Přečtěte si o mě, poslechněte si mě, popřípadě si mě...
Jmenuji se Pavel Klaus a narodil jsem se v Kadani v roce 1983. Momentálně žiji, pracuji a tvořím v Chomutově.
Většina skladeb, která je zde ke slyšení, vznikla během období 2003–2005, takže se nejedná přímo o mou aktuální tvorbu, což je možná dobře – kdo ví, kam by to vedlo, kdybych pokračoval stejným tempem, jako právě v čase vzniku těchto nahrávek :-D
Také hraji na elekronickou basovou kytaru v hudební zábavové skupině Spath.
Experimenty s tichem
Za počátek mě by se dalo považovat moje narození, ale to zrovna teď není moc důležité. Důležité je to, že už od malička jsem měl více než kladný vztah k nahrávací technice a k experimentování se zvukem. Tuším, že už
jako čtyřletý jsem vesele přemazával tátovo kazety, na magneto-gramofonu Tesla. Vzpomínám si, jak mě hrozně přitahovalo to červené tlačítko, které šlo zmáčknout jen tehdy, když byla kazeta v magnetofonu - toto období bych nazval "období experimentů s
tichem"!
Experimenty se zvukem
V té době už jsem měl zkušenosti i s jinou analogovou nahrávací technikou v podobě klasického kotoučového magnetofonu, ke kterému byl dokonce mikrofon - začalo tedy "období experimentů se zvukem". Jak šel čas
a čím dál víc se dostávaly nové a nové technologie mezi obyčejné smrtelníky, vyzkoušel jsem si, jak asi vypadá zvuková mixáž. K pokusům mi dobře posloužilo magnetofonové dvojče, které mi rodiče zakoupili na jednom z mnoha vietnamských tržišť a spousty
kazet, které jsem si sám nahrával z rádií.
Experimenty s hudbou
Postupně se moje touha po poznávání zvuku ztransformovala nejen v touhu po tvorbě zvuku samotného, ale zachtělo se mi tvořit i tóny, které by pak ve větším množství mohly znamenat hudbu! První pokusy jsem uskutečnil ještě během prvního stupně
základní školy. Pokoušel jsem se udržet akord A-dur na špaňělce po tátovi s kovovými strunami a s úzkým krkem, což ale byla neuvěřitelná muka pro mé panenské prstíky. Dal jsem si tedy několikaletou pauzu,
aby zranitelná bříška prstů nasbírala dostatek obranyschopnosti. Opracovány a sdrsněny životem se tedy vrátily na hmatník kytary až ve třetím ročníku na střední škole. Začlo tedy "období experimentů s hudbou", které zatím ještě
stále trvá.