Kapela mnoha tváří balancující na hraně hudebních stylů v jedno shrnutých, jakožto schizofrenní bigbeat.
Únicum jest...
pan Šilhan Drdák - klávesy, perkuse, vokály
pan Jellen (Buckdeer) - kytara, zpěv
pan Bob Komár - kytara, vokály
pan Honza - bicí
Bývalí členové:
pan Spila - bicí
slečna Monika - bicí
slečna Plöchna - basa
pan WeberJan - bicí
pan Igor - basa
1/2008 - Založení kapely
Původní Sestava - Vojta Rejl (C) - klávesy, zpěv
Martin ''Jello, Vysoká'' Jelínek - kytara, zpěv
Marta "Plöchna" Pöchmannová - basa, zpěv
Jan Spilka - bicí
Bohouš Komárek - kytara, vokál
5/2008 - první "pokojíčkový" koncert v Brandýsku u Prahy
3/2009 - Změna na postu bubeníka
Přichází Monika Nováková jako náhrada za Honzu. V kapele
působí do léta než odléta do Států. Od března do srpna s námi
odehrála pět koncertů včetně toho "největšího" v Č. Budějovicích
7/2009 - Další změna na postu bubeníka
Původně jako zaskakující posila se bicí soupravy chápe Jan
Weber. Multiinstrumentalista a kamarád, ze spřízněné kapely
Ta Děfka Si To Vymyslela, ve které působí jako kytarista a zpěvák
v Únicu zakotví natrvalo.
11/2010 - Marta odchází!
Zakládající členka se vzhledem ke své vytíženosti v soukromém
životě rozhoduje opustit soubor a tím ho připravuje o dost
výraznou část jeho xichtu.
1/2011 - Nově Housle, nový xicht!
Radikální změna sestavy nepostihuje pouze basovou sekci
rytmiky, ale i obsazení bicího aparátu. Z jistých důvodů Jan II
zanechává tento nástroj bezprizorním, aby oprášil svoje staré
skřipky a pro další se zapojil jako houslista.
6/2011 - první koncert s kompletně vyměněnou rytmikou, poprvé čistě maskulinní zákadní sestava. Pan Jan nakonec odchází i od houslí
Koncert se koná na Vyšehradském vyšehraní a zazní 9 "klasických" písní
Martin ''Jello, Vysoká'' Jelínek - kytara, zpěv
Vojta Rejl - klávesy, vokál
Igor Lubek - basa
Jan Sobotka - bicí
Bohouš Komárek - kytara, vokál
1/2012 - odchod bassmana Igora, znamená rozpad mezinárodní družby.
Na shánění nového člena chybí chuť a energie, a proto doposud
klávesující Vojta se vrací tam odkud vzešel, přebírá basu.
Kapela začíná fungovat bez kláves jako kvartet a přidává tím tak na
syrovosti, razantnosti a přímočarosti.