Nejsme nalevo, nejsme napravo. Jsme MUERTI, jsme SMRT – A SMRT SI NEVYBÍRÁ. Tak si to pamatujte…VY SRÁČI! Hlavní inspirací jsou nám punkové skupiny tzv. druhé vlny jako např. Blitz, Cockney Rejects, Business atd., jejichž syrový a přímočarý punk byl později označován jako „streetpunk“, „real punk“, nebo prostě Oi. Stejně jako výše jmenované kapely, tak i my chápeme Oi jako opravdový PUNK dětí ulice, nic víc – nic míň.
Garážový disharmonický kvintet MUERTI:
Démon punku, ajatolláh R´n´R a šaman Oi! Vlad Tèpes – sípot a scénický tanec
Uctívač zeleného listu Jean Carlo Vihuletti – generátor náhodných úderů, vládce hluchoprostoru
Markýz
perverznosti Jarmil Koblih – kytarový mág a iluzionista
Krušnohorský pes Mišák - čtyřstrunné dřevo
HE, HE…PRO TY, CO TO JEŠTĚ NEVÍ, TAK MUERTI JE POMSTYCHTIVEJ GRÁZLÍK Z FILMU SEMTEX BLUES. Tak na to mrkněte, ať víte vo co jde…VY SRÁČI!
TEXTY PÍSNÍ Z ALBA „KONEC HODNÝHO CHLAPCE“
12 HODIN
12 HODIN VE FABRICE MOZOLY A POT
ZA PÁR KORUN NA HODINU KOPEŠ SI SVŮJ HROB
12 HODIN
VE FABRICE PTÁŠ SE NA DŮVOD
KVŮLI ČEMU 40 LET ŠETŘIT NA DŮCHOD
12 HODIN VE FABRICE ČAS SE HROZNĚ VLEČE
DOUFÁŠ, ŽE TI ZA TU DOBU STARÁ NEUTEČE
12
HODIN VE FABRICE MÁŠ CHUŤ NA PIVO
MÍSTO GÉČKA DRŽÍŠ V RUCE TĚŽKÝ KLADIVO
NEČEKÁ TĚ KARIÉRA, OBLEK, KRAVATA
NEČEKÁ TĚ VILA, BOURÁK, SKVĚLÁ VEJPLATA
NEČEKÁ TĚ
KLIDNEJ DŮCHOD, PLÁŽ, PIŇACOLÁDA
POZNÁŠ JENOM LAHEV RUMU A BOLAVÝ ZÁDA
VÓÓ-Ó-Ó-WORKING CLASS
VÓÓ-Ó-Ó-WORKING CLASS
Oi!- Oi!-Oi!-Oi!
BLBEJ DEN
DNESKA NEMÁM NÁLADU, DNESKA NEMÁM DEN
LEŽÍM DOMA S KOCOVINOU A JSEM NASRANEJ
VŮBEC NIC MĚ NEZAJÍMÁ, NIC MĚ NEBAVÍ
DĚTSKEJ PLÁČ MĚ NEDOJÍMÁ, BASA NELADÍ
BLBEJ DEN…DNESKA MÁM BLBEJ DEN
PRO DNEŠEK MĚ NEDOSTANE Z TEPLÝ POSTELE
ANI KONCERT EVIL CONDUT, ANI PERKELE
NEPOMŮŽOU KAMARÁDI, ŽENSKÝ, ALKOHOL
JEN SAMOTA JE MI LÉKEM NA MŮJ SVĚTA BOL
BLBEJ DEN…DNESKA MÁM BLBEJ DEN
NEPTEJ SE MĚ, CO SE DĚJE, NECH MĚ RADŠI BEJT
NETOUŽÍM NIKOHO VIDĚT, CHCI SE NĚKAM SKREJT
DNESKA SI TO MUSÍM VYŽRAT, NEJDU S VÁMA PÍT
VYČISTÍM SI TROCHU HLAVU, ZASE BUDE LÍP
BUDE LÍP…ZASE BUDE LÍP
A.L.P.A.
STARÁ DOBRÁ ČESKÁ ALPA TO JE PARÁDA
KDYŽ JÍ MAŽEŠ NA KOLENA, NEBO NA ZÁDA
KOMU ALE
TENHLE DRIJÁK V HUBĚ ZACHUTNÁ
TOHO ANI VLASTNÍ MÁMA RÁNO NEPOZNÁ
KDYŽ MÁŠ PIVO, RUM A VODKU VE SVÝM ŽALUDKU
NESNAŽ SE TAM NALEJT JEŠTĚ NA EX FRANCOVKU
DRUHEJ DEN PAK NA 100% NEBUDE TI HEJ
ALPA TOTIŽ NENÍ BURBON MADE IN U.S.A.
I KDYŽ VEČER ALPA TVOJE TĚLO ZAHŘEJE
ŽE SE RÁNA DOŽIJEŠ JE MALÁ NADĚJE
BEZ OBAV SI
LOKNI DECKU NEBO TŘEBA DVĚ
ALE PO DVOU LAHVÍCH BRÁCHO BUDE PO TOBĚ
KDYŽ MÁŠ PIVO, RUM A VODKU…
BARFLIES
JSME BAROVÍ POVALEČI, BARFLIES HOOLIGANS
BOHEMIANS A ST. PAULI – ANTIFASCIST FANS
MY
FANDÍME BEZ PŘEDSUDKŮ S LÁSKOU K FOTBALU
PO VEČERECH SCHÁZÍME SE VŠICHNI BARU
A CO TY? A CO TY? A CO - A CO - A CO TY?
KAŠLEME NA POLITIKU DĚVKU ŠPINAVOU
POHÁDKY O LEPŠÍM SVĚTĚ JEN PRO DĚTI JSOU
MY
STOJÍME MARTENAMA PEVNĚ NA ZEMI
JSME BAROVÍ POVALEČI A NE BONEHEADI
A CO TY? A CO TY? A CO - A CO - A CO TY?
JSME BAROVÍ POVALEČI, NO A CO MÁ BEJT
ŽE NOSÍME STARÝ KÉRKY, KTERÝ NEJDOU SMEJT
POSLOUCHÁME Oi Oi MUSIC, HUDBU SYROVOU
A NOSÍME MADE IN ENGLAND MÓDU STYLOVOU
A CO TY? A CO TY? A CO - A CO - A CO TY?
BORDEL
(SHAM 69 „BORSTAL BREAKOUT“)
JE PÁTEČNÍ VEČER A VÍKEND ZAČÍNÁ
HOSPODA JE PLNÁ, BARMAN NESTÍHÁ
KAŽDEJ KŘIČÍ DEJ TO
PIVO SEM
CHCEME PÍT A DĚLAT BORDEL
KDYŽ NA BÁRU BOUCHAJ PANÁKY
VEČER BERE RYCHLÝ VOBRÁTKY
NIKDO NECHCE ZŮSTAT
STŘÍZLIVEJ
CHCEME PÍT A DĚLAT BORDEL
ŽIJEM ŽIVOT V RYTMU ROCK´N´ROLL
VRACÍME SE DOMŮ ÚPLNĚ NA MOL
NIKDO Z NÁS VŠAK JEŠTĚ
NEMÁ DOST
CHCEME PÍT A DĚLAT BORDEL
JOHANKA Z PARKU
DĚCÁK, PASŤÁK, KRIMINÁL, ZÁCHYTKA, ULICE
TAKOVÝ JE OSUD JEDNÝ PADLÍ SVĚTICE
ANDĚLA,
CO PROŠEL PEKLEM A DÁL V NĚM MUSÍ HNÍT
PORAŽENÁ NA KOLENA NEMÁ PRO CO ŽÍT
JOHANKA Z PARKU – TOLUENEM SJETÁ
NA ZASTÁVCE AUTOBUSU ČELÍ BÍDĚ SVĚTA
JOHANKA
Z PARKU – BOHEM OPUŠTĚNÁ
NEMÁ ŠANCI NA PŘEŽITÍ PŘEDEM PORAŽENÁ
KLESÁ KE DNU JAKO KÁMEN HOZENEJ DO VODY
HOLKA, KTERÁ NEUNESLA TÍHU SVOBODY
BEZ
PŘÁTEL A BEZ RODINY MÁ JEN TEN SVŮJ FET
NA SOCKU BEZ BUDOUCNOSTI KAŠLE CELEJ SVĚT
JOHANKA Z PARKU…
KŠANDY, BOTY, TETOVÁNÍ
I KDYŽ ROKY LETÍ A UŽ NEJSME TAK MLADÝ
KŠANDY, BOTY, TETOVÁNÍ NÁS FURT JEŠTĚ BAVÍ
POŘÁD SI TO ŠLAPEM VE SVÝCH MARTENÁCH
I KDYŽ UŽ NÁM PLAKÁTY NEVISEJ NA STĚNÁCH
VÓÓ…KŠANDY, BOTY, TETOVÁNÍ
VÓÓ…JE TO POŘÁD V NÁS
VÓO…KŠANDY, BOTY,
TETOVÁNÍ
VÓO…NEZMĚNIL NÁS ČAS
Z NAŠICH TAJNÝCH LÁSEK, JSOU DNES NAŠE ŽENY
MOŽNÁ NESTIHLI JSME, VŠECHNO, CO JSME CHTĚLI
MOŽNÁ, ŽE UŽ NEJSME TAK ÚPLNĚ STEJNÝ
ALE SVÝMU KULTU, ZŮSTALI JSME VĚRNÝ
VÓO…KŠANDY, BOTY, TETOVÁNÍ…
NAŠE CESTA ŽIVOTEM Oi Oi Oi
SPOJENÁ JE S PUNKROCKEM Oi Oi Oi
V NAŠICH SRDCÍCH ŽIJE DÁL Oi Oi Oi
NIKDY SE HO NECHCEM VZDÁT Oi Oi Oi
VÓÓ…KŠANDY, BOTY, TETOVÁNÍ…
MUERTI ARMY
JAKO JEDNO TĚLO A V NĚM JEDNA KREV
ŘÁDÍ POD PÓDIEM, CO JIM STAČÍ DECH
JAKO
JEDNO TĚLO A V NĚM JEDNA KREV
PODPORUJÍ KAPELU A MAJÍ NÁŠ RESPEKT
MUERTI ARMY...MUERTI OiPUNX ARMY Oi!
UMĚJÍ SE BAVIT A UMĚJÍ SE SMÁT
NEZKAZÍ ŽÁDNOU SRANDU A PROTO JE MÁM RÁD
UMĚJÍ SE
BAVIT A UMĚJÍ SE SMÁT
PRO MUERTI ARMY JE VŽDYCKY RADOST HRÁT
ANTIFASCIST Oi!
ALWAYS ANTIFASCIST, ALWAYS ANTIRASIST
ALWAYS APOLITIC, ALWAYS, ALWAYS, ALWAYS
VŽDYCKY PROTI FAŠISMU, VŽDYCKY PROTI RASISMU
BEZ PACHUTĚ POLITIKY, BEZ HVĚZDY A BEZ SVASTIKY
ANTIFASCIST, ANTIFASCIST Oi!
JENOM Oi! SAMÝ Oi! ANTIFASCIST, ANTIFASCIST Oi!
ZLEJ
(COCKNEY REJECT „SUBCULTURE“)
KDYŽ JSEM HODNĚ POD PAROU, FURT SE HÁDÁM SE STAROU
LÁSKU JÍ VYČÍTÁM, JEJÍ NÁRUČ ODMÍTÁM
KDYŽ JSEM VOŽRALEJ
KDYŽ JSEM VOŽRALEJ
DEJ SI NA MĚ RADŠI BACHA
BEJVÁM TOTIŽ ZLEJ, ZLEJ, ZLEJ, ZLEJ, ZLEJ
CHOVÁM SE JAK DOBYTEK, ROZUMU MÁM PŘEBYTEK
VŠECHNO ZNÁM, VŠECHNO VIM, O TVÝ RADY NESTOJIM
KDYŽ JSEM VOŽRALEJ…
HLAVU SVOU NEZVLÁDÁM, LIDEM KOLEM NADÁVÁM
DO VŠECH SE NAVÁŽIM, SVÝ KÁMOŠE URÁŽIM
KDYŽ JSEM VOŽRALEJ…
PŮLNOČNÍ RIOT
PŮLNOČNÍ RIOT...RIOT...RIOT, RIOT
PŮLNOČNÍ RIOT...RIOT...RIOT, RIOT
NOC JE JEŠTĚ MLADÁ A MĚSÍC SLABĚ SVÍTÍ
POULIČNÍ LAMPY VRAHAJ TEMNÝ STÍN
VYRÁŽÍME DO
ULIC, JÁ A MOJI BRATŘI
NA PŮLNOČNÍ RIOT ROZEHNAT TEN SPLÍN
VYRÁŽÍME DO ULIC OSPALÉHO MĚSTA
ZBAVIT SE TÉ ŠEDI ČERNOBÍLÝCH DNŮ
DĚLAT CO NÁS BAVÍ
A CO MÁME RÁDI
NA CHVILKU SE DOTKNOUT NAŠICH TAJNÝCH SNŮ
PŮLNOČNÍ RIOT...V ULICÍCH TVÝHO MĚSTA
PŮLNOČNÍ RIOT...DIVOKÁ NOČNÍ JÍZDA
PŮLNOČNÍ
RIOT...BORDEL A ZPĚV
PŮLNOČNÍ RIOT...RVAČKY A KREV
UNITE AND WIN
PANE BOŽE SMILUJ SE NAD MOJÍ HŘÍŠNOU DUŠÍ
DO KOSTELA NECHODÍM, JSEM HULVÁT, JÁ VÍM
JÁ MÁM JINÝ NÁBOŽENSTVÍ, ANIŽ TO KDO TUŠÍ
HUDBU DĚTÍ ULICE, TU JEDINOU JÁ CTÍM
JE TO NAŠE HUDBA, CO NÁS K SOBĚ POJÍ
AŤ JSI PUNKER, RUDE BOY, RASTA, NEBO SKIN
JSME JEDNA VELKÁ RODINA, CO PŘI SOBĚ STOJÍ
NAŠÍM MOTEM VŽDYCKY BUDE
UNITE AND WIN
WALK ON
WALK ON…WALK ON
WALK ON…WALK ON
WITH HOPE IN YOUR
HEART
AND YOU´LL NEVER WALK ALONE
YOU´LL NEVER WALK ALONE
TAK POJĎ…TAK POJĎ
TAK POJĎ…TAK POJĎ
VÍRU VE SVÉM SRDCI
MÁŠ
NIKDY NEPŮJDEŠ SÁM
NIKDY NEPŮJDEŠ SÁM
Poslech této kapely se nedoporučuje: Epileptikům, diabetikům, stomikům, melancholikům, logikům, hudebníkům, zvukařům, diskantům a zejména však všem za volantem.
Vážným zájemcům nabízíme i CD s překladem do znakové řeči.
Na základě archeologického průzkumu bylo jednoznačně prokázáno, že první exempláře rodu HOMO MUERTIS se na jablonecku poprvé objevují na počátku třetího věku. Podle radiokarbonové metody prof. Dvořáka sahají kořeny tohoto společenství někdy do jara roku 2005. Toho času se setkávají věrozvěst punkcoru Chaime de Koko (kytara), uctívač zeleného listu Carlo Vihuletti (bicí) a guru basové kytary Jurgen Fachmann a dávají dohromady bezejmenný hudebně-meditační mysteriózní spolek. Díky obsahové analýze dochované magnetofonové DEMO nahrávky si dovolujeme tvrdit, že v létě téhož roku je do výše uvedeného mystéria zasvěcen známý šaman Oi! Vlad Tèpes (zpěv) a neméně známý průkopník epileptického bigbeatu Jarmil Koblih (kytara). Tímto počinem byl kruh VÝJIMEČNÝCH definitivně uzavřen. Po dlouhé řadě tajných konspiračních setkání, iniciačních rituálů a magických obřadů spojených s konzumací halucinogenních nápojů, vystupuje spolek ze své anonymity pod – dnes již legendárním – názvem MUERTI…stává se tak v libereckém Alkatrazu v listopadu roku 2005. Pamětníci tuto událost popisují jako ŠOKUJÍCÍ, DECHBEROUCÍ či dokonce VULGÁRNÍ…Nicméně sláva božských MUERTI brzy získává apokalyptických rozměrů, a tak pod tlakem masových médií je skupina nucena uspokojit rozvášněný dav vydáním multimediálního evangelia se schizofrenním názvem JEKYLL A HYDE. Tímto se šílenství lidu mění ve streetpunkovou epidemii a snad jen důkladná duchovní příprava, tvrdá dřina a odříkání uchránila MUERTI od pomíjivosti slávy, marnivosti peněz a opojnosti moci…skupina odmítá lukrativní komerční nabídky, světová turné a nahrávací smlouvy. Namísto toho se skupina programově vrací ke své původní anonymitě a vyprodané stadiony mění za tzv. rockové kluby, hospody a squaty. Počátkem roku 2010 vydává skupina (opět metodou DIY) své druhé – v odborné literatuře často zmiňované – album KONEC HODNÝHO CHLAPCE. Album KHCH se brzy stává milníkem nejen v dějinách skupiny, ale zároveň v historii ustrnulé české rockové scény. Neotřelé aranže, texty a vizionářský zvuk okamžitě katapultovaly album do čela domácí scény. Paradoxně v dobách největší slávy, skupinu opouští jeden z otců zakladatelů Chaime de Koko a svůj dluh společnosti plně zanechává na bedrech kytarového iluzionisty Jarmila Kobliha.
Diskografie:
2007 CD Jekyll a Hyde
2008 V/A kompilace Czech and Slovak Street Kids vol. 3
2009 V/A kompilace Barflies United
2010 CD Konec hodnýho chlapce
2012 CD ...asi to má taklhle bejt