Těžko stanovit legendární historické datum vzniku, neboť kořeny sahají do klukovských let bandy kamarádů hrajících při táborovém ohni na španělky. Již zde, můžeme pozorovat zajímavé souznění mezi jednotlivými nástroji. Zejména pak nejedná-li se o tradiční
táborové písně, ale směs baré akordů sloučených do postupně se opakující smyčky (zaznamenán i výskyt hodinové interpretace přerušené akutní potřebou si odskočit). Smyčka je pak nejčastěji doprovázena čistě náhodnou stupnicí na druhou kytaru, jež utváří
sólo (pozn. Hudební projev zatím čistě instrumentální.). Ale přeskočme o pár let dopředu.
Září roku 2002 nutno popsat trochu idylicky! Jednoho sobotního rána postupuje čtveřice osob skrze ulice v Novém Boru. Jdou nadšeným a hrdým krokem. Kolemjdoucí mohou spatřit Jana Duchoslava jak si přes rameno nese elektroakustickou baskytaru (Jolana Color
Bass, pozn. Nástroj nezabalen pouze zavěšen). Vedle s úsměvem a s paličkami v kapse kráčí Martin Hruška debatujíc Janem Pruckem jenž si kupodivu nenese žádný nástroj. Čelo průvodu utváří modrá kárka z kopce bržděná Danielem Šťastným. Obsah povozu je
prostý. Kombo a podlouhlá krabice s nápisem Fender. Ano! Kráčí k vytouženému snu. První zkouška. Cestou se zastavují u Jakuba Martince pro zapůjčení druhé el. kytary. I on neodolá a jde se zúčastnit onoho historického momentu jako tichý pozorovatel. V
základní umělecké škole je mu však svěřen menší mixážní pult a s velkou libostí mu Jan P. svěřuje i záležitosti technické, neboť je nadmíru jasné, že co se Jana týče, do tajů elektrotechniky a zapojování ještě nepronikl. Kapela tak získává i vlastního
technika, potažmo zvukaře.
Prosinec 2002 a školní akademie Rumburského gymnázia je nepochybně spjata s prvním veřejným vystoupením kapely. Historické prameny hovoří, že právě zde za použití kreativity Danka, vznikl název Konec Chemického Posypu (pozn. V časové tísni a s nutnou
dávkou humoru).
Dodatek: první technické potíže s aparaturou…
V lednu 2003 kapela obměňuje pozici bubeníka. Přichází hudebnice Lída Týnková. Na zkouškách Jakub občasně zaskakuje na bassu za časově vytíženého Jana D.
První písemný záznam sáhá do roku 2003 kdy v únorovém čísle Rock & Pop vychází upoutávka: 28.2. KD Bohemia Nový Bor – ples pěveckého sboru Camella, KONEC CHEMICKÉHO POSYPU. Druhé a na dlouhou dobu poslední vystoupení, po němž se kapela ocitá bez
zkušebny, je doprovázeno velmi příjemnou atmosférou plesu. Idylku naruší až z emocí zahraný závěrečný song Smells like teen spirit. Na pódiu se poprvé ocitá pětičlenná sestava, když Jan D. hází bassu Jakubovi M. a sám se ujímá zpěvu.
Dodatek: další technické potíže s nástroji…
Následuje dlouhé období temna bez zkoušení. Jan D. odlétá na studia do Nového Mexika. Většina členů KCHP zkouší hrát po jiných kapelách. Z jara roku 2004 se dává dohromady sestava v podobě Jan Prucek – klávesy, kytara, zpěv; Daniel Šťastný – kytara, zpěv;
Jakub Martinec – basová kytara; Martin Hruška – bicí. Vše směřuje hlavně k vystoupení pro pěvecké sbory z Francie a Slovinska. Je to třetí koncert v historii KCHP.
Dodatek: lehké problémy s aparaturou…
V srpnu 2004 nastane rozličnost priorit a post kytaristy Daniela Š. nahrazuje rockový nalezenec Michal Maněna. Zbytek kapely se tím ocitá doslova v novém světě. Kapela najednou více harmonicky souznívá, hlavně v názorech na společnou hudbu, a s několika
novými hudebními díly nabírá nový směr. Jejich sen o veřejném hraní po klubech se pomalu stává skutečností.
Dodatek: časté koncertování a časté technické potíže s aparaturou i instrumenty…
Kapela se chystá po vzájemné benevolentní dohodě s Vedením nahrávacího studia Atol v České Lípě natočit Demo CD o dvou skladbách. Týden před nahráváním se na postu bubeníka vyskytne Vladislav Chmelař. 27. a 28.11. 2004 se jak se říká kapela zavřela do
studia a s heslem Lídl je levný obdařila kotouč skladbami I Saw The Ligths a Mr. Beana. Následuje propagační šňůra koncertů k nové desce, která je komentována i mediálně pomocí tisku. Aneb komentář k CD slovy autora článku z novin: ...Mně osobně se
líbí.…
Dodatek: ..potíže s některou technikou přestávají…
Duben ještě tam budem, ale Vladislav Ch. odchází a KCHP je bez bubeníka. Na tři koncerty zaskakuje Martin Rybák z kapely Kauzální Nexus.
Budoucno...( viděné poetou Jakubem M.)
Jo tak až zas budeme mít bubeníka ohromíme svět svou hravostí, sexy rozpáranými kalhotami a totálně zmalovanými nástroji. Přeskočíme udělování cen hudební akademie a rovnou v kročíme do síně slávy Rock´n Rollu. Po strhujícím jamu s B.B. Kingem nám
dohodí jako předkapely nestárnoucí Deep Purple (aspoň nám už někdo půjčí ty Hammondky) a Claptona (tomu zas čmajznem ty jeho košile). Zbytek Led Zeppelin se dá opět dohromady jen proto aby mohl natočit tribut KCHP. Jako uvaděč se nabídne James Brown (a
dotáhne spousty fanynek). Karbovi přijde expresní zásilka z New Yorku. V nenápadné krabici nalezne bassu Marcuse Millera s cedulkou --Já se na to vyseru--.
2006: Na koncerty stále zaskakují další bubeníci jako Michal Budínský, Vláďa Šolin,......Koncem roku se vyskytuje nenápadný hoch s velkou nohou číslo 46, Filip Hisem. Je drobné postavy podobné lehké jazzové paličce. Naštěstí i tak hraje na bubny.
Leden 2007, láme rekordy v historii KCHP! Podařilo se nám doslova přilepit Filipa k bubnům v naší kapele. Již déle než francouzký oběd, ba dokonce déle než Honza vymýšli text, se po menším kanadském žertu svém postu. Konečně, máme bubeníka!!!
dodatek: Kdo měl kapelu v Praze, jistě ví jaký problémy jsou se zkoušením....