Za vznikem tohoto ne již zcela úplně mladého hudebního seskupení stálo vlastně náhodné setkání třech hudebníků na festivalu Porta v roce 1993 v Havířově. Tehdy si všiml již poměrně známý (ne ovšem v České republice, ale především v různých přímořských oblastech) skladatel a hudebník Karel Oldřich dvou mladých talentovaných umělců z Ostravy: Marzy a Przemy.
Karel jim tehdy nabídl angažmá v právě se rodícím celosvětovém jazz-symfonickém orchestru, jehož základem měl být bezbřehý koncept tvořivé činnosti, prostý jakýchkoliv žánrových omezení, založený na čisté komunikaci hudebníků z celého světa.
Oba tuto nabídku tehdy samozřejmě přijali.
Karel pak odjel na delší dobu na své zatím největší turné po přímořských oblastech, kde mimo jiné chtěl najít vhodné hudebníky pro tento projekt a zabezpečit (zejména hudebním) materiálem budoucí fungování orchestru.
Do Ostravy se vrátil po dlouhých dvanácti letech v roce 2005, majíc za sebou ve všech směrech velmi úspěšné tažení. Po návratu do Ostravy byl ale (cestou pěšky z hlavního nádraží do centra) přepaden a okraden, mimo jiné o všechny kontakty na nasmlouvané hudebníky, se kterými už v průběhu turné natáčel fragmenty jednotlivých skladeb a zajišťoval si tak příslib jejich účasti při natáčení v České republice.
Bohužel o 95% těchto úryvků přišel taky.
Tehdy Karel opustil ideu sestavení celoplanetárního orchestru a zakokotoval si s myšlenkou, zkusit to v komornější sestavě. Karel oslovil oba spoluzakládající členy orchestru, aby nakonec jen ve trojici zpracovali materiál, jenž nashromáždil v průběhu svého turné.
5% zachráněných fragmentů, které měl uložené ve svém mobilním telefonu (o který jako o jediný při přepadení tenkrát nepřišel) byly při natáčení alba, po nezbytných zvukových úpravách, bezezbytku využity.
A tak vzniklo album Husa v showletu, které si, Vážení přátelé, můžete poslechnout téměř kompletní na MySpace profilech Orchestru Karla Oldřicha, či zde na Bandzone.