LubošNehyba - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

LubošNehyba Muž, 35 let / Slatina nad Úpou / Pardubice

00:00 / 00:00play

    Playlist je prázdný :(

    Fanoušek LubošNehyba si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


    Blog

    Martin Hannet

    Upraveno:

    Martin Hannet s oblibou zaplétal muzikanty do svých psychologických her, aby nahrávaným skladbám dodal napětí. Při jedné příležitosti přinutil Morrise, bubeníka Joy Division, aby kompletně rozmontoval sadu bicích, protože v ní cosi chrastilo. Což se ale Hannetovi mohlo také jenom zdát, nebo si to prostě vymyslel. "Obšas si zdřímnul pod stolem, aby se ostatní trochu vyděsili. řekl Chris Nagle, který pracoval jako studiový technik při nahrávání alba Unkown Pleasures and singlů "Transmission" a "Atmosphere". Poté je prostě nahnal zpátky do studia, takže byli při nahrávání pěkně naštvaní. Cukrovka, kterou Nagle trpěl, se stala další  Hannetovou zbraní. Klimatizaci studia nastavil tak, aby tam bylo co nejchladněji. Naoko to dělal samozřejmě kvůli Nagleovi. "Doslova jsme tam klepali kosu" řekl Morris. Hannet tak chtěl zabránit muzikantům, aby se ve studiu zdržovali poté, co odehráli svoje party. Měl tak volné ruce při práci s nahraným materiálem. Zdá se však, že arktické teploty, které panovaly ve Strawberry Studios během nahrávání se promítly do výsledného zvuku skupiny. Člověk při poslechu desky téměř vidí před sebou páru, v kterou se sráží Curtisův dech

    (Simon Reynolds - Rip It Up and Start Again,185)

     

    Gang of Four

    Upraveno:

    Gang of Four tvořili hudbu která zněla ostře a syrově. Andy Gill se vyhýbal efektům, které by tenčily jeho zvuk, jako třeba fuzz, nebo distortion. Burnham se zase vyvaroval používání činelů typu splash. Při tvorbě zvuku této kapely mělo vyhýbání se některým věcem stejně důležitou roli, jako přijímání věcí jiných. „Místo kytarových sól jsme měli antisóla. V určitý moment jsme přestali hrát, prostě jsme to místo nechali prázdné.“ Ale hlavní význam pro zvuk kapely mělo něco jiného: „Lampové zesilovače byly zapovězeny.“ „Lampový aparát je něco, co dneska chce každý kytarista. Je předpokladem pro „tlustý“, rockový tón. To „teplo“ toho tónu je to, o čem je řeč. Já používal tranzistory. Měly trochu pronikavější, čistší zvuk a zněly chladněji. Gang of Four vyžadovali chladný zvuk.“  řekl Gill.

    (Simon Reynolds - Rip It Up and Start Again, 113)