7 znamení, že postavičky z medvídka Pú si dávají do čumáčku
Zdroj: http://www.birknet.eu/node/sedm-znameni-ze-postavicky-z-medvidka-pu-berou-drogy/
Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.
Zdroj: http://www.birknet.eu/node/sedm-znameni-ze-postavicky-z-medvidka-pu-berou-drogy/
Je to vážně k nevíře, ale po více než deseti letech mojí víry v BMW se k němu pomalu začínám obracet zády. A proč tomu tak je? Protože právě BMW se začalo obracet zády ke mně. Tenhle článek zřejmě nebude nic pro toho kdo nerozumí autům a možná mu nebudou rozumět ani Ti, kteří autům rozumí, ovšem nikdy nenašli zalíbení v BMW. Abych pokračoval v tom, že se ke mně BMW obrací zády. Člověk nezasvěcený si řekne "co blázní, BMW vyrábí auta, jsou vidět na každém rohu, zvlášť ty paničky v ikspětkách a iksšestkách s mobilem v ruce jsou ve městech denním chlebem". A už to je první kámen úrazu.
1) BMW se profiluje po boku Audi jako výrobce rychlých a luxusních dálničních přibližovadel
Co je na tom špatně? Dálniční vůz by měl řidiče hýčkat na dlouhých trasách, poskytnout mu luxus, svým způsobem ho izolovat od dění venku a nabídnout mu jistotu a výkon pro pohyb v rychlostech nejen do 200 km/h. A to je to, v čem se žebříček hodnot BMW stále více přibližuje Audi a Mercedes-Benzu. Dejme řidiči aktivní řízení, sice se ztratí zpětná odezva od předních kol, ale zákazník přece ocení když mu volant nebude tolik "vibrovat" v rukách a hlavně ve vysokých rychlostech nebude vůz tolik reagovat na malé pohyby volantu a přitom v městských rychlostech bude stačit otočení volantem o 90° pro projetí kruháče. Oželme také trochu agility v zatáčkách, hlavně když vůz bude stabilní při rychlostech kolem 250km/h. A poslední a nejpolitovánějšíhodná věc, hmotnost. Dejme řidiči 12 airbagů, všestranně elektricky nastavitelnou sedačku, automatickou převodovku, 4 zónovou klimatizaci s protialergickými filtry, palubní počítač s navigací a obrovskou barevnou obrazovkou, tempomat s funkcí udržení vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a jako třešničku na dortu pohon všech kol, aby se nám zákazník v zimě vůbec vyhrabal ke garáži. Co na tom že auto váží 1800kg bez posádky a že předchozí generace vážila 1500kg. Vždyť je to dálniční křižník.
2) BMW už dávno není výrobcem automobilů pro fajnšmekry, ale pro zbohatlíky
Už jen na zkušenosti a schopnosti řidiče náročnější pohon zadních kol, který je v poslední době tak často nahrazován pohonem všech kol jak už bylo naznačeno výše, nebo dokonce záměr postavit příští generaci řady 1 s pohonem přední nápravy, jelikož 60% stávajících majitelů řady 1 si stejně myslí, že jejich vůz má pohon předních kol, naznačují že vozy BMW jsou dnes určeny mnohem širší skupině zákazníku než dříve. To a mnoho dalšího naznačuje, že vozy BMW prostě musejí být určeny neschopným řidičům, kteří chtějí BMW, protože je to v současnosti módní trend. Zvláště potom X5 a X6 pro rozvážení dětí do školy a dopravu mezi fitkem, solárkem a posezením u pressa s kamarádkami. Že je na tom něco pravdy dokládá i fakt, že naprostá většina BMW prodávaných v ČR jsou ve vysoce nadstandardní až plné výbavě. Zkrátka pro ty co se nebojí kvůli prestiži vyskládat na dřevo minimálně mega. Možná to teď vypadá jako že ze mě mluví závist, ale nová BMW mě skutečně ve většině případů nechávají chladným.
3) BMW se vzdává svých řadových 6ti válců
BMW umí a vždycky umělo výjimečné motory. To je věc, která se nedá upřít ani současným BMW. Ovšem dochází k odklonu od toho, pro co byly vozy BMW v minulosti tak vyhledávány. Řadový šestiválec. Tato konstrukce jak už název napovídá s šesti válci v jedné řadě, je zvláště vzhledem k nejčastěji používaným řadovým 4 válcům nadána úžasnou vlastností. Tou je přirozené vyvážení rovnoměrného běhu motoru bez nutnosti použití vyvažovacích hřídelí které odebírají výkon, zvětšují zástavbový prostor a zdražují konstrukci. Na přelomu 80. a 90. let byl i motor se zdvihovým objemem 2 litry řadový šestiválec a nikoliv 4 válec jako u jiných výrobců. Výsledkem byl v té době nevídaný výkon 129 koní. Pro srovnání čtyřválcový motor VW o objemu 2,0 litru z konce 90. let nabízí výkon jen 115 koňských sil. A vzpomeňme na ty nejslavnější řadové šestiválce. První M3(E30) byla sice 4 válec, ale hned následující generace E36 byla vybavena řadovým šestiválcem, stejně jako zatím snad nejlepší M3 E46. I BMW M5 vozila v generaci E34 řadový šestiválec stejně jako její předchůdkyně. Dalšími skvělými motory byly a jsou řadové šestiválce _30i, _35i, _30d a _35d. V roce 2001 bylo BMW 330d nejsilnějším dieselovým motorem v osobním automobilu. A pokud vezmeme v potaz zážehový řadový šestiválec s atmosferickým plněním, jako například 325i/328i E36, už ten zvuk který je stejnou ikonou jako zvuk motorů V8.
4) Bílá barva, fenomén počátku jednadvacátého století, nebo jen jednoduchost lidského myšlení?
Tento důvod není vyloženě o BMW, spíše o módních trendech pod jejichž tíhu se dostalo i BMW. Ze všech stran vidíme jak se na nás řítí módní trendy a říkají nám bez čaho nemůžeme být a s čím budeme naopak naprosto cool. Někteří lidé jsou vůči těmto volání imunní a Ti si řeknou "Proč bych měl mít právě to co všichni ostatní? Chci být svůj a mně se líbí jiné věci." Mezi nejsilnější trendy poslední doby patří právě bíla barva automobilů. V minulosti byla tato barva doménou dodávek, některých firemních automobilů a základní barvou pro závodní automobily. Dnes můžeme bílou vidět i na těch nejluxusnějších vozech, většinou ve spojení s idiotem za volantem. Není to pravidlem, avšak jistá spojitost existuje. Bílé BMW X6 s vysolárkovanou blondýnkou s mobilem u ucha za volantem, bílá 330Cd s holoubkem sedícím uprostřed v raparské kšiltovce na stranu. To je jen příklad toho jací lidé dnes usedají za volant BMW. Lidé kteří nemají ani ponětí o historii a dřívější filozofii značky BMW. Zkrátka jen podlehli módním trendům.
5) BMW ve formuli 1
Tato kapitola je už naštěstí uzavřena a i přesto, že nechala vzniknout úžasnému BMW M5 E60 s jedinečným motorem 5,0 V10, opět je ukázkou touhy vedení BMW přeprofilovat se z výrobce řidičsky zajímavých vozidel ve kterých najde zalíbení fajnšmekr i nadšený řidič, na masového výrobce trendy vozidel bez duše. Ne aby řidičský zážitek stimuloval všechny smysly a nutil řidiče klidně vyjet dřív a vzít to delší ale zábavnější trasou, naopak posiluje řidičovo bezvýznamné ego pohádkou o tom, že kdo má BMW, něco znamená. I když to je celkově fenomén dnešní doby. Plná huba silných keců o tom jak umím tohle a tamto a když k něčemu dojde, ouha. Ovšem zpět k účinkování BMW ve formuli 1. To bude naštěstí od roku 2012 nahrazeno návratem BMW do DTM. Je to ovšem mimo jiné vykoupeno odchodem BMW z WTCC. Tento odchod má však své důvody mimo jiné v nemožnosti konkurovat dieselovým Seatům Leon, které jsou motivačními změnami pravidel pro použití naftových motorů výrazně zvýhodněny.
6) BMW jsou v médiích prezentována jako vozidla pro piráty
Ano, vidíme to každou chvíli na silnici. Jakmile se za vámi objeví na silnici Audi nebo BMW, nebude dlouho trvat a brzy uvidíte záď tohoto vozu. To je opět dáno tím kdo si v dnešní době BMW kupuje. "Nadlidé" v podobě pánů podnikatelů, manažerů a jednatelů, kteří jsou přece důležitější než obyčejný člověk a stále spěchají a proto všude musí být první. Podle mého názoru je však vidět mnohem častěji dieselovou firemní Škodu Octavii či Fabii jak předjíždí všechny a všude, přes plnou a do zatáčky. Proč se média nezabývají také těmito lidmi a vozidly?
7) Design BMW
Tohle je věc dosti subjektivní a já osobně s tím problém nemám. Ale kontroverznost výtvorů Chrise Bangela, dnes už bývalého šédesignera BMW byla vrcholná. Vzpomeňme například BMW 5 E60, či BMW 7 předchozí generace.
Co si z tohoto článku odnést? Dobrá otázka. Přeberte si to sami a případně napište do diskuse pod poznámkou.