P.A.T. dnem 3.3.2013 začíná uvádět v život svoji další hudební tvorbu prostřednictvím SMASHED FATE.
Během léta se přidává bicmen Petr Mikeš (ex.Descent Of The Scarlet Skies), BlackSpawN (Mincing Fury) a Tomáš Zajíc.
P.A.T.:
Smashed Fate jsem zvolil samosebou ne náhodně. Vzhledem k tomu, že jsem 9 let makal na hudební tváři Smashed Face, chci pokračovat dál v této tvorbě. Čas běží, lidi zapomínají a já nechci začínat od píky.
Proč taky? Smashed Face je moje hudební tvorba (i když rovnou říkám, že ostatní ve SF měli zásadní vliv na celkové vyznění a osobitost této tvorby), ale kapelu se stejným názvem jsem dělat nechtěl. Nejde mi o slávu, ale s prázdnými rukami po těch letech
vynaloženýho času, peněz, í a ztracenýho mládí :-) odejít nemíním. Rozhodně každá tvorba propagaci potřebuje a mnou již vytvořená muzika je asi tou mou nejlepší referencí. Klukům přeji, ať jim to hraje, zkomponují spoustu super muziky a ať dosáhnou všeho,
co je udělá šťastný....žádný nároky na odškodnění nemám a mít nebudu. Taktéž se SF nemíním soutěžit, kdo je víc smashka. To je opravdu nesmysl. Naši tvorbu utvářeli všichni, kdo se ve SF objevili, takže těžko nová tvorba kohokoliv bez ostatních může být,
jak za starých časů. Obě kapely jsou něco jiného a pokud nebudeme zase všichni v kopě (o co snad nikdo z nás nestojí), tak se to nezmění. Pozměněný název SMASHED FATE je první a poslední věc, co jsem si odnesl. Jsem rád, že kluci pořád hrají věci, na
kterých jsem se podílel a že to fans baví. Co víc by pro mě mohlo být odměnou? To je fakt nejvíc, když moje tvorba žije!
Stylové je pro mě srdcovka US brutal death a deathcore. Prostě tvořím to, nač byli fans SF zvyklí i dál. Ani to jinak nejde, hudbu dělám tak, jak vzniká v mojí hlavě a nemíním se oddávat nějakým kalkulacím, co by bylo dobrý hrát. Textově se pohybuji pořád
okolo ekologie. Chci to vzít ale z trochu jiné strany. Ubrat agrese směrem na lidstvo. Spíš se zamyslet nad tím, kdo tahá za nitky, kdo nastavuje lidem takový podmínky, že se chovají tak, jako by se snad na Zemi ani nenarodili?
Sestava:
Petr Mikeš - bicí
Hraním na bicí se baví od r. 1996, na basu hraje od r. 1998. Na basu hrál v kapele Czerney Petr, XCORE, na bicí v Sinful channel...prý ale to byly takové ty
začátky
Nejvíc je známý jako bicmen Descent Of The Scarlet Skies a jakožto jeden ze zakládajících členů.
Jak říká... "Žiju hraním muziky". Těší se, že konečně bude hrát v kapele styl, který mu byl vždy nejblíže, ale nikdy neměl to štěstí potkat podobně naladěné spoluhráče.
BlackSpawN (voc)
Nejvíce známý jako vokalista Mincing fury and guttural clamour of queer decay (alias Milcunt), kde je od r. 2007. Dále jeden ze zakládajících členů Descent of the scarlet skies, kde působil do r.
2011.
Tomáš Zajíc (7-mi strunná kytara):
Hraje na kytaru 12 let, je to Petrův spoluhráč ze Sinful Channel. Pak se zapojil do několika projektů, ale kvůli nedostatku hráčů se to nikdy nedotáhlo do zdárného konce.
P.A.T. ( 8-mi strunná kytara)
Na československé deathmetalové scéně se už pohybuji od roku 1997 a můžu říct, že to bylo a je dobrodružství. Zažil jsem naplnění přísloví „Kde je vůle, tam je i cesta“. První kapela - ABSURD CONFLICT, v které jsem hrál, vznikla z lidí ze dvou
vesnic, které měli dohromady 0,5 % obyvatel Brna, manažer Louďa byl z dokonce z vesnice, kde žilo snad 50 obyvatel :-) Internet a mobil prakticky neexistovali, byli tak možná předmětem debaty v anarchistických
kroužcích. Vše se řešilo papírovými dopisy, telefonáty a osobním setkáním v hospodách a koncertech. Tragická situace byla i s pořádáním koncertů v převelikým Brně, druhým největším městě Československa. Boom metalu v té době skončil, lidi přestali chodit
ve stovkách na koncerty. Výdělečné byly většinou jen již zavedený kapely jako Root, Debustrol, TORR a spol. Kluby nechtěly dělat koncerty hašišáků, začínající kapely zas do toho nechtěly dávat svoje prachy a ani na to neměli. Za měsíc brigády si člověk
vydělal 4 tisíce korun ... aparáty stály stejně tak, jako dnes. Např. hratelnou kytaru člověk sehnal za 10 tisíc. Přesto, že jsme neměli bohaté rodiče a ještě studovali, byli jsme v té době jedna z nejčastěji UG koncertujících kapel, rozjížděli jsme UG
koncerty v Brně, tvořili muziku, tak, jak nás bavila. Dobré organizační nápady v té době již kultovního manažera a pozitivní recenze na naši tvorbu nám dodávali elán a nadšení do dalších dobrodružných let. Proběhlo tour v Německu s němci Gardens of
Gehenna, kteří v té době vydávali u Last Episode Records (vydávali též Behemoth a Belphegor), pak i čeké s belgickými PREJUDICE. Zahráli jsme na si na BRUTAL ASSAULTU. Za zády jsme měli agilní český laber MERET production.
Vše to bylo prima, ale moje hudební vize se postupem času začali vyvíjet jiným směrem. ABSURD CONFLICT se vyvíjel směr melodický, technický deathmetal, já zas vždy miloval extrémní muziku, rychlý deathmetal alá Morbid Angel, Cannibal Corpse apod. Když
jsem pak objevil kapely jako Suffocation a Dying Fetus, úplně se mi změnil svět. Nápady se hrnuly...co s tím? Na podzim 2002 jsem dostal spam od Freda, že SMASHED FACE hledají kytaristu, páč se chtějí se vydat brutálnější cestou a není s kým by. V té době
to byla zcela neznámá kapela, když jsem chtěl od Shindyho nebo v RedBlacku jejich demo, vůbec nevěděli o co go. Jejich koncertní aktivita – 3 koncerty za rok, nebyla taktéž nic závratného. Na kontě měli jedno demo Invaze v duchu agro thrash/deathu, které
nebylo recenzenty příliš pozitivně přijato. Pro mě ta správná výzva. Zbudovat s nimi nový materiál s hudebním cítěním nejbližším mému srdci, zvláště bicmen Pája se jevil právě jako ten pravý pro moje záměry. Bicmenů a zvláště sypačů na čs. scéně bylo po
skromnu. Hudebně jsme si rozuměli všichni, tvorba šla jak po másle. Mám zde možnost i použít své ekologické texty, což je pro mě velmi důležité. Využil jsem svý kontakty a ználosti z managmentu (byl jsem Louďova pravá ruka v AC) a za 5 měsíců jedeme ALL
METAL MORAVIA Tour po česku. Následuje pořádání výměnných koncertů. Fred se začíná jevit jako výborný manažer, má taky dost kontaktů z působení v zinech a dobrých nápadů. Za rok nám sám od sebe nabízí vydávání debutu Nice Eat You rec. (Vláďa s Fleshless).
Album je vlastně složeno z části mých nápadů z dob AC, z části ze společných jamů se SF. Být u Nice Eat You rec. (Vláďa s Fleshless) byl pro nás posun zase 100% nahoru neb Vláďa měl super distribuci hlavně do zahraničí a domlouvá nám koncerty v Německu,
Rakousku a dokonce i v Belgii. Nejlepší dary byli ale jím domluvené první dvě tour. První evropské tour je v r. 2005 s US brutal bandami WASTEFORM a INSIDIOUS DECREPANCY - 16 dní, 14 koncertů z toho 12 v zahraničí (CH, DE, BEL, IT, AUT, HUN), jeden z mých
splněných snů. Druhé tour je v r. 2006 po Ukrajině. Měli jsme z toho strach. Ale protože sem moc deathmetalových kapel ze „západu“ nejezdilo, dopadlo vše super. Tolik lidí jsme na našich koncertech už nezažili. Každý večer 150 – 300 lidí, stagediving,
pogo a podpisy :-)To už přebírá managment naplno Fred a já mám čas se věnovat naplno muzice, přeučovat se na semistrunou a později osmistrunou kytaru.
Na další desce a následujícím EP se na kytarových rifech začíná podílet několika rify i Fred. Desku Misantropocentric pojímáme jako experiment, kdy přibíráme na další post kytary Malciho (Victims) a následně Sama. Vzniká rozmanitý materiál, který i když
je jiný, nás prostě baví. Toto je již společný dílo, každý má zde nezastupitelný místo. Pořád jsem co se týče tvorby většinový skladatel, ale mladí tomu dávají jiný feeling. Mezi tím jedeme tour s Inhatred, a pak My Autumn, Ease OF Disgust a spoustu mini
tour - třeba s War From Harlots Mouth. Podařilo se nám předskakovat na koncertech (nemyslím tím festivaly, ale sólo koncerty) takových kapel jako CRYPTOPSY, ORIGIN, NAPALM DEATH, DISMEMBER, GORGASM, VOMIT REMNANTS, DEAHEADED, UNMERCIFUL, DECEPITH BIRTH,
GORATORY, NEURAXIS a taky hrát na velkých festech, jako je BRUTAL ASSAULT, OBSCENE EXTREME, METAL FEST. Za toto musím vzdát holt Fredovi, kterej má na tom lví podíl. Hodně cestování, srandy, pohody, ale i dobrodružství a nesnází. Po desce
MISANTHROPOCENTRIC dochází v kapele k neshodám a proto jsem v zájmu dalšího pokračování SF vyhozen. Na kolik to byly intriky vůči mě a na kolik moje vina, to ukáže čas. Rozhodně nejsem žádný svatoušek, ale to snad nikdo. Na podzim 2011, po 9-ti letech zde
končím. Ničeho nelituji, protože atmosféra v kapele nebyla nejřůžovější. Prostě to přes všechnu snahu přestalo fungovat.