Kopr - O kapele | Bandzone.cz

Kopr rock-progressive / Ostrava

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Latentní superhrdina (KOPRodukce)
    Nezařazeno
  • Dívka s podstavcem
    KOPRodukce
  • Klavírista
    KOPRodukce
  • Amokläufer (KOPRodukce)
    Nezařazeno
  • Sadistovo vyznání
    KOPRodukce
  • Tentokrát už určitě
    KOPRodukce
  • Rekviem (KOPRodukce)
    Nezařazeno

Členové skupiny

Nástrojové obsazení: Bicí
Nástrojové obsazení: Kytara, Doprovodný zpěv
Nástrojové obsazení: Kytara, Doprovodný zpěv
Nástrojové obsazení: Baskytara
Nástrojové obsazení: Zpěv

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Ostravská kapela, která prošla za čtyři roky své existence několikamílovým žánrovým vývojem. Současné stadium si libuje ve skřípavých harmoniích, prapodivných rytmech a neklišovitých textech. Za případné poruchy sluchu se předem omlouváme.

Složení:

  • Adan Kowal (bicí)
  • Ondra Zahuta (basa)
  • Venda Strýček (zpěv)
  • Honza Pniak (kapelník, kytara)
  • Jakub Novák (kytara, vokály)

Jedním z nejdůležitějších lidí, kteří stáli před čtyřmi lety při vzniku naší kapely je Chadziantonidis Kostas (rčený Kosťa), kterému také vděčíme jak za základní vedení a vzdělání, tak i za prvotní kontakty na pořadatele koncertů a šíření našeho jména dále do světa.

Kopr fejzbuk profil

Profil na Coffeebreaks.cz

Profil na Rock.cz

Profil na Rockmag.cz

Profil na Muzikus.cz

Profil na ostravskekapely.com

Profil na hudebniskupiny.cz

Profil na sms.cz

Profil na Band4u.cz

Profil na Prejsifestival.cz

Bio a historie

Kdy zhruba kapela vznikla? Byly začátky krušné, nebo jste naopak hned ze začátku měli dobré zázemí, štěstí a lidi, co vám pomohli k prvním úspěchům? Změnilo se nějak nástrojové, personální či žánrové složení kapely v průběhu vývoje? Pokud ano, jak dlouho a v jaké formaci momentálně hrajete? 

Začínali jsme v létě 2009 a většina z nás tehdy hrála sotva pár měsíců, takže jsme začínali vážně od píky. Dohromady nás dal guru mladých ostravských kapel, Chadziantonidis Kostas, prodavač v obchodu s hudebninami. Sám hraje na kdeco a v obchodě mu projde pod rukama plno lidí, takže když najde pár vhodných adeptů, občas z nich něco sestaví a ono to většinou funguje. Má na svědomí i další mladé kapely jako DX, Johanky z Parku nebo We were 5. Nutno podotknout, že jde o záslužnou činnost, protože jinak se (pochopitelně) všichni starají až o kapely, které už mají něco odehráno a nějakou dobu existují. On nám pomohl vzniknout úplně od začátku.

 Nástrojové složení se samozřejmě v průběhu času točilo, obzvlášť velké štěstí jsme měli na bubeníky - než jsme našli Adama, se kterým jsme si sedli hudebně i lidsky, vystřídali jsme další tři. A změny byly i na jiných postech, takže z pěti zakládajících členů jsme v kapele zůstali dva. Nicméně každá změna je k lepšímu a kapelu často spíš nakopne a povzbudí k tomu, že dál už to bude jenom lepší.

  Jak byste charakterizovali hudbu, kterou hrajete, má nějaká specifika, zakládáte s na něčem? Jaké kapely (a nejenom kapely, prostě cokoliv) vás ovlivňují, cítíte, že se hudebně postupně měníte, nebo se držíte delší dobu ve stejné hudební oblasti? 

Začali jsme hrát jako pubertální fakani a postupně jsme docela zestárli a podle toho se mění i náš hudební vkus. Nejdřív to byly čtyřakordovky á la AC/DC nebo Ozzy, pak jsme začali být čím dál náročnější a dostali se někam k System of a Down líznutým americkým punkem, no a to, co připravujeme teď, už jsou občas úchylárny ve stylu Porcupine Tree nebo Diablo Swing Orchestra. Zůstal jediný rys, a to (navzdory tomu, že tady vyjmenovávám konkrétní vzory), že nechceme být ničí plagiát, snažíme se přicházet s vlastním zvukem a vlastními nápady.

 

Co vás na hraní baví nejvíce?

Především hraní samotné.

Cítíte, že se stále posouváte výše, nebo spíše stagnujete? Měli jste někdy chuť se vším seknout, přichází občas existenční krize? Proč? Co je vašim "vysněným snem" a co reálně dosažitelným? Máte, nebo měli jste někdy ambice stát se profesionálními hudebníky?

My máme pocit, že se posouváme čím dál k lepšímu, otázka je, jak to vypadá z venku. Hudebníci mají často tendence úchylnět, čehož vrcholem jsou některé formy jazzu, ke kterému se snad hned tak nepropracujeme. Nicméně se už nikdo z nás muziky nezbaví, protože jde o činnost návykovou. Skládání a hraní je silná droga, se kterou se nedá dost dobře přestat.

(Z rozhovoru pro Moravskoslezský Deník, by Vojtěch Mrázek)