Smrt standardizmu - O kapele | Bandzone.cz

Smrt standardizmu jazz-blues / Praha

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Chtěla jsem víc než ty
    Nezařazeno

Členové skupiny

Nástrojové obsazení: Kytara

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Dodatečné info

Bio a historie

SMRT STANDARDIZMU! - přesně tak se jmenuje nový projekt zpěvačky Jany Koubkové, která je nejen odbornou veřejností považována za první dámu českého jazzu. Jak však název napovídá, nový projekt se s tradičním pojetím tohoto hudebního žánru zcela rozchází. A pokud se přeci jen nějaký standard objeví, bude v nestandardním provedení.

Projekt krystalizoval dlouho. Jedním z finálních impulzů k jeho vzniku bylo zpěvaččino rozhodnutí vydat v roce 2014 knížku jejích textů a postřehů Básně z jazzové dásně. Součástí knihy, připravované k příležitosti zpěvaččiných sedmdesátin, bude CD s vybranými zhudebněnými texty. K jejich ztvárnění si Jana Koubková přizvala kytaristu Romana Hampachera a bubeníka Jana Červenku. Vzniklo tak netypické trio, které zpěvačku představuje v mnohem subtilnějších a zároveň syrovějších polohách a hudebně dává maximálně vyniknout jejím autorským textům.

Koubková v triu jen s kytarou a bicími nehraje poprvé – v tomto obsazení spolu s Michalem Pavlíčkem a Jiřím Hrubešem v 80.letech založila Horký dech Jany Koubkové, který má dodnes nejen pro fanoušky kultovní status. Aktuální trio však nabízí nový zvukový výraz – Roman Hampacher používá namísto elektrické kytary kytaru elektroakustickou, vrství zvuky ve smyčkách a vytváří nové hudební barvy, Jan Červenka kromě klasické bicí soupravy používá řadu perkusí – od cajonu po prastarou zvonkohru, vše je maximálně účelné, aby co nejvíce vynikla síla textů Koubkové i široká škála jejích hlasových poloh, od niterných pasáží až po freejazzovou smršť.