sestava:
BACHI - songwritter, kytara, hlavní zpěv, aranže, organizace a domluva koncertů, grafiky plakátů, bookletů, texty na socialních sítích a jejich správa
V kapele od startu
VATÍ - kytara, zpěv, dohled nad souzvukem, domluva pár
koncertů
V kapele od 2014
SMETY - basa, vokály, sound engineer, zkušebna, nějaká ta
grafika
V kapele od 2007
PALMÍK - bubny, spolupráce na aranžích, zvuková asistence, organizace zkušebny, domluva
některých koncertů
V kapele od startu
ex Bullba:
VENCA - kytara (2001 - 2002) GARGI - bonga (2001 - 2004) TEREZ - basa (2001 - 2005) DAVID - kytara (2001 - 2007) BAXX - kytara (2008 - 2009)DR - basa (2003 - 2005)
Bullba family: KURRVA, THEMPTINESS, DR.OGY, PER GYNT, JOHN BOWIE, DIRIGENT, 3ETHECHANGE, @(1_Ü+, EMSÍ KRUTTOR, T.V.K., , F.A.I.N., GRUBER, HALFANGELL 666/999, FUCKIN BASTARDS, MÖRNA ...
Taras Bullba je DIY hardcore/punk-rocková kapela, co pochází ze západních Čech.
Hrajem vod září roku 2001, respektive vod června 2002.
Máme sedum desek a hráli sme okolo 189 koncertů.
Tour v Izraeli, koncíky v Německu a pak tak ňák víceméně po čechách no..
Hrajeme benefity, nebo akce co mají ňákej vosobní význam. Dlouho sme razili teorii, že neděláme nikomu předkapelu, páč je to píčovina vobjetovat tolik energie na to pak dělat vocasy na úkor někoho jinýho co třeba ani nehraje tak dlouho ani neumí něco co by ses chtěl ty naučit, ale je fakt, že když měla hrát pod lampou DAVOVÁ PSYCHÓZA, tak sem tam zavolal a zeptal se.
V současnej době je to s hraním koncertů těžký. Ale snažíme se. Buďte trpěliví a určitě to klapne.
PŘÍBĚH KAPELY:
kapitola první: SVOBODA NENI
LEGÁLNÍ
Byli tu dvě kapely: TARAS BULBA (BACHI, PETR, TWEETY), co hráli akustickej punk v paneláku a STÁDO MIKROBŮ (DAVID, TEREZ, PALMÍK) hrající ve sklepě rodinného domu. Dali společnou zkoušku a nahráli demo STÁDO MIKROBÚ a TARAS BULBA.
Později sme se přejmenovali na TARASOVO MIKROBY. A hráli jsme v sestavě Palmík, Bachi, Petr a na koncertě se řešilo jestli i Gargi na bonga. V tejhle sestavě proběhlo první veřejný vystoupení v PLZNI v hostinci U ŠEBESTŮ ještě pod názvem TARASOVI MIKROBY. Jak to tam tehdy vypadalo je možný vidět tady..Youtube Video DgWOMP7hfx4
Pak se nic nedělo. Petr navíc šel na vojnu na rok a to byla tenkrát dlouhá doba. Ještě předtím než na tu vojnu šel Bachi s Palmíkem nahráli ve zkušebně demo TARASOVI MIKROBY sami, bez basy. Nějakou dobu sme řešili co dál, měli sme chuť hrát. Tou dobou se sestava stabilizovala na BACHI (kytara, zpěv), PALMÍK (bubny), DAVID (kytara), TEREZ (basa) a GARGI na bonga. Písničky vod TM sme si nechali a přibývaly nový (např. MALEJ KLUK, MELODIE, ALL I REALLY WANNA a další, které později vyšli na NÁŠ JE SVĚT). Řešili sme jak se budeme jmenovat dál jestli TARAS BULLBA nebo TARASOVO MIKROBY. Jako TARAS BULLBA jsme nahráli demo ADRENALIN EP, již ve čtyřech, ale s tím, že do některejch písniček, který na demu nebyly - ve zhruba 4ech byli i Gargiho bonga. Byli sme parta, co spolu tráví čas, jezdili sme všude možně i s kámošema, co s náma vůbec nehráli, ale byli taky TARAS BULLBA.
Při návštěvě tehdejšího zhuleneckého doupěte PANTERa se nabízí kytarista VENCA, že bude hrát na kytaru. BACHI se tedy zříká kytary a chopí se jen mikrofónu, zpoza něhož chaoticky vysvětluje ostatním, jak hrát jeho písně. V tomto složení kapela hraje koncerty co sou z hlediska účasti lidí velmi navštěvovaný. Na prvním oficiálním koncertě TARAS BULLBA je víc jak 100 lidí (v RUNWAYi), na druhém ve Sříbře si 150 v klubu pro tak 50 lidí!!!), na třetím, který probíhá v rámci dirtbikových skoků NA LOPATÁRNĚ v Plzni (odkudje také pořízen první živák nazvaný LIVE AT LOPATÁRNA) zhruba dvakrát tolik.
Kapela pak znovu "vyprodá" RUNWAY a účastní se akce, která je významná historicky asi nejpočetnější návštěvou, co kdy dorazila do DIVADLA POD LAMPOU.Po těchto vysilujících/nabíjejících momentech si TARAS BULLBA na pozvání spřátelených PIVO ZDARMA jela oddychnout do SVOJŠÍNA na víceméně soukromou akci, kde došlo k psychedelické seanci, na jejímž závěru VENCA v kapele končí.
BACHI bere znovu do rukou kytaru. Parta produkující hudbu, okolo 16-17 let starých, svobodomyslných lidí, ganja very friendly... výhradního skladatele a cca textaře BACHIHO, odborníka přes technické záležitosti PALMÍKA, manažera, nahrávače a vydavatele DAVIDA a držáka celé bandy, svobodného ducha, TEREZKY. hrála v období 2002-2005 okolo padesáti koncertů, převážně po západních Čechách, kde si u leckoho vydobyla kultovní status. Občas předskakovala kapelám, který si tudy projížděli. Občas někam vyrazila sama. Dokonce zahrála, na pozvání Vitamína, v německém klubu Kassablanca, kde se víceméně aktivně účastnila čtrnáctidenního "letního tábora", které tamní autonomní-jugend centrum pořádalo. Na místo se pak vrátila i rok poté a někteří členové i další rok.
Éra je ve srozumitelné zvukové podobě zdokumentovaná na demokazetách, živácích a především na albech NÁŠ JE SVĚT (které nahrával přes jeden mikrofon tehdejší kytarista DAVID a zároveň na něm hrál:)) a JEDNÉ NOCI NA PUKLICI (to produkoval a nahrával PAVEL HŮRKA alias KENNY. Také se zde poprvé objevuje DR, jako host na basu v jednej písni). DR se zkamarádil s BACHIm a spolupořádali koncerty v Runwayi. Občas zaskakoval za TEREZ i živě, když sme na ten koncert opravdu chtěli jet a TEREZ nemohla, protože to říkala dřív, že má něco jinýho.
Udělali jsme rovněž rozhovor do jediného tehdejšího plzeňskýho čistě hudebního punk, oi, hardcore fanzinu ULICE. Bachi tam potom začal i psát pravidelně. Spolupracovali sme na některých Milošovo akcích, a měli díky tomu příležitost hrát se skvělejma hardcore kapelama, který byli striktně antifa. Pak jsme měli hrát na akci kluků z Ulice, kde nakonec stejně nehrála kapela, která striktně antifa nebyla ani náhodou. A zrušili to. Tu kapelu pak z lineupu vytřískala jejich náhrada, mimochodem tvrdý a přímočarý oi!. Jenomže pak se rozjela série nějakýho tření okolo Streetfight productions, který nám měli vydávat třetí desku. Zcela to poznamenalo přátelské vztahy do jejich vyšumění.. taky jsem možná tou dobou trochu zapomínal na emoce. Byli jsme přátelé. Ta ruka tu pořád drží... Nedošlo tím k plánovanému vydání NEWTOPIE prostřednictvím zamýšleného labelu.
Z týhle doby je nutno zmínit taky kapely, se kterejma sme vícekrát rádi hrávali a pořadali společné akce po Plzni, především v Runwayi, Jamu a někdy i Pod Lampou (např. benefici na SVOBODU ZVÍŘAT). jmenovitě šlo o BEZ FILTRU, MRTWEJ VANĚK, MY NEVÍME (ty nás brali i na jejich akce mimo město jako např. Nepálfest), ŘETĚZOVÁ REAKCE (trasa Mariánky a Runway, DPL), NASTY WORK (což byla nejlepší kapela se kterou sme tenkrát hrávali v tom smyslu, že pro nás a ty brali na koncerty jenom oni nás - hlavně na Čermnou, k Bambimu, nebo do Klatov), SNAKECHARMER, TRVALÝ NÁSLEDKY a hlavně stříbrský PIVO ZDARMA!. Určitě je třeba připomenout taky promotéry, který tou dobou nehráli nebo nehrajou v kapelách, kterým jsme moc vděční za to že nás zvali a zvou ANANASCE, BAMBIXovi, VITAMÍNovi, LEVÁKovi a produkčním Divadla Pod Lampou.
Kapitola druhá aneb DĚTSTVÍ JE MRKVÍ
Kapela najela na nebezpečou vlnu vedoucí k "urychlené" personální sebedestrukci dvou tří členů, jejichž sociální život je tou dobou skutečnou dekadencí. Hraní koncertů je jedinou smysluplnou věcí, jediným světlem členů TB.
Dvě pecky na Newtopii (TRADIČNÍ, FRKING STORY sme hráli ještě v průběhu než sme jí nahrávali... těsně před tim, než jsme jeli do studia KDYNĚ vznikli naráz písně NEWTOPIA, POSLEDNÍ, NOT HAPPY CONSUMER, ŘEKNI SVOJE NE, APL, LOOK I´M DOWN a PRÁVO)
Jelikož náš materiál byl zase o kus dál technicky, zasloužili sme si nahrát ho ve studiu Kdyně.
Desku sme vydali opět DIY na digipack CD-r a dokonce na MC.
Produkční zásah do nahrávání byl tentokrát takový, že desku nahrával BACHI s PALMÍKEM sám. Dejv natočil dvě sóla... a Terezce dokonce majitel studia řek, že neni připravená nahrávat. V podstatě nás ved - byl o dost starší, aniž bysme k tomu dali souhlas nějak navenek.
Na její místo dočasně nastupuje DR (SNAKECHARMER, později NEWMAN, REDFORD a OWLS ARE NOT WHAT THEY SEEM), jež ji v průběhu jejího působení už několikrát zastupoval a repertoár se nemusel učit. Ten však současně má, již předem dohodnuté působení, v jiné kapele (na doporučení BACHIHO a PALMÍKA).Youtube Video 6oiZQ0Iv-tU
Po zhruba dvaceti úspěšných štacích (z nichž jistě nejvíc byl koncerty v natřískané STODOLE, Modrá Vopice nebo Domažlice s kapelama jako SEE YOU IN HELL nebo LAHAR,...) oznamuje i DR svůj odchod.
Proběhly pokusy o to zaplnit neobsazený post baskytaristy od přátel kapely, nicméně ani jeden nedisponoval vyhovující instrumentální dovedností.
Tím končí první jedna etapa kapely a nastává zhruba půlroční období ticha.
Bachi má v podstatě složený materiál na další desku, ale tou dobou o hraní nikdo moc nestojí.
PORTRÉTY ZE ZÁHROBÍ
Zjara 2006 se znovu hraje...a to tak, že nejprve ve dvou partách. Ve sklepě ZACH´S PUBu, kde hráli DR.OGY (a kde mlátil GARGI na bubny), co neměli zpěváka a BACHI s nima občas zpíval jako host cover od NOFX se domluvili BACHI- kytara, zpěv; TWEETY- kytara; SMETÁK- basa a GARGI- bubny na společnym hraní. Mezitím PALMÍK s DAVIDEM mezitím rozjíždí novou kapelu DIRTY LOVE, ve které hraje i VENCA. "Nová" kapela to však dotáhla jen k záznamu zkoušky na kazetě a rozpadá se. BACHI je pozván na zkoušku DIRTY LOVE jako zpěvák. Chvíli to vypadá slibně. Je nazkoušen asi čtvrthodinový repertoár. Z jistých důvodů se ale i tato kapela rozpadá.
PALMÍK, DAVID a BACHI a BACHI se SMETÁKEM se domlouvají, že obnoví TARAS BULLBU. Spolu se SMETÁKEM se začíná střídavě ve zkušebně a u PALMÍKA na chatě dodělávat materiál, věci, co byli už rozdělaný z různých settingů pro PORTRAITS OF FALSE AUTHORITY (post NEWTOPIA období - DESTROY, RISE UP AGAIN, INDIVIDUAL, TURN THE PAGE, "nová" kapela - BASTARDS, a dosud nezrealizované šuplíkové MY BURIAL, LAST WISH) a třeba úplný dvě tři novinky jako titulní song, QUESTION nebo math-corová ASHES OF HUMANITY.
Ten veřejně poprvé zazní v květnu 2007 v NEUTRALU na pozvání VENCY.
Kapela koncertuje celkem aktivně. Našla parťáka v kapele DR.OGY. (Smeták a přátelé), Bachi přidělá další songy jako BROTHERS IN PAIN, BROKEN HEART nebo IF YOU FEEL SO FREE YOU´RE JUST A SLAVE OF YOUR FEELINGS
Schyluje se k nahrávání čtvrtého alba. Již je domluvený termín v domácím studiu Ondry Fraňka, kterej mě vodchyt pod Lampou na ňákym koncíku. No tou dobou toho ještě moc nenatočil a tak to bylo takový přívětivý, neprobádaný. Domluvili sme se na desce, a na tom že to ňák necháme na nějakym finančnim stropě. Bachi to celý ved, v podstate od prvního po poslední tón... no byl to pokus jak to sloučit. Tehdy ta kompaktní vize prostě nepŕeklenula v nějaký samovolný plynutí krz všechny členy kapely, a tudíž to bylo trochu nešťastně i dost o vůli.
když DAVID ze dne na den prohlásí, že opouští kapelu (po koncertě v DPL), bylo to i pro názorové neshody o tom jak se prezentovat v rámci scény. David se přikláněl k pokornému jednání, Bachi rovněž pokornému jednání avšak k jiným "starším" punx než tomu bylo u Davida. Prostě jestli tam měl DAVID DAY AFTER, měl tam BACHI Rožnov. Jestli tam měl DAVID PINBACK a screamo, měl tam BACHI DEATHWISH, DISCHORD a HELLCAT. K tomu výchozímu základu (EPITAPH, FAT WRECK, BURNING HEART) nově. Což jsou korelativně akceptovatelný rozdíly, tedy... Hledali sme kam jít dál a každej chtěl jít trochu jinudy.
Kapela se na čas rohodne hrát ve třech, v kteréžto sestavě taky odehraje pár koncertů, mimojiné i na Bachiho dvoudenním megafestivalu BOLESTFEST. Youtube Video ti1PHEoohpo
Na tomto festivalu se také SMETÁKOVo kapela DR.OGY rozhodla ukončit svojí dráhu, protože se jejich zpěvák (a náš kámoš) PLECHY zabil.
První čtyři písně jsme nahrávali ve třech. Aby kapela zjistila, že písním budou slušet kytary dvě, rozhodne se naverbovat kytaristu BAXXE (taky ex- Dr.OGY), s nímž desku PORTRAITS OF FALSE AUTHORITY: SOUNDTRACK TO YOUR PERSONAL ENSLAVEMENT dotočí a začne zase koncertovat.
Hodně sme tou dobou hráli s LOVE SONGS PLAYERS, začínajícíma BARREL, NEWMAN, REDFORD nebo SUNSTROKE, na akcích, který pořádalo DPL, jmenovitě Franta - třeba s BLACKFIRE!, DAVOVOU PSYCHÓZOU, ale taky náma samotnýma, resp. Bachim s tím, že to byli dost akce na kterých jsme sami hráli. Zjisti si DNV IDEA.
Úplně posledním štychem týhle etapy bylo laso hozený vod Šimona na koncík v Rudě na SNOWBITCH afterparty (kde premiérově zazněla LAST OF THE MOHICANS).
Po téměř roce, kdy se deska upravovala je konečně k dispozici finální master k lisu. Jenže jednání s labely nedopadlo úspěšně.Nikdo si jí neposlech.A my sme veškerý prachy dali už do nahrávání. Nebyly žadný rezervy a nikdo nám nepomoh. Chvíli trvalo než sme to rozjammovali ve třech (BAXX odešel) s občasnými hosty. Toto období trvalo asi půl roku, během něhož sme byli rovněž nuceni hledat novou zkušebnu. Zkoušeli sme to zas u Palmíka doma, ale nakonec sme sehnali vhodnějších prostor.
NOVÝ ÚSVIT
Životní vášeň pro hudbu je asi nezlomná a tak se po roce jammování jako kapela rozhodujem neplánovaně udělat jedno-koncertní comeback na benefičním koncertě pro dům EXODUS, kam nikdo nepřišel (pršelo).
Koncert se nám sice zas až tak moc nepovedl, ale to nás taky neodradilo a je jasný, že pokračujeme dál. Zahráli sme tam nějaký
novinky ADAPTERS OF HOPELESSNESS, UNSEEN DESPERATE FLIGHT nebo MYTHOLOGY FOR BELIEVERS.
Za zmínku jistě stojí i kapela KURRVA, kterou BACHI založil spolu s PETREM a VLÁĎOU z kapely BARREL a PALMÍKEM na
bicí. Desetiminutová erupce crustové energie vybouchla dosud jen jednou veřejně a to na koncertě v JABLONi.
Pak odehrajeme tak jedenáct dvanáct koncertů, přičemž je třeba zmínit jak ty avantgardní (koncert pod mostem pouze na vlastní aparaturu), sérii tří koncertů s PVA, společný koncert s Dejfffovo a DRovo novou kapelou v Domažlicích, spoluúčast na turné skvělých HIT THE SWITCH (NITRO records) v Litvínově a v neposlední řadě dva skvělé koncerty v DIVADLE POD LAMPOU (viz. odkazy na reporty od RAWZINE a COREMUSIC níže), případně v Dejvickej klubovně, kde sme dali sraz s Lanem. Jádro našich koncertů tvořil kompletně nový materiál v angličtině ( k výše zmíněným přibyli songy jako ALWAYS WITH THE DOUBTS, FREEDOM DAUGHTER, GHOST INSIDE...) Tato velmi pozitivní etapa TARAS BULLBA je završena čtyřpísňovým EP PRINCIPLE OF CHARITY, který kapela vyvěsila v časech krutých mrazů na bandzone.
Pak dlouho nic. Teda ve světě TARAS BULLBA. Palmík začal hrát s nic , Bachi se věnoval svým projektům s PER GYNTem (s čímž mu mimo jiné pomáhal jak Smety, tak Palmík) a hraní s THEMPTINESS, kapelou kterou založil se svým kamarádem od dětství, ČERMIM na basu a s GARGIM na bubny. Ale tak mezitim, co se hrálo s jinejma kapelama sme zkoušeli že jo na to nahrát novou desku.
Kapitola pátá: NOSTALGIE
Skoro rok a půl to trvalo, než se na benefičním koncertě pro Food not bombs Plzeň objevila známá trojka s ouplně novým programem, kterej přes léto svépomocí nahrávala u Michala na chatě. Bachi napsal český texty, taky pár novejch songů a Smeták se činil pak následně doma u kompu. Výsledkem je třináctiskladbový album NOSTALGIE.
V průběhu jara se TARAS BULLBA rozhoduje natočit svůj první videoklip - konkrétně ke skladbě "Utrpenec na útěchu".
Bachimu se urvalo kolečko na bedně. Samotné natáčení probíhalo hlavně v prostoru bejvalý papírny. Po fázi stříhání byl klip premiérově promítnut na velmi úspěšném koncertě v JAMu.
Deska vyšla nejprv na CD-R tradičně, a byla ponechána zadarmo ke stažení.
Za další skvělý věci, který se odehráli v životě kapely lze jistě považovat, jednak prohloubení a strvrzení přátelství s PVA (společné výjezdy na koncert - mj. TB poprvé v Brně), ale hlavně také spřátelení se skvělou kapelou WE WILL FLY z Berlína, se kterou se záhy Taras octnul podruhé na moravě (Valmez, Ostrava). V létě jezdíme dál koncerty s PVA, občas uděláme koncert sami, nebo nás někdo pozve a vychází nám rozhovor v RAWZINE. Bachi se, protentokrát i s pomocí přátel okolo plzeňskýho FOOD NOT BOMBS, rozhodne uspořádat jednodenní festival BORSKÝ PANK.
Na pozvání Paula z WWF Bachi domlouvá, organizuje a odřídí německý turné (nakonec se některé koncerty nepovedlo zabookovat a tak to byla poue víkendová akce) svých dvou kapel, tedy ještě s THEMPTINESS vyrážíme na třídenní výlet "AMBIVALENT KONVERGENZ" po trase NÜRNBERG - LUDWIGSBURG - PLÁNĚ. Za povedenej lze považovat především koncert v Ludwigsburském muzeu bicích nástrojů, a to i přes menší návštěvnost. Dokonce zde majitel připevní Bachimu neustále padající kolečko od bedny.
Ještě před timhle vejletem se kapela vypravila na Palmíkovo chatu do Ledec, aby zde nahrála píseň "LÍNÁ", poslední nezapadnuvší střípek naší Nostalgie.
Po dlouhých letech hledání vhodného formátu pro záznamy našich písní, jsme kontaktovali ADRIKa, s prosbou "Vyryj nám Nostalgii do
plastu...".
Dále pak, pozooor... Na pozvání Vatího (ex- BEZ FILTRU) letíme v době války na čtyři koncerty do IZRAELE, kde postupně zahrajeme ve městech Haifa, Herzelyia, Tel Aviv a Jeruzalem. Vatí nás na těchto štacích doprovází na druhou kytaru a mikrofon. Z tour Bachi napíše reportáž (ta se později objeví v punkovym zinu Kazimír č. 6)...., dále zde také natáčíme záběry pro videoklip k písni JEDEN ČLOVĚK. Po návratu na domácí půdu, a po velmi povedeném koncertě v plzeňském JAMu hrajeme na různých místech převážně na jihu a na západu.
Přijímáme Vatího za člena kapely. Kdysi v začátcích kapely působil ve zdejších punkových, undergroundových kapelách (výše zmínění BEZ FILTRU, dále AJETO!, BFT, později MOMENTÁLNÍ NÁPAD) a díky němu, jeho talentu a především muzikantskému umu naše muzika dostává druhou kytaru a zpěv.Youtube Video BHySKzMRO3Y
Pokračujeme v koncertování na různých místech, a pomalu nám dochází Nostalgie.. Nevadí, svůj koncertní program nakopáváme některejma starejma peckama a taky coverem od Social distortion, kterej má v našem podání českej text a jmenuje se Rány lásky. Ještě stihneme odehrát turné spolu s našimi izraelskými přáteli SIN TAX, které mělo celkově šest zastávek (Rottenburg - Plzeň - Kladno - Praha - Č. Budějovice a Brno) a se kterým nám hodně pomáhala ZELÍ. Nicméně, to kolečko neustále padá...
Pak nutno zmínit dva koncerty pro HELPDRIVER, v Lampě a v pražskym ROCK CAFÉ, kde byla mimojiné pokřtěna kompilace NOW OR NEVER, na které máme písničku a kterou Bachi dával celou dohromady. V rámci zapomínání, jsme se (ne)rozhodli, teda některý z nás, totálně zrušit na koncertě v BOŽKOVĚ Pod Kopcem, který v rámci turné k albu (prozatím) poslední.
Zveřejnění druhého klipu "Jeden člověk" proběhlo v tichosti a
pokoře. V relativní zimě za sporadického sněžení vychází v počtu 21 ks na ZEM RECORDS náš první vinyl - NOSTALGIE, kterou se nakonec rozhodneme distribuovat individuálně kus po kuse. Úplně posledním koncertem před delší pauzou pak byl koncertní výlet (již s
průřezovým setem) do Horažďovic, resp. tamního pro kapelu kultovního skateparku, ve které se jezdilo kdysi a jezdí dodnes. Hrálo se v minirampě.
STROJI, BUĎ POZDRAVEN
Jako odrazový můstek nové etapy se jevilo soustředění u Palmíka na chatě.
Taky jsme se nechali ukecat na vystoupení v Třemošné na DŘEMFESTU, kde nějaká ta ukázka vznikajícího materiálu i proběhla. Tehdy se novinky jmenovali například Chce to neklid, Země nebo Sebelítost. Bylo velice romantické procházet se timhle plzeňskym new jersey a vidět bilboard na HC/punkovej festival. I díky tomu jsme pak sem tam hráli. Například v Klatovech dvakrát ve Falconu na akcích STINKY FEET (Ž&A), nebo na akci na milevské nádražce
Ono vůbec se rozjela v kapelním životě, přišli děti a s tím i nová perspektiva a logistika věcí, která se postupně překlenula v pozvolné hraní.
Jisté rozpory vyvstali okolo našeho premiérového vystoupení v plzeňské Papírně, kde jsme hráli spolu s nejmenovanou populární švédskou skupinou, a kde jsme si zapálili cígo na stagi na protest - protože se k nám chovali hnusně.Chuť jsme si spravili hned na dalších dvou koncertech (Klatovy, Rokycany), rovněž na jednej takovej soukromé akci, kde se s náma radovali úplně všichni.
Materiálu na desku bylo tolik, že jsme se jej rozhodli rozdělit na dvě části. Tu první jsme celou po dobu tří let nahrávali ve zkušebně a dokončili jí kalbou v Louňavě. Lemmyho (ex- SIN TAX) mix songu NAPOLI V AUKCI se nejevil jako ideální, ale napomohl k tomu redefinovat zvuk pro náš vlastní, na kterym Smety makal dál. Bachi byl už se zvukem spokojenej, ale Smety pořád tušil, že to jde posunout dál. Kontaktoval Johna Harcuse, který se mixem začal zabývat. Pak přišlo rušení koncertů v souvislosti s kovidem.No a když už jsme to nemohli vydržet s tou nečinností, objevil se ani ne tak první singl, jako spíš klip od Palmíka s Dejvem k písni PŘÍTEL. Zvuk tohodle singlu (a taky v pořadí již čtvrtýho klipu) byl již zabalenej do kabátku mixu a masteringu Johna Harcuse. Další klip¨- AMBICE TRPĚT sme natáčeli s ABUem. Konem školního roku pak došlo k zveřejnění sedmý desky 7ALUTE MACHINA. Premijéra proběhla na Božkově spolu s PVA. Následoval Špekpark s AM, kde bylo docela dost lidí (díky Gargi!) a taky byla skvělá garáž u kluků z PRESUMPCE NEVINY, kde jejich další kapela BOHUŽEL zahráli cover naší Poslední. Pak koncert ve Strašicích, kde sme si připomněli dvěma peckama, že hrajeme dvacet let.
Ale to nijak neomezilo, aby nemoh-lo vyjít třetí video (tentokrát tak trochu lyric) k pecce VŠECHNO BUDE
NĚJAK. Po Bikeparku a Dřemfestu z německé lisovny konečně dorazil (nakonec s předstihem) test-press naší sedmý desky. No a po tisku bookletu sme se pustili do mile chaotické
distribuce objektu onoho.
Garáž si zopákneme (a opět dáme pokoncertový jam - tentokrát všichni z kapel), následuje NĚCOBRANÍ, kde se obhájíme před xcorovou scénou, pak dva letní koncerty po 17ti letech na ČERMNÉ u Želvína a Ananasky, kde to opravdu nemělo chybu a kde byl pokoncertní jam protaženej s malou přestávkou do tří hodin odpoledne. I v Němčicích na RAW FESTU se líbilo, bodeť by ne - je to domácí akce,(kterou navíc Bachi zakusil rok předem jako @(_1Ü+ ).
Nic moc nebylo, když nám vykradli zkušebnu. Tu jsme nakonec museli taky opustit. V rámci mezikapelní pomoci nám přátelé, se kterými jsme společně zkoušeli téměř dvacet let, dali tip na prostor, kde hrát.
I díky zájmu pořadatelů koncertů, které jsme tou dobou hráli (klatovsko, Rokycany, Tachov) se zabydleli a pokračovali...
Máloco by dovedlo nakopnout, asi jako kobyla, než to když se povede koncert se všim všudy. Ne vážně ty Domažlice po 9ti letech byl i při skromné, avšak příjemně zaplněné místnosti, i díky kamarádům, co dorazili a bavili se tak nějak přirozeně. Že ani nevadí, to kolečko dávno nemam.
Ještě se nám teda, ale to neni zas tak morbidní, nějakej pejsek vysral přímo před vchod vpodstatě fungl nový zkušebny..
...
Veškerou naší hudbu si můžeš poslechnout tady:
pozn. některý naše desky sou onlajn!
DISKOGRAFIE:
LÍNÁ (on-line singl, červem 2014) *******
NEWTOPIA (CD-r + DIY tape, ledem 2005) ***
newtopia/poslední/not happy consumer/tradiční/look I´m down/řekni svoje ne/a.p.l./právo/frking story
PORTRAITS OF FALSE AUTHORITY (CD-r, kvetem 2008) ****
ashes of humanity/don´t let these bastards steal your soul/our rotting will/rise up again/destroy!/turn this page/brothers in pain/my burial/discharged/if/osa nostra/portrait of false authority/missing the meaning/last wish
NÁŠ JE SVĚT (CD-r, jedem 2003) *
návštěva zubního lékaře/jaký sme/ta naše generace/11223/adrenalin song/malej kluk/melodie/vo pózách/living in own lies/all I really wanna/náš je svět/skunks not dead/holy man/188 2b/venku pořád chčije/hulení není legální/I need you/outro
7ALUTE MACHINA (On-line, serven 2021) ********
starosta/zpívat písně nasraný/jeho představa/sebelítost/-/napoli v aukci/střípek/přítel/ambice trpět/všechno bude nějak
videoklipy: Přítel, Ambice trpět, Všechno bude nějak
PRINCIPLE OF CHARITY (on-line EP, úhoř 2012) *****
ghost inside/always with the doubts/freedom daughter/last of the mohicans
JEDNÉ NOCI NA PUKLICI (CD-r EP, květem 2003) **
taras bullba/I wanna be sXe/debil war/žiju rád/we/děti
NOSTALGIE (lathe-cut LP, on-line, chlebem 2013) ******
svítání/dotkni se/utrpenec na útěchu/počítač/na okraji srázu/nostalgie/moje srdce/nevěřím/koloběh/děti šedi/předpokládej/jeden člověk/odcházení
videoklipy: Utrpenec na útěchu; Jeden člověk, Nevěřím.
NOW OR NEVER (výběr CD-r, říje 2015)
líná
BOLEST FEST (výběr DVD-r, březí 2009)
ashes of humanity/rise up again (live)
MOVE YOUR ASS II. (výběr CD, ?? 2004, MYA)
we
NÁŠ JE SPEED (prdelky on-line, 2013, s laskavým svolením Taras Bullba records)
výběr ZENARCHY! (CD-r, září 2011)
*
officiální dema:
SPRÁVNÁ VOLBA (kompilace demáčů 2002)
TARASOVI MIKROBY (demo květen 2002)
STÁDO MIKROBÚ A TARAS BUL´BA (demo září 2001)
---------------------------------------------------------------------
ODE TO FEEDBACK - live (on-line, 2012)
POD LAMPOU NA ZEMI - kazeta (DIY, 2004)
CHCE TO NEKLID (NOSTALGIE LIVE ´13-´17) (on-line, 2020)
LIVE MŮZA (CD-R, 2004)
LIVE AT LOPATÁRNA (CD-R, 2002)
----------------------------------------------------------------------
+non-album trax:
winstonův smír, lék pro ztracený svět, taras bullba will never be a sXe band, zavraždi vládu (s hudbou od NOFX), broken heart, líná, rány lásky (s hudbou od Social distortion), crust song for taus, imagefuckers, punk is dead, feťák, blblblbeček a punklife.
covery:
NOFX (Murder the government, Bob, Drugs are good), BAD RELIGION (Sorrow), RANCID (Radio, Journey to the end) GOOD RIDDANCE (One of the braves), E!E (Míša), GREEN DAY (Basket case, She), TRAGEDY (Life), SEX PISTOLS (Anarchy in the U.K.), RAMONES (Blitzkrieg bob), PVA (Roste tráva na poli), BOB MARLEY (Natural mystic) a další...
publicistika:
PO DVACETI JE TO JEDNO aneb PITVA JEDNÉ NOCI - YouTube - audiodokument který nepotřebuje další komentář
TARAS BULLBA - Salute Machina (czechcore.cz) - recenze na naší desku Salute machina od Samuela
http://ludek.blovsky.cz/cidre-punk-fest-14-7-2018 - reporty z CIDRE PUNK FESTu
https://www.youtube.com/watch?v=1VKM87TUre0 - rozhovor s Palmíkem na youtube
https://www.youtube.com/watch?v=Zfd46oMZehM - recenze na naší desku Nostalgie na youtube v podání Dejva
http://punkgen.sk/interview.php?with=bachi - rozhovor s BACHIm z velké části i o Taras Bullbě
http://www.czechcore.cz/TARAS-BULLBA-IZRAEL-SUMMER-TOUR-P7023892.html - Bachiho report o izraelském tour.
http://www.echoes-zine.cz/reporty/wake-up-mountains-vol-5 - ohlédnutí za báječným Kašperským večírkem (z hor)
http://www.coremusic.cz/component/k2/item/1634-big-kids - report ze skvělýho koncertu v lampě
http://rawezin.wgz.cz/rubriky/download - zin o plzeňskej kutluře, ve kterym je (nejen) s námi rozhovor
http://www.rawezin.wgz.cz/reporty-z-akci/koncerty-plzen-zari-2011.html - report z výroční akce
http://www.plzenskekapely.cz/reporty/taras-bullba-a-spol-10-2014 report z JAMu