Le.Pavel - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Le.Pavel Muž, 40 let / Londýn

Playlist je prázdný :(

Fanoušek Le.Pavel si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.

Blog

Michael Manring and Steve Lawson - 'Round Midnight - 20/10/10

Je to již téměř rok od posledního článku a mnohé se změnilo. Přesunul jsem se z Paříže do Londýna. Ukončil studentský život a začal vydělávat na Lamborghini Gellardo (doufejme, že se předpovědi Aubrey De Gray vyplní a budu na to mít dost času :c). Jedno se však nezměnilo. Snažím se využívat místa kde jsem a chodit na koncerty, které bych asi nikdy v ČR neviděl. Jedním z takových koncertů byl jam Michaela Manringa a Steva Lawsona.



Michael Manring je pro české baskztaristz jistě známý. Je to virtuóz na 4-strunnou bezpražcovku a inovátor, který se snaží pozvednout možnosti všemožných efektů a smyček na další úroveň. Steva Lawsona jsem před koncertem neznal a nepředpokládám, že bz tomu bylo v Čechách jinak. On se prezentuje jak "UK's leading solo bass guitarist" a tak jako host a mladší z dvojice začínal.

Steve přišel na scénu v douhém huňatém kabátu a s několika hláškami ve stylu Bernarda Blacka z Black Books. Chvíli ladil svůj MacBook a efektový rack a hrál pár nesourodých partů, které jak se později ukázalo používal později při konertě. Steve hned od počátku používal smyčkovač: nejdřív rytmus, pak basový podklad, simulace rytmické kytary a pak na živo hrál melodickou část. Nic nového. Ale zanedlouho začal přidávat další a další vrstvy se zvuky, které se ani vzdáleně nepodobají basové kytaře. Přidával efekty na zvuky, které již byly ve smyčce a přidával přednahrané zvuky z laptopu. Při tak masivním používáním effektů na basu hrozí, že budou některé z nich znít lacině. To ovšem nebyl případ Steva. Všechny efekty zněly skvěle.

Youtube Video UhNOBDGX1YAYoutube Video UhNOBDGX1YA

Zbytek jeho vystoupení byl v podobném duchu. Zazněly pomalejší ambient skladby až po rychlejší variaci na Drum'n'bass. Po poslední skladbě přišel Michael Manring na jam. Výsledek byl perfektní. Oba basáci se střídali v roli basáka aby dali jeden druhému šanci na sólo.

Druhá část koncertu pak patřila samotnému Michaelovi. Ten předvedl v cca 4 skladbách vše co se od něj čekalo. Smučkování, efekty, změna ladění během hraní, tapping, slap; vše absolutně precizně a virtuózně zahrané (čelist) (Smrka jistě potěší, že hrál na 2 komba MarkBass ;c).

Oba basisté předvedli perfektní vystoupení. Každý s jedinečným stylem a cítěním pro hru. Michael svojí precizní technikou jednoznačně zastínil Steva Lawsona. Na druhou stranu, Steve ukáyal větší nápaditost při používání a kombinování efektů a při kompozici skladeb, které mohou potěšit i "obyčejné" posluchače.

The Fall of Troy - Batofar - Paris - 14/11/09

Erasmus = super zkušenost, setkávají se zde lidé z celé Evropy, mluví se spolu, učí se jazykům a porovnávají různé kulturní rozdíly mezi svými zeměmi, to vše probíhá ve skvělé atmosféře, všichni se dobře baví, pijí, tančí....tančí, už toho mám dost, copak se lidé z Erasmu nedokážou bavit jinak??? Už jsem si musel jít vyčistit hlavu a zajít na ryzí kotel. Koncert The Fall of Troy s dvěma hosty se zdál jako nejlepší prostředek.

Koncert se odehrával na lodi jménem Batofar zakotvené u Národní knihovny Mitterrand (a jedné super lávky pro pěší, ale to by byll na delší povídání :c). Její nevelké rozměry naznačovaly, že by se mělo jednat o koncert s blízkou klubovou atmosférou. O takový koncert by se jednalo, kdyby většina francouzského pařížského obyvatelstva neposlouchala disko. Naneštěstí nedorazilo moc lidí a tak na první kapelu Mutiny on the Bounty bylo v clubu velkém jako Cross tak 50 lidí. Skupina z Lichtenštejnska předvedla dobře šlapající set ve stylu podobném TFOT. Kromě dvu třináctiletých emoslečen vpředu publikum příliš nereagovalo, ale já jsem se dobře bavil rychlými změnami a zajímavými rytmy. Jedinou vadou byla absence jednoznačného frontmana/zpěváka.

Po 20ti minutové pauze nastoupili skoti Twin Atlantic, kteří působili proti předchozí kapele dosti popově. Nicméně, brzy si dokázali získat publikum přesvědčivým projevem a přímočarým rytmem. S přibývajícími lidmi se začaly vytvářet i zárodky kotle. Francouzi hold chodí všude pozdě. (Mimochodem, basák měl super zkreslení na basu Fender Precision - Tech 21 SansAmp Driver - Boss Overdrive - Ashdown head).

Youtube Video 35oSRh8rl0cYoutube Video 35oSRh8rl0c

Poslední The Fall of Troy si dali před vystoupením trochu na čas, nijak to ovšem neuškodilo. Ne zcela plný klub byl vděčný za kapelu a hned od počátku to dával najevo. TFOT zahájili zkrácenou verzí Introverting Dimensions z  Phantom On The Horizon, ze které přešli to Panic Attac! z nejnovějšího alba. Publikum (ani já) se během prvních skladeb nezastavilo. Možná právě proto se vytvožila zvláštní sounáležitost. Kapela začala dělat stále delší pauzy, během kterých se bavila s publikem, vtipkovala a dokonce pak zahrála na přání skladbu Single. Během setu nezapomněla na známý vypalovačky FCPREMIX nebo I Just Got This Symphony Goin'. Zajímavostí byla sólo zahraná kombinace Webs a Hendrixovy skladby Little Wing, po který si zpěvák neodpustil malou filosofickou vložku, že bychom měli neustále zkoušet v životě něco "jiného". Zároveň osvětlili proč nejspíš nevyšel plánovaný koncert v Praze. Bubeník před tour ztratil pas a než si stačil vyřídit nový, tak museli zrušit 7 koncertů. Očividně byl mezi nimi i ten z Prahy.

Youtube Video Lhb_OsxQyoAYoutube Video Lhb_OsxQyoA

Youtube Video mzoJRAp4IC0Youtube Video mzoJRAp4IC0

Po dlouhé době jsem odcházel z večera s pocitem, že jsem se dobře bavil, a navíc mě druhý den nebolela hlava ze španělský sangrie.

Francouzské postřehy

I když jsem pořádně nezašel na jedinej francouzskej koncert, mám přecejen pár postřehů k francouzskému hudebnímu vkusu.

S politováním musím konstatovat, že mladí francouzi jsou poměrně diskofilní (tady si řikaj Tectonici). Všichni jsou tim lehce prorostlí, mladí francouzi hledají lehkou zábavu, rádi tančí a zpívají, o hlubší sdělení se moc nezajímají. Elektronická hudba tu má však silné podhoubí a vznikají tu i kvalidní kousky známé i u nás (Justice, Daft Punk, Air, Mr.Oizo, nedávno jsem objevil Jean Michel Jarra, který byl vizionářem elektra v 70-80.letech, možná ten v tom má prsty).

U stařších francouzů pak převládá zájem o střední proud, který tady má svojí specifickou písničkovou podobu. Samozřejmostí jsou francouzské texty, společným rysem pak pohodová atmosféra a spíše akustická hudba (např. Thomas Dutroc, Olivia Ruiz, paní prezidentová, atd). Nejen ve zprávách, ale i v hudbě se francouzi často obrací ke svým bývalým koloniím. Díky tomu mají rádi také africkou a arabskou hudbu (např. Khaled, Souad Massi, a spoustu daších).

Dále jsem tu našel několik kytarovek, které v zásadě kopírujou anglické kytarovky.

Vidíte, ža najít nějakej zajímavej ryze francouzskej koncert není zas tak jednoduchý.