Rude Guerilla - O kapele | Bandzone.cz

Rude Guerilla punk / Praha

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Stroje
    Děti Města
  • Děti Města
    Děti Města
  • SxE Kamarádi
    Děti Města
  • S.H.A.R.P.
    Děti Města
  • Lůza
    Děti Města
  • Cesta
    Děti Města
  • Kapka
    Děti Města
  • Rodina
    Děti Města
  • Drahota
    Děti Města
  • ČKD
    Děti Města
  • Jeden z nás
    Děti Města
  • Vstaň
    Demo 2005
  • Automat konformity
    Demo 2005
  • Naše peklo
    Demo 2005
  • Jizvy na zápěstí
    Demo 2005

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Dodatečné info

Pavel Houška – zpěv
Jirka Koutný – basa
Jirka Baloun – kytara
Jan Neumann – kytara
Standa Helige – bicí

Bio a historie

Tak jak to vlastně všechno začalo? Vznik kostry kapely (tehdy ještě pod názvem Sranci Jehovovi) je datován léta páně 1997. Tehdy se dva spolužáci - baskytarista Jiřík (v té době znám pod přezdívkou Johnny5) a zpěvák Pavel (přezdívaným Bochník pro své nepoddajně se kroutící čírko) rozhodli založit punkovou kapelu. Totéž napadlo i kytaristu Honzu (v některých kruzích známého jako Nejmiho), který si k sobě přizval mistra sól a svého staršího spolužáka Šimpiho. K seznámení těchto dvou partiček došlo přes společného kamaráda a nynějšího úspěšného prodavače akcií Viléma na památném maturitním plesu chemické průmyslovky. Slovo dalo slovo a kapela byla na světě. Z nedostatku originálních nápadů byl vybrán provokativní název Sranci Jehovovi (někde se vyskytující i v mutaci Sranci Jehovovy) a byla zabrána skautská klubovna na Zahradním městě coby zkušebna. Ke kapele se přidává tehdy začínající bubeník Luboš a začíná se zkoušet. Jsou nacvičeny první tři písničky (Drogy, Clash a Balada) a domlouvá se první koncert v kultovním klubu Subterra na pražském výstavišti. Premiéry se neúčastní Nejmi a koncert odehrává na kytaru jen již notně opitý Šimpi.

Ostudné vystoupení a jednoznačně nejhorší výkon kapely za celou historii sleduje znechucené publikum plné natěšených kamarádů. Kapela tedy začne tvrdě pracovat, bubeník se učí používat kopák a píší se nové vály. Jisté rezervy se projeví na koncertě v Rakové u Rokycan, kde Šimpi znovu zklamává kapelu a předvádí další ostudný výkon. Dostává měsíční dovolenou s tím, aby svou hru výrazně zlepšil, on však přichází již za týden a znovu dokazuje, že mu kytara není souzena. Ani bubeník nejeví výrazné pokroky a proto se s oběma muzikanty kapela loučí. Nejmi získává post první a jediné kytary a přichází kytarista Nákazy 17154 Kléma a sedá si na bubenickou stoličku. Kapela slaví úspěchy na břevnovských punkových večírcích a babických pogobálech a rozhoduje se natočit první demo kazetu. Činí tak v říčanském klubu Logo (dnes Macabar) s asistencí kytaristy Bouly (ex - Plán b), který dává kapele živější a našláplejší zvuk. Následuje několik dalších koncertů a začínají problémy s bubeníkem Klémou, který přestává chodit na většinu zkoušek.

Situace se vyhrotí na jednou z břevnovských koncertů, kde za něj zaskakuje bubeník kapely Méďa Péďa Standa a svou hrou sound kapely velice oživí. Slovo dá slovo a stává se plnohodnotným členem. Tím také nastává přerod Sranců na Rude Guerillu (2000). Kapela začíná hrát ve střednědobém streetpunkovém tempu a pomalu opouští staré písně. Je napsáno několik nových písní, přidány jsou dva cover songy (Avail, H20) a se střídavými úspěchy je odehrána řada koncertů. Asi po roce se ke kapele přidává nový člen Placák, který má zaujmout post hlavní kytary. Vše se začíná slibně rozvíjet, Guerilla odehrává několik koncertů se zahraničními kapelami (Ensign, Stage Bottles, Menace, Antidote, G.A.S. Drummers).

Na konci roku 2001 se po dohodě s tehdy začínajícím labelem Cecek Records odebírá do studia v Ledči nad Sázavou, kde o hektickém víkendu nahrává jedenácti písňové album s názvem Děti města. To vychází na jaře roku 2002. V té době kapela koncertuje nejvíce za celou svoji historii a začíná se vracet k rychlejším písním. Ať už poměrně silně melodickým (Slzy na rtech, Těla, Jizvy) tak i s prvky hardcorepunku (Nenávist) a tímto směrem se vyvíjí až do dnešní doby. V roce 2004 odchází Placák a kapela hraje několik koncertů ve čtyřčlenné sestavě. Bylo vyzkoušeno několik nových kytaristů, z nichž byl nakonec ke kapele vybrán nový benjamínek Petr (Imunita), který podbarvuje nové písně zajímavými vyhrávkami a údernými sóly. To se potvrzuje novou, 4 písňovou promo nahrávkou pořízenou v profi studiu ve zkušebně, která vychází v únoru 2005.

Koncem února 2006 nás opouští kytarista Petr...