THE V.I.P™ - Novinky | Bandzone.cz

THE V.I.P™ rock-hard rock / Praha

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • THE DEEP FALLEN THROUGH CHEST BOYS CLUB
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • DARKNESS HOUSE
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • ROSE DELIGHT
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • WONDER SONNY
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • BOYS IN THE CAR
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • HOT WEDDING
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • ROB A BANK
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • HELP ME LORD
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • MEMORY OF BOB MARLEY
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • EAGLE'S CRY 9/11
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • MILLION MOMENTS OF THE SILENCE
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • SO CLOSE, SO FAR AWAY
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • OLD DANCE ON THE KILLING GROUND
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • PRAY HARD
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • MY PRIVATE AIDS
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • XMAS
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • REACHING UP TO SOUL
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • FANTASY OF THE MIST AND RAINBOW
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • DOCTOR TENNESSEE INITIATION
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • THIS VOICE IN MY HEART
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • WHAT CAN I DO
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • PLASTIC CORPSES
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • HOLLYWOOD HILLS
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • ONLY STOP MY MIND
    SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE
  • THE DEEP FALLEN THROUGH CHEST BOYS CLUB
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • THEIR GLORY
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • WONDER SONNY
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • KITTY MORAN
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • EAGLE'S CRY 9/11
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • TRY IT AGAIN
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • MEMORY OF BOB MARLEY
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • I APPRECIATE
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • REACHING UP TO SOUL
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • STRAY WALK
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • BOYS IN THE CAR
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)
  • STONE FACES
    SUNK CHEST CLUB (Unreleased Album)

THE V.I.P™ Spare Leads.

Znovu jsem uveřejnil všechny demo skladby z druhého plánovaného dvojalba hudební skupiny THE V.I.P™ s názvem SPARE LEADS, které se původně nacházeli na tom našem smazaném YouTube kanále https://www.youtube.com/@thev.i.p. Ale alespoň jsem měl čas skladby seřadit ve správném pořadí a dát jim nějakou dramaturgii, protože jako v případě prvního dvojalba se také jedná o koncepční dvojalbum.

Jako vždy každé dvojalbum se otvírá skladbou, které celé dvojalbum definuje, v případě prvního dvojalba SUNK CHEST CLUB & DOWNSON AIRPLANE je to skladba THE DEEP FALLEN THROUGH CHEST BOYS CLUB © 1983 THE V.I.P™ (Official Lyric Video) a za ní následuje skladba, která má největší hitové ambice jako je DARKNESS HOUSE © 2016 THE V.I.P™ (Official Lyric Video).

V případě druhého dvojalba SPARE LEADS otevíráme skladbou AS GOD WANTS © 2020 THE V.I.P™ (Official Demo Video), za kterou následuje skladba VALLEY OF TEARS © 2021 THE V.I.P™ (Official Demo Video), kterou považuji za jednu ze svých nezdařilejších, o čem svědčí i fakt, že jí chtěl už jako demo použít jeden režisér. Ale počkejme, až budou všechny skladby z druhého dvojalba nahrány ve velkém studiu s obsazením všech nástrojů a také s mnoha hosty, které tentokrát přizvu k realizaci.

Všechny skladby jsem napsal v rozmezí 2016 až 2022, ale nejvíce jich vzniklo v roce 2020. Na všechny dema jsem použil stejnou nahrávací metodu, tedy velmi rychle napsat text, téměř okamžitě skladbu nahrát a narychlo zmixovat. S tím mixem jsem se takzvaně moc nemazal, u demosnímku jde především o nápad. Mám rád ten rozdíl co se z demo nahrávky dá vytvořit ve velkém studiu a s plným obsazením nástrojů. Já přinesu hudební a textovou myšlenku a rád pozoruji jak si s ní ostatní spoluhráči vyhrají. Textově se skladby už příliš neupravují, u některých mi dával zpětnou vazbu Streyda Apache už při jejich vzniku a ty zbylé ještě před nahráváním mého vokálů upraví. Ostatně Streyda Apache je zpravidla u natáčení mých vokálů přítomen a má při tom spoustu řečí k mé výslovnosti.

Nejvíce je můj hlas srovnáván s Lemmy Kilmisterem, ale také občas s Johny  Cashem a někde s Leonardem Cohenem. Je pravda, že zatím těch poloh hlasu používám více. Skoro bych řekl, že každá má skladba má svou vlastní polohu, i když se asi vždy pozná, že to zpívám já.

Hudební producent Pierre Savage mě naopak honí při nahrávání mé kytary a dohlíží na celkovou zvukovou podobu dvojalba, jako to dělal i v případě prvního dvojalba s názvem Sunk Chest Club a Downson Airplane. Společně pak s Pierrem máme jako hudební producenti na starosti celkovou hudební podobu dvojalba.

Hudební skladatel Robert Jíša nám poté spolu s Pierrem Savage, podle toho jak si skladby rozeberou, připraví klavírní či varhaní doprovod a vždy mě opět překvapí co lze z jednoduchého dema vytvořit.

A já slibuji, že se s tím nebudeme tak dlouho flákat jako v případě prvního dvojalba.

https://www.youtube.com/watch?v=NbPoKZgPHzA&list=PLlIbMKB4uijCfCAhkKBbaQbg_9pSHMJGa

#TheVIP #TheVIPtm #PetrDolejsKoch #PDK #StreydaApache #RobertJisa #PierreSavage #SunkChestClub #DownsonAirplane #SpareLeads

THE V.I.P™ History.

(Upraveno: )

Ve čtvrtek 20. srpna 2015 v 17:23 jsem pořídil tento snímek v knihovně své tehdejší přítelkyně módní návrhářky a módní guru Olo, když jsem předtím doslova do posledního šroubku rozebral a důkladně vyčistil elektrickou kytaru Hohner Professional ST Special S a elektrickou baskytaru Hohner Professional PJ Bass S.

Obě kytary totiž ležely od roku 1990, tedy 25 let pod mou postelí, protože jsem v květnu v roce 1991 na první párty magazínu Playboy v Lucerně u příležitosti jeho uvedení na trh, kam jsem pozval zakládající členy skupiny, zpěváka a bubeníka Briana Fielda (Bohumil Fencl) a baskytaristu Radka Simka s jejich partnerkami, kapelu rozpustil.

Skupinu jsem sice založil už v roce 1980 s Bohumilem Fenclem na Střední odborné škole výtvarné, takzvané Hollarce, napřed pod názvem The Pubbys, poté The Disturbers, ale ta pravá éra začala až poté, kdy k nám do třetího ročníku doputoval baskytarista Radek Simek, který v té době působil jako zpěvák a baskytarista v hudební skupině Matěj Čech.

Díky jeho tehdejší přítelkyni JUDr. Olze Jandurové jsme získali zázemí, když nám od roku 1985 propůjčila za protihodnotu menších stavebních prací, část své vilky v Malešicích v Janderově ulici, abychom si tam mohly jako začínající hudební skupina The V.I.P. zřídit nahrávací studio a až do roku 1990 v něm nahrávat.

Já jsem zpíval skladby které jsem si sám napsal, bubeník Bohumil Fencl zpíval také své vlastní, ve všech skladbách jsem hrál kytaru a baskytarista Radek Simek kupodivu už nezpíval a věnoval se pouze hře na baskytaru a aranžování našich skladeb. Každý jsme si psaly texty od začátku anglicky, opravdu jenom pár textů ve formě poezie jsem přinesl původně v češtině, které ovšem ihned dostali svojí anglickou verzi.

Po krátkém nešťastném období s československými hudebními nástroji jsem do kapely obstaral pro sebe onu elektrickou kytaru Hohner Professional ST Special S a pro Radka Simka elektrickou baskytaru Hohner Professional PJ Bass S, které mi poslal můj bratr tehdy ze západního německa z města Solingen.

Jakmile byla napřed kytara Hohner Professional ST Special S doslova propašována ze Spolkové republiky Německo do tehdejšího Československa, ihned jsem začal docházet za kytaristou Radimem Hladíkem, což mi domluvila moje tehdejší přítelkyně Marcela, přes Radimovu manželku Zlatu, se kterou seděla v kanceláři, aby mě jako kytarového tříprsťáka předělal na čtyřprsťáka, což činil tak, že mě před zrcadlem nutil hrát stupnice takzvaně na sucho, tedy bez zapojené elektrické kytary.

Radim Hladík totiž velmi brzo pochopil, že nechci hrát jako on, ostatně mi hned v úvodu naznačil, poté co jsem mu předvedl jak já hraji, že můj styl hraní se velmi podobá jinému kytaristovi, který založil ve světě hudební styl zvaný Heavy Metal, ale hlavně mě už po prvním brnknutí na moji kytaru, celých pět let přesvědčoval, co jsem k němu docházel, ať mu onu kytaru typu stratocaster Hohner Professional ST Special S se zlatou mechanikou prodám.

Bubeník Bohumil Fencl obdržel velkou stříbrnou bicí soupravu Amati Kraslice sice české výroby se dvěma kopáky a dvěma kotli, zato všechny blány byli osazeny olejovými blánami Remo PinStripe od americké firmy Remo, které jsem si nechal dovést přes tehdejší Tuzex.

Pro sebe jsem si pořídil dvoukanálové tranzistorové kytarové kombo Solton Chorus 50, kde jsem dokresloval zvuk kytarovým efektem Boss HM-2 Heavy Metal a baskytarista Radek Simek obdržel basové kombo Solton BK 100. V Tuzexu jsem také zakoupil zpěvové mikrofony se stojany a mnoho dalšího vybavení. V té době více než velmi slušná výbava na tehdejší hudební skupinu.

Přísun německých marek, které byli samozřejmě tajně pašovány poštou v důmyslných skrýších v krabicích na doutníky, většinou ukryté ve Walkmanu, jsem neutrácel za blbosti jako jeansy, módní bundy a trendy boty, i když ty jsem si také kupoval, ale většinou jsem všechno utratil za vybavení pro kapelu.

Čímž jsem samozřejmě naprosto vědomě ohrožoval devizové hospodářství s jasným záměrem trvale poškozovat tehdejší nablblý režim. Také jsem stejnou cestou dostával lék Arteparon, který jsem potřeboval na léčbu rozbitého kolene po nehodě na motocyklu ve třetím ročníku na Hollarce, který ale nebyl v Čechách volně dostupný.

A tehdy jsem začal shánět nějakého zřizovatele, abychom mohli někde veřejně vystupovat. A tady jsem také poprvé velmi tvrdě narazil na stávající systém. Nikdo nás nechtěl s názvem se kterým přišel v roce 1985 bubeník, tedy The V.I.P. zastupovat a už vůbec se jim nelíbilo, že zpíváme anglicky. Většinou totiž argumentovali tím, i když jsem jim přinesl i české překlady skladeb, že kdoví jestli jsou ty překlady pravdivé a že kdoví co to vlastně v těch textech zpíváme a jak to vlastně myslíme. Tehdy jste od těch činovníků v kulturní střediscích, nemohli vůbec očekávat, že by z nich někdo uměl byť jen trochu anglicky.

Ale jednoho dne se u nás ve zkušebně objevil při konkurzu na varhaníka, který jsme tehdy pořádali, vysoký vlasatý mladík a v jedné ruce držel skutečné elektrické varhany a v druhé ruce profesionální kazetový recorder Fostex a bylo rozhodnuto. Vykašleme se na obíhání kulturáků a lezení do zadku nějakým svazákům a začneme nahrávat.

Z toho mladíka se později vyklubal světoznámý hudební skladatel Robert Jíša, který vystudoval obor filmová hudba na Berklee College of Music v Bostonu. V znovuobnovené hudební skupině THE V.I.P™ mi opět opatřuje moje skladby varhany či klavírem.

A tehdy zhruba od roku 1996 až do prvního, ovšem jediného živého koncertu dne 28. 2. 1990 v kulturním domě na Dědině v rámci nějaké přehlídky mladých hudebních skupin, jsme opravdu pilně nahrávali. Na tomto koncertu byl přítomen v roli moderátora i hudební redaktor Vojtěch Lindaur, zakladatel hudebního magazínu Rock and Pop a musím říci, že byl velmi překvapen naší tvorbou, zatímco ostatní kapely doslova závistivě očumovali naše profesionální vybavení. Mimochodem fotografie z našeho koncertu tehdy pořídila začínající fotografka pozdější redaktorka Jitka Obzinová.

Vojtěcha Lindauera jsme velmi zaujali jednak po textové, ale hlavně po hudební stránce, protože jak jsme sami tiše nahrávali jenom v tom malešickém nahrávacím studiu a nikde jsme veřejně nevystupovali, tvořili jsme možná nevědomky naprosto odlišně než ostatní aktéři české hudební scény. Což ostatně činíme i dnes. Jednak jsme od počátku hráli pouze vlastní tvorbu a jednak jsme zněli hlavně rytmicky jako jakákoliv tehdejší americká či anglická hudební skupina. Prostě jsme jako všichni v Čechách nehráli to typické um ta ta, jak i mnozí dodnes hrají. Z tohoto takzvaného "malešického nahrávacího období" čerpám ve své tvorbě dodnes a mnoho skladeb co jsou nahrány na dvojalbu Sunk Chest Club & Downson Airplane znovuobnovené skupiny THE V.I.P™ mají původ právě v tomto období.

https://www.youtube.com/watch?v=hPPR8_OZvrU&list=PLlIbMKB4uijDafyA_YBOXD5GSzeivR1eH

https://www.youtube.com/watch?v=A5BzWv0Z428&list=PLlIbMKB4uijCfK1V_w1tm-2ju3WTTzGuB

#TheVIP #TheVIPtm #PetrDolejsKoch #PDK #BrianField #BohumilFencl #RadekSimek #RobertJisa #OloKrizova #OlgaJandurova #MarcelaSvatosova #RadimHladik #ZlataHladikova #ThePubbys #TheDisturbers #MatejCech #Playboy #Solingen #HohnerProfessionalSTSpecialS #HohnerProfessionalPJBassS #SoltonChorus50 #BossHM2HeavyMetal #SoltonBK100 #AmatiKraslice #RemoPinStripe #Fostex #Tuzex #VojtechLindaur #RockandPop #JitkaObzinova #SunkChestClub #DownsonAirplane

THE V.I.P™ News.

(Upraveno: )

Dne 17. 6. 2024 vyšla v digitální podobě poslední skladba Only Stop My Mind https://www.supraphonline.cz/album/816066-only-stop-my-mind
z dvojalba Sunk Chest Club & Downson Airplane hudební skupiny THE V.I.P™ na https://www.supraphonline.cz/umelec/881049-the-v-i-p.
Tím se završil proces nahrávání, mixu a masteringu, který začal dne 7. 7. 2019 a byl dokončen dne 27. 3. 2024 a který probíhal ve First Floor Studios na Barrandově.
Na všech 24 skladeb je vytvořeno (Official Lyric Video), které jsou ke spatření hned na čtyř kanálech YouTube: https://www.youtube.com/@theviptm, https://www.youtube.com/@thev.i.pGermany, https://www.youtube.com/@a.t.greatatelier a https://www.youtube.com/@MgrPetrDolejsKoch.
A protože už nyní známe konečné stopáže všech 24 skladeb, můžeme začít připravovat vinyl a CD celého dvojalba.
Dvě skladby Xmas a Reaching Up To Soul se mnou nazpívala zpěvačka Veronika Violet a tři skladby Rose Delight, Doctor Tennessee Initiation a What Can I Do se mnou nazpívala zpěvačka Nicol.
Na 14 skladeb nahrál klávesové nástroje hudební skladbatel a hudebník Robert Jíša a na 9 skladeb nahrál klávesové nástroje hudební producent a hudebník Pierre Savage, který hraje ještě na kytaru ve skladbě Boys in the Car a na doprovodnou kytaru ve skladbách Hot Wedding, Fantasy of the Mist and Rainbow, Doctor Tennessee Initiation, This Voice in My Heart a Only Stop My Mind.
Pouze ve skladbě Million Moments of the Silence hraji pouze ve třech se studiovými hudebníky. Studiový hudebníci Roman Vícha, bicí nástroje a Jakub Vejnar, basová kytara, hrají na všech 24 skladbách.
O náběr zvuku hudebních nástrojů se postarali hudebníci Pavel Bohatý, Jiří Janouch a Pierre Savage. Pierre Savage je také se mnou hudební producent celého dvojalba a také nabíral veškeré vokály a postaral se o mix, mastering a konečnou zvukovou podobu celého dvojalba.
Na dvojalbu se podílel jako hudební a jazykový konzultant hudebník a hráč na bicí nástroje Streyda Apache a jazykový konzultant zpěvačka Nicol. Hudebník Milan Jethro Wisocký nám konzultoval zvukovou podobu všech skladeb.
Jsem autorem hudby a textů všech 24 skladeb na dvojalbu. Jako spoluautor přispěl textově ve skladbách The Deep Fallen Through Chest Boys Club a Fantasy of the Mist and Rainbow hudební skladatel, zpěvák a hráč na bicí nástroje Brian Field, zakládající člen hudební skupiny THE V.I.P™. Ve skladbě Old Dance on the Killing Ground je spoluatorem textu americký výtvarník Charles Gaines.
Všech 24 skladeb je také opatřeno mým vokálem a na všech skladbách kromě skladby Boys in the Car hraji na sólovou kytaru, popřípadě na akustickou kytaru. Ve skladbách Plastic Corpses a Only Stop My Mind hraji na foukací harmoniku.
Dvojalbum je nyní k dispozici na všech digitálních platformách na světě včetně japonské Tower Records Music www.music.tower.jp, kam ale z Evropy není přístup. Není také přístup na Яндекс Музыка https://music.yandex.ru/label/3559321, ale je přístup na Звук https://zvuk.com/artist/210998561, kde jsme také zastoupeni.
Jinak vše se zbíhá na naší webové stránce https://theviptm.com, kterou vytvořil MgA. Michael Dolejš, jenž je také autorem loga, fontu a designu výtvarné části hudební skupiny.

https://www.youtube.com/watch?v=Fd3E3tQ01VY&list=PLlIbMKB4uijCe6iLMmkrjKdtdHgSAtBN0

#TheVIP #TheVIPtm #PetrDolejsKoch #PDK #RobertJisa #PierreSavage #RomanVicha #JakubVejnar #VeronikaViolet #Nicol #StreydaApache #MilanJethroWisocky #PavelBohaty #JiriJanouch #BrianField #CharlesGaines #MichaelDolejs #SunkChestClub #DownsonAirplane #FirstFloorStudios #Barrandov #Supraphon