Pár slov o mě,
bylo to v roce 1988 kdy jsme s mými kamarády z ulice přešli od stavění bunkrů a modelování letadel ke "hře na kytary". Byla to náhoda a jenom náhoda (děkuji za to všem tekrát podobně smýšlejícím lidem z Juřinky). Do smrti smrťoucí nezapomenu "rif", který jsem se naučil jako první (díky Zdeno). První kytary vlastní výroby byly hrozné, ale jinak to nešlo, první przniče zvuku byly taky hrozné (plánek na booster jsem získal za krabičku startek bez filtru), ale jinak to prostě nešlo, nebylo za co a ani co pořádně kupovat. A tak se zkoušelo a zkoušelo a byli jsme samouci a internet nebyl a já se učil první rify a sóla od Iron Maiden z kazeťáku.
Přišla vojna a útlum. Ale hned po vojně v roce 1993 jsem dostal první vážnější nabídku a rozpad naší klukovské kapely Ikarie byl nevyhnutelný (krásné to období a musím také vzpomenout lidi s kterýma jsem to vše prožíval: Zdeněk Kopeček-kytara, Petr Střílka-bicí, skvělý basák Jan Bezděk, Pavel Krejsa-zpěv). Lídrem skupiny Crater byl Laďa Vaníček a my hráli po tancovačkách písničky převzaté od Iron Maiden, Megadet, Judas Priest, Kabát atd. Tohle trvalo asi 3 roky a svatba bubeníka vše ukončila.
Další, bohužel krátké období bylo působení ve skupině Valmont a následně v projektu Marcela Bergera. Zažil jsem zkoušky na starém Liďáku a byly to "nádherné prostory", vedle zkoušela Posádková, Mňága, budoucí Elektrikáři, Canon, Klepeto, všude bordel, Zámecká restaurace, paráda.....
V roce 1996 založil Marcel Berger skupinu Gratis a nahrál tak své první sólové album s profesionálními muzikanty ve studiu někde v Plzni. Jeho věci jsme pak nacvičili v této sestavě:Já-kytara, Zdeněk Kopeček-basa, Jan Geryk-bicí, Pavel Mička-kláves. Bohužel jen jeden rok jsme vydrželi hrát a vše se k vůli neshodám v kapele rozpadlo (smlouva s peklem).
Od roku 1997 do roku 2000 jsem si dal pauzu, k vůli tomu, že jsem pořeboval zasadit strom a zplodit syna. Vše se povedlo, i dcera, která k mé potěše už druhým rokem hraje a učí se na kytaru. Ruce svrběly a svrběly a nehrálo se. V té době jsem se ale zmohl na svůj první originál kytarový aparát a byl to jak jinak než vysněný Marshall, kombo 40W, celolampa, paráda.
V roce 2000 zaskakuju v jedné barové kapele z Nového Jičína. Hrají se plesy, oslavy, je to zkušenost ale bigbeat to není. Vše trvá asi jeden rok.
V roce 2003 telefon, volá Dalibo Hromada, ha, super, beru. Nastupuju po Pavlovi Zavadilovi jako kytarista do divadla Schod. Hudební obrat v mém životě, opět začínám hrát a moc se mi to líbí. Hned natáčíme 2 CD divadelních písniček tenkrát ve složení: AC kytara-Lubomír Vrátník, basa-Aleš Venglář, bicí-Dalibor Hromada. Nikdo mě tak v životě hudebně necepoval jako Dalibor, díkýý :-). Prožil jsem ze starýma Kanónama jen jeden rok, který stál za to.
V roce 2004 opouští divadlo Schod Aleš a Dalibor. Zakládáme skupinu Droband z Drobkem, basistou Stanislavem Fojtů a bubeníkem Petrem Břéťou Střílkou a kromě divadla hrajeme i na místních festivalech a tancovačkách převážně však vlastní rockovou tvorbu.
Další posun v "mé hudební kariéře" je setkání a snad i přátelství s Jaroslavem Bartoněm (Citron, Kreyson, Funny), pohodovým to člověkem, kterého jsem vždycky obdivoval a obdivuju. Nakonec se stalo to, že mi za demižón slivovice dával asi půl roku hodiny kytary. Děkuji.
V roce 2009 natáčíme z Drobandem jeho první CD s názvem Svědomí, které nám přijel pokřtít Blue Effect s Radimem Hladíkem.
Rok 2011: stále hraji s Drobandem a jsem členem divadla Schod.
Oblíbil jsem si značku Fender a tak vlastním:
- Fender Stratocaster, USA, Felix HSS/LSR MN
- Fender Telecaster, USA, r.v. 1978
- Fender Telecester, model Richie Kotzen (Japan)
- Fender Stratocaster, model Richie Kotzen (Japan)
- Akustiku YAMAHA APX-8D
Aparáty:
- Marshall DSL100 JCM2000, reprobox Marshall M 1960AV
- Multiefekt Lexicon MX400, ladička BOSS TU 2, pedál CRY BABY
- Prastaré kytarové kombo Peawey