi aspoň pořádně pokecali a byli ochotní vás třeba nějak pochválit, poradit, či absolutní nezájem, jak jsi zmiňoval výše?

Tohle není asi vhodnej koncert pro analýzu headlinera, protože když jsme přijeli, tak zrovna měli zvukovku, my pak celý koncert otevírali a hned se po našem setu vraceli domů, kde jsme ten večer pořádali vlastní koncert :D, takže jak vidíš, na vybavování nebyl čas.

Co se týče MY AUTUMN, měli jste s nimi evropské tour, jak by si jej mohl českým fans zhodnotit, zkritizovat, srovnat s akcemi na domácí scéně?

Vzhledem k tomu, že jsme si celé tour bookovali sami, nenarazili jsme na žádné extra špeky, takže vesměs všechno podobné našemu domácímu standardu, plus / mínus. Ale tohle jsme zatím zažili asi na všech tour, takže ta Evropa je hodně podobná. Snad jen s tím, že my blbci v ČR jsme ochotní pomoct kde komu, zatímco my aby jsme se pomoci div ne doprošovali - taková je zkušenost především z letoška.

Mohl by jsi trošku upřesnit to doprošování, v čem konkrétně?

Ono to není doprošování v pravém slova smyslu, ale když vezmeš tu CZ ochotu a vstřícnost mnohdy k naprosto nesmyslným kapelám a srovnáš to za jakých podmínek občas musíš kývnout, abys vůbec ten večer hrál, tak to tak vážně nakonec vypadá. Chci říct, že západ to má tak, že všechny schopnější agentury pochopitelně věnují čas do koncertů kapel, na kterých můžou i něco vydělat, než aby svou energii investovali do neznámých spolků, byť sebekvalitnějších. Mám tím namysli, že čím dál víc je z toho byznys a stále méně podpora, ochota pomoct. Což je vlastně na druhou stranu nikterak překvapující jev...

Což je celkem blbá věc, jelikož takhle nedostávají nově vznikající kapely velké šance a i přesto, že mají talent, tak po krátkém čase skončí. Obáváš se toho, že to tak dopadne i v CR, nebo si myslíš, že tu jsou lidi, kteří tuhle scénu drží tak nějak v tom "srdcovním" duchu a nikoliv a kapitálovém?

Nebojím se toho vůbec a to z jednoduchého důvodu - pořád bude dost srdcařů, kteří tu scénu budou držet nad vodou, kteří budou hrát za suchý z nosa, chodit na koncerty, kupovat nahrávky a podporovat kapely…, zkrátka žít muzikou. Tyhle nepříznivý podmínky jsou zkrátka jen síto pro lidi, co nemaj dostatečnou vůli nebo to nemyslí vážně - dodnes si pamatuju památnou větu z jednoho rozhovoru z nejmenovanou true black metalovou kapelou (a řídím se tím dodnes): Jen čas ukáže, kdo to jak myslel! Jinými slovy tímhle sítem propadnou všichni ti pozéři, trendaři, přiživovači a paraziti, kteří prostě jen nejsou schopni zatnout zuby a něco udělat. Na druhé straně barikády stojí pár skutečně talentovaných kapel, ke kterým si lidé cestu najdou právě pro tu kvalitu nebo vyjímečnost, všichni ostatní musí tvrdě makat!

A pod to bych se i podepsal. Když jsem u tohoto tématu, je celkem dost kritizována česká metal/hc scéna, že ty domácí kapely stojí za velké ho**o, jakého jsi názoru? Myslíš si, že nejsou kvalitní cz kapely? 

No záleží z jakého úhlu pohledu to bereš. Dle mě je tu x nadějných, talentovaných i zajímavých kapel, které však sotva obstojí v celosvětové konkurenci a protože většinou nemají ambice / prostředky / kontakty (nebo kombinaci všeho), tak většinou nemaj ani nárok se někam dál dostat. Rád bych se pletl.smashedface2 

A v čem bys shledal problém, že ty nadějné kapely nemají např nějaké dobré kontakty, myslíš si, že je to v lenosti kapel, nebo jenom z nezájmu druhé strany, agentury atd.? 

Tohle je hodně komplexní otázka, tak ji zkusím nějak smysluplně rozebrat. Vemu to od konce - nebudeme si nalhávat, v ČR nejsou agentury, který by měli pod sebou kapely a někam je tlačili pomáhali - je tu sice pár agentur, ale to jsou většinou krycí jména pro pořadatelskou činnost vlastní kapely, realizaci koncertů z dlouhé chvíle či honění trika a balení scene štětek. Takže nic jako opravdový management či support kapel tady nemáme, čož oproti zahraničí dost znatelná ztráta. Další věc je spokojení se s málem - spoustě kapel stačí hrát pro pár kámošů, pár koncertů ročně a když ne, stejně jsou to jen ty stejný místa po ČR bez nějakého znatelného přesahu do zahraničí. S tím souvisí potřeba si uvědomit, že kvalitní hudba je jen základ, jen zlomek tý obrovský mozaiky. Je to sice smutný, ale stejně důležitým prvkem je management a kontakty - bez toho je kapela odsouzena být jen lokální kutálkou, maximálně platit za borce v okresním přeboru. Následují věci jako kvalitní aparát, něco v čem ho dovezou, merch, servis fanouškům atd atd. Takže je to prostě komplexní problém, u kterého jedno souvisí s druhým a dokavaď si to kapely neuvědomí, nevidím to do budoucna moc růžově.

Ty, ale máš nějakou svou booking agenturu, přesněji Emoceans booking, nenapadlo tě něco takového rozjet, když v CR ještě nic takového ne-existuje? Nebo to máš jenom pro svou vlastní potřebu? Co se týče vás, tak vy se evidentně hodně snažíte dostat i za hranice a jak je vidno, máte vcelku i úspěch, máte nějaké slušné ohlasy ze zahraničí po těch tour, co jste již měli?

V našem případě je to právě to krycí jméno, pod kterým sem tam pozvem nějakou zahraniční kapelu. Energie a čas je však sotva na mé dvě vlastní, takže nehrozí, že bych rozjel ještě nějaký servis nota bene pro kapely, co si to ani nezaslouží :D. Ohlasy ze zahraničí jsou poplatné situaci na scéně, někde tě lidi nosej na rukách, jinde sotva zatleskaj, takže to berem tak, jaká je realita.

Čili to berete "sportovně?:) Ještě se vrátím k tomu tour, měli jste nedávno tour s Eas Of Dsgust. Na profilu BZ bylo možno k dočtení, že jste zažili, něco, co by vám jen tak někdo neuvěřil. Mohl by jsi se s tím svěřit, o co šlo?:)

Sportovně berem všechno a vždy, jinak bych už visel. Na tom tour šlo o to, že se sralo vše co mohlo a to už od prvního dne: odpálenej zesilovač, rozbitá hlava řidiče, odřený celý bok půjčenýho auta, turbo v hajzlu u téhož auta, zlomená noha řidiče, spojka v prdeli u vyměněného auta, zapomenuté stage bannery v Bruselu, zlomená ruka pořadatele v Holandsku, zásah sekuritní služby tamtéž… no prostě každej večer se něco našlo, aby jsme nevyšli ze cviku. Ale tak přežili jsme a to je hlavní :D.

Hele, působíš taky v Obscure promotion, zajímalo by nás, jak vnímáš pomyslnou fanouškovskou rivalitu mezi Oefem a BAčkem? popř. to, že se občas nespokojení návštevníci BA ohánějí srovnáním se zahraničními festivaly, hlavně v Německu?

Podle mě tady žádná rivalita není, každý si vybere to své dle dlouhodobé či aktuální chuti nebo v lepším případě navštíví oboje. Obecně se dá říct, že pro true OEF fans je BA moc profi, komerční nebo málo extrémní, v opačném případě je OEF moc punk atd. Nezavděčíš se všem, takže každému co jeho jest :).

Nevím, jestli je to vhodná otázka, ale vyjebal s váma už někdo, takovým způsobem, že jste ho doslova proklínali, někdo, kdo vám podrazil nohy?

Tak stali se nám nejrůznější věci a často by člověk radši sáhnul po fackách, než bonzování v rozhovorech, ale my jsme diplomatická kapela, takže tyhle křivdy, jejichž zveřejnění by stejně jen plodily zlou krev, pomluvy a lži, si necháme pro sebe.

To naprosto chápu a tak by to, si myslím, mělo i být. I když je fakt, že někdy není na škodu, aby se lidi občas o někom něco dozvěděli, když nejedná férově, samozřejmě s mírou.

Ono to v podstatě nemá smysl, protože druhá strana to většinou popře, takže tohle handrkování, domáhání se svých práv či poukazování na nepravosti stejně nikam nevede.

Ještě se tě zeptám, nedávno spatřil světlo světa dokument "Hardcore is more than music," jestli jsi ho viděl. Je to dokument, který se zabývá tzv infiltrací nácků do hardcore scény, osobně by mě zajímalo, co si o tomto dokumentu myslíš a jak se na tento "trend" - infiltrace nácků - dívá vaše kapela, popř zda se vám také stalo, že na váš koncert někdy takovýto lidi přišli, příp. zkušenosti?

Ten dokument je super věc, ale nemyslím si, že by kvůli němu fášci přestali poslouchat hardcore, i když je to samozřejmě víc, než se neozvat vůbec. Na koncertech se všeobecně tyhle lidi pohybují, ale kolikrát je ani nepoznáš a pokud někdo příjde na akci v triku Steinar…, tak co? Vyvést ho ven jen kvůli oblečení. Celkem účinné se mi zdá opatření na Obscure koncertech, kde to máme podchycený a snažíme se zamezit prokazatelně aktivním NS členům vstup na naše koncerty. Jinak SF se naprosto distancuje od jakékoli politické aktivity, ale samozřejmě vždy podpoříme GNWP činnost, kdykoli dostaneme příležitost.

Psal jsi, že se distancujete od jakékoliv politické aktivity, ale přece jen, co ochrana živ. prostředí vs. lidi? Viz nedávno zmiňovaný případ, že farmáři v amazonských pralesech můžou opět těžit vzácné pralesy (dřevo), jak se jim zlíbí. Pokud se nepletu, na FB profilu jste nahodili celkem kritickou zprávu, vůči tomuto kroku, dokonce máte i k takovýmto lidem dosti zajímavý text. Není to přece jen už tak trochu politická aktivita? Né, že bych byl proti ní, to právě naopak! Inu, jaký na tento společenský problém máte pohled?

Ochrana životního prostředí je přece něco zcela jiného než politická angažovanost, i když to klidně může jít ruku v ruce. A ano, máme hodně kritický pohled na toto téma, podporujeme všemi deseti boj proti lidské bezohlednosti a díky každému radikálnímu hnutí jako jsou třeba Sea Shepards (podporovaní třeba i kapelou GOJIRA), kteří dávno pochopili, že je potřeba udělat víc než se hrdě bít v prsa na demonstracích. Když se kácí les, létají třísky a tady je potřeba sekat zatraceně hluboko!smashedface1 

Svým způsobem, je už toto taky politika. Tím nechci říct, že se mi to nelíbí, právě naopak. V tomto směru s vámi naprosto souhlasím a podporuji vás - víceméně, je to jeden z dalších faktorů, kterým se mi vaše kapela dosti zamlouvá - pokud neberu v potaz ten hudební. Jste v tomto směru boje i jinak aktivní, mimo hudební tvorbu?

Pokud chceš slovíčkařit, tak co dnes v konečném důsledku nesouvisí s politikou, že? Na otázku naší aktivity v ekologické sféře se nás ptali hlavně dřív a já musím říst stále to stejné: nejde dělat obě věci pořádně, hudba nás vytěžuje víc, než je zdrávo, takže žádnou opravdovou aktivitu krom třídění odpadu, vegetariánství nebo verbování lidí a dělání osvěty, neprovozujeme. Říkám bohužel, a do jisté míry to může působit jako pokrytectví nebo póza, ale čas je neúprosný nepřítel, takže to skloubit opravdu nejde. Jako útěchu beru to, že až jednou skončím s hraním, zaručeně se pustím do nějakého eko-odboje :).

Já tím nechtěl říct, že když někdo nestojí před stromem připoutanej 30ti řetězy, tak nemůže být člověk aktivní v boji proti tomuto svinstvu. Je fajn, když si lidé vůbec takovéto problémy uvědomují a snaží se, alespoň to minimum, které je vesměs ani nezatíží a to jest "hloupé" třídění odpadu, které vcelku znamená hodně moc. I tak se dá přispět k ochraně živ. prostředí, nebo si myslíš, že taková věc nestojí ani za zmínku? Zmiňoval jsi také vegetariánství, tzn, že jste vegetariáni/vegani? Nebo jen někdo z vás?

Máš pravdu, síla této věci tkví v pověstném začnutí od sebe samotného - to by bohatě stačilo a vše by se rázem otočilo o 180°. Jenže bohužel lidi jsou pohodlný hovada, takže si oprátku utahujem kurevsky pevně. Teď jen stačí podkopnout si židli a i do toho beztak nemáme daleko. Ano, určitě je lepší třídit odpad a sdílet osvětu než nedělat nic, ale dnešní svět je tak daleko za hranicemi lidskostí i zvířeckosti, že snad není jiné východisko než radikalismus, přestože dříve jsem s ním hodně nesouhlasil. Za ty roky se v člověku nahromadí tolik žluči a nenávisti vůči vlastnímu druhu, že je potřeba ventilovat to. A pokud mám být upřímný, lidský život není nic, čeho bych si moh vážit, pokud si člověk neumí vážit jiných životů. Chci říct, pokud například vyjede verlybářská loď i přes zákaz zákonů, nevidím důvod nevzít zbraně do rukou a neudělat něco pro své svědomí.

V tom bych se s tebou i shodnul, tohle chování, nejen na rybolovech, ale všude jinde, velkochovy, jatka atd. je opravdu víc než nechutný, doslova odporný, bohužel né každý toto vidí a ví. Co třeba takové ekofarmy? Vidíš toto taky za tak špatnou věc, jako jsou zmiňované velkochovy apod., kde se k těm zvířatům chovají opravdu nelidsky a vymrdaně? Přece jen, většinou ty zvířata na těch ekofarmách mají vcelku kvalitní a poklidný život, nebo jdeš proti jakémukoliv chovu zvířat?

Ekofarmy by měly zohledňovat to slůvko eko, takže předpokládám, že tam by to mělo vypadat o poznání líp jak ve velkochovech.

To nepochybně, čili, když to tak opravdu je, tak nemáš námitky?

Ne, stejně jako k chovu doma - víš, co to zvíře žere, jak se má, že má pokud možno tu nejlepší péči, není stresované a utisková jako ve velkochovech a i ten konec mu můžeš zabezpečit poměrně rychle, bezbolestně.

Frede já ti moc děkuji za tak moc nabitý rozhovor a chtěl by jsi na závěr něco vzkázat našim čtenářům/vašim fanouškům?

Chtěl bych poděkovat tobě a vašemu magazínu za zájem o rozhovor s námi - moc si toho vážíme, stejně jako všech, co si to přečtou nebo nás jakýmkoli způsobem podporují! Poslouchejte hodně muziky, choďte na koncerty a kupujte desky!

Nová recenze

Další recenzi jsem vyšťárali na webzine R.U.M.: www.rumzine.com

 

SMASHED FACE – Misanthropocentric (CD-2010, Shindy Productions)

Kdyby ještě v R.U.M. zinu působil kolega Gory, určitě by si na novém opusu „Misanthropocentric“ smlsnul – myšleno tedy, že by uklohnil vítězoslavnou recenzi, jenž by dozajista konstatovala jediné: SMASHED FACE natočili zatím svou nejlepší desku! Klukům to zkrátka šlape! Z nahrávky je cítit naprostá vyhranost, která se pojí se snadno rozpoznatelnou suverenitou. Pokud na předchozích fošnách byl cítit krapet oné s těží popsatelné nevyzrálosti, tak na aktuálním počinu se kapela skutečně vytáhla. Nové skladby na mě udělaly zatím největší dojem z toho všeho, co mi kdy bylo od SMASHED FACE naservírováno. Celkový vzestup do vyšších pater deathmetalových lig je tedy zdá se nezadržitelný…

Velmi vřele jsem přivítal pestrost, se kterou se borci vytasili. Už to není jen o přímočaré brutalitě, ze které si člověk pamatoval v podstatě jen začátek a konec…

Jistě…i „Misanthropocentric“ je kolekce nanejvýš bestiální, nicméně instrumentální vyzrálost dovoluje kapele vybrouzdat se i v doposud neprobádaných tůňkách, nehledě na nezadržitelný vliv metalcoru, což ovšem není u SMASHED FACE žádná novinka.  Čím více však bude přímočarost rozkrájena na kousky, tím více bude mít fanoušek pestřejší zážitek z poslechu ( i když i s tou košatostí by se to nemělo přehánět). Kapela dokáže v podstatě mávnutím biče rozporcovat zrcadlo songu, jež následně s pozorným posluchačem skládá do původního tvaru s takřka výchovnou metodikou. To vše okořeněno energií a nezdolnou vitalitou, kterou ovšem kapela dokáže přetáhnout i na koncerty. Ukazuje se, že není třeba vyvíjet snahu o natočení „nejlepšího alba na světě“, právem postačí pečlivost ve vlastních žánrových preferencích. Snadné a fungují, ale ono se to řekne…

Pokud by SMASHED FACE brali svou hudbu pouze jako jednoduché hobby, zřejmě by si vystačili i s málem. Z jejich koncepční práce je však cítit, že pro ně jsou tuzemské hranice málo. Už z toho důvodu je určitě dobře, když má recenzent na kapelu s nemalými ambicemi přísnější metr. Pravda, výše jsem ho zatím nepoužil, ačkoli se k němu nyní dostávám. Nevím, kterak to v uších válcuje bubínky ostatním, nicméně já si nemohu pomoci…obecně mi sound „přijde nějakej divnej“. Nedá se sice hovořit o často připomínaném „českém zvuku“, ale tak nějak jsem nabyl dojmu, že by to všechno mohlo znít přece jen výrazněji. Jaké bylo ovšem mé překvapení, když jsem zjistil, že kluci natáčeli ve Grapow studiu, patřící bývalému kytaristovi HELLOWEEN, jenž se zároveň postaral i produkci? Zvláštní…

Když tedy pominu výše uvedenou pihu na kráse (se kterou nakonec ale mnozí nemusejí vůbec souhlasit), není třeba pochybovat o kvalitním počinu. Jestli budou kluci v obdobném evoluci pokračovat, mohou si brzy rovnocenně podávat ruce s těmi nejlepšími. Album „Misanthropocentric“ musí potěšit každého příznivce agresivní (moderní) muziky. Věřme, že nezůstane jen u naděje tuzemské scény…

ALL

1 2 3 4 5 6 7 810121518222732384347505355 56 57 58 59